وزیر کشور گفت: بنا بر تصویب دولت، قرار شد ۱۵ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات به افرادی که خانه‌شان بر اثر سیل خسارت دیده یا تخریب شده است، پرداخت شود.
کد خبر: ۷۴۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ 18 May 2019

 

 

خبرگزاری فارس: رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه بررسی رفع مشکلات موجود در پرداخت تسهیلات بانکی اظهار داشت: امروز جلسه نوسازی و بازسازی با حضور مدیران عامل محترم بانکها برگزار شد. اخیرا در دولت تصویب شد 15 هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات به افرادی که منزلشان خسارت دیده یا به صورت کامل تخریب شده، پرداخت شود.

وی ادامه داد: 5 هزار تا از آن تعیین تکلیف شد و بین بانکها تقسیم گردید و بانکها باید آن را پرداخت کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: مشکل عقد قرارداد داشتیم که در جلسه مقرر شد تا عقد قراردادها تا آخر خردادماه برای همه افراد  تکمیل شود و پرداخت همزمان با آن آغار گردد. 

رحمانی فضلی بیان کرد: موضوع بعدی تامین 10 هزار تای باقیمانده بود که مدیرعاملان بانکها بیان داشتند که بانک مرکزی باید منابع را تامین و این میزان تسهیلات را تصویب کند تا آنها مشکلی در پرداخت نداشته باشند و در غیر این صورت اگر دولت سود را تضمین کند آنها در برابر تعهد دولت به تعهدت خود عمل کند.

وی افزود: بنیاد مسکن پیگیر این موضوع است و بانکها با تعیین نماینده ای در کنار بنیاد مسکن، این کار را انجام می دهند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: خواهش من از رسانه ها به ویژه صدا و سیما این است که در شرایط خاص کنونی که بیش از 5 هزار روستا و 230 شهر دچار آسیب شده اند و مردم امروز شرایط خاصی را دارند. وی بیان کرد:  در حوزه مقابله کارهای خوبی انجام شد و همه دستگاهها و همچنین صدا و سیما کمک کردند.

رحمانی فضلی گفت: امروز در دوره بازسازی و نوسازی هستیم. باید با همان هماهنگی و همکاری، کارها پیش برود. اخیرا دیدم که صدا و سیما گزارش هایی پخش می کند، به داخل چادرها می رود و با افرادی که به هر حال خانه های خود را از دست داده اند و در شرایط بسیار بدی قرار دارند گفتگو می کند. دولت و بنیاد مسکن تمام تلاش خود را بکار بسته است تا این عزیزان در دوران موقت بتوانند حداقل ها را داشته باشند. 

وی ادامه داد: ما امروز هم هزینه اجاره بها را پرداخت کرده ایم. در روستاها ماهانه شش میلیون که به عبارتی ماهانه یک میلیون و در شهرها 12 میلیون تومان اختصاص داده ایم. در کنار آن از خانه های مسکن مهر نیز برای اسکن این عزیزان استفاده کرده ایم. حتی جاهای دیگری را نیز خالی کرده ایم تا مردم کمتر در سختی باشند. امروز به جای آنکه بیاییم وحدت، همدلی و مشارکت را نشان دهیم نباید بدنبال این باشیم که نارضایتی ها را پخش کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: توقع ما از رسانه ها این است که همانند دوران مقابله همکاری کنند و هوای مردم را داشته باشند تا مشکلات حل شود.

وی گفت: نباید اینطور باشد که با تحریف، تهییج و بیان مشکلات مردم باعث سواستفاده رسانه های خارجی شویم.  گاهی در رسانه های خارجی مشاهده می کنم که برخی از انها طی توئیتی از مردم می خواهند که مشکلات خود را برای آنها بفرستند تا پخش کنند. این خود موجب خواهد شد که ناراحتی مردم گسترش یابد.

وزیر کشور تاکید کرد: ما امروز در تامین معیشت و وسایل زندگی مردم بسیار خوب پیش رفته ایم. امروز بنیاد مسکن بیان می کرد تمام امکاناتی که ما ارسال کرده ایم در انبارها است و به محض آنکه مردم خانه های خود را تحویل بگیرند چه به صورت اجاره ای و چه به صورت ساخت نهایی می توانند وسایل را تحویل بگیرند. البته زودتر از آن نیز آمادگی تحویل به آنها وجود دارد.

رحمانی فضلی همچنین افزود: حدود 5 هزار میلیارد تومان به صورت بلاعوض در دولت تصویب شده است که دو هزار و 500 میلیارد تومان آن برای مسکن و 2 هزار و 500 میلیارد تومان آن برای بخش کشاورزی می باشد که پرداخت بخش مسکن آن و خسارت ها در این حوزه آغاز شده است. همچنین 5 هزار میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات تصویب شده که پرداخت آن را هم آغاز کرده ایم. البته هنوز 10 هزار میلیارد تومان مشکل داریم که البته با همان 5 هزار تای قبل تا دو، سه ماه می توانیم کار را پیش ببریم ولی در خصوص این 10 هزار میلیارد تومان امروز در جلسه بانکها توافق کردند که در صورت تضمین دولت تامین آن را انجام خواهند داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید هم به مردم و هم به مسئولین مان اعم از بسیج، سپاه، ارتش، هلال احمر، کمیته امداد و ... افتخار کنیم که همگی تا به امروز پای کار آمده اند. همگی تا به امروز پروژه عظیمی را که تخریب خانه ها بوده با موفقیت پشت سر گذاشته ایم و البته ادامه آن را با مشارکت به پیش خواهیم برد البته خواهش ما این است که فعالیت های رسانه ای به گونه ای انجام شود که موجب تقویت وحدت در بین مردم گردد و تنش های اجتماعی را کاهش دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار