مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات تحریم، مردم‌نهاد کردن اقتصاد کشور بوده که مهم‌ترین اقدام در این ارتباط نیز رونق و ترویج بخش تعاون است.
کد خبر: ۷۴۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 17 May 2019
لزوم مردم‌نهاد کردن اقتصاد کشور با رونق تعاونی‌ها برای مقابله با تحریم‌ها

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رضا نقی‌زاده در جلسه کمیته رسیدگی به امور تعاونی‌های مشکل‌دار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این کمیته به دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت در رسیدگی و حل و فصل امور شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی دارای مشکل و با هدف رونق و احیای حوزه تعاون استان تشکیل شده است.

وی افزود: اعضای این کمیته در سطح استانی عبارت از مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس کمیته، معاون امور تعاون به عنوان دبیر کمیته و مسؤول حراست، کارشناس حقوقی، رئیس اداره مرتبط با تعاونی در ستاد و رئیس اداره شهرستان مرتبط با تعاونی بر حسب مورد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: واقعیت این است که اگر به تدابیر مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و تاکیدات دولت در ارتباط با اشتغال مولد و پایدار توجه شود، می‌توان با تحریم‌های ظالمانه‌ای استکبار جهانی علیه کشور و مردم ایران مقابله کرد و بدون شک یکی از راه‌های برون‌رفت از این مسئله، مردم‌نهاد کردن اقتصاد کشور بوده که مهم‌ترین اقدام در این ارتباط نیز رونق و ترویج بخش تعاون است.

وی با اشاره به اهمیت حوزه تعاون در راهگشا بودن رونق تولید و رفع مشکلات حوزه تعاون در جهت تحقق شعار سال، به تشریح دستورالعمل نحوه رسیدگی به امور تعاونی‌های مشکل‌دار ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و عنوان کرد: بر اساس این دستورالعمل کمیته رسیدگی به تعاونی‌های مشکل‌دار به صورت منظم و هفتگی تشکیل و در آن کمیته، به مشکلات شرکت یا اتحادیه طبق دستورالعمل‌های کمیته رسیدگی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این جلسه مقرر شد که هر شهرستان ۱۰ تعاونی مشکل‌دار را شناسایی و با طرح در کمیته تعاونی‌های مشکل‌دار مورد بررسی قرار گیرد و براساس دستورالعمل ابلاغی منحل شده و یا در صورت داشتن شرایط  فعال‌سازی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار