وزیر خارجه روسیه و وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک روز سه‌شنبه درباره مسائل مختلف اظهارنظر کردند.
کد خبر: ۷۴۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹ 14 May 2019

 لاوروف: با پمپئو اختلافات زیادی درباره برجام داریم

 

خبرگزاری فارس: «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک در شهر سوچی شرکت کردند.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه تنش در روابط مسکو و واشنگتن تاثیری منفی بر جهان داشته خواستار حفظ کانال‌های ارتباطی میان دو طرف برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها شد.

 

لاوروف گفت که در گفت‌وگوی دوجانبه درباره ایران و ونزوئلا با پامپئو رایزنی کرده است. او گفت که مردم ونزوئلا بایستی خودشان درباره آینده خودشان تصمیم بگیرند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد که در نشست دوجانبه امروز با پامپئو اختلافات زیادی در خصوص برجام داشته است. او به رغم این ابراز امیدواری کرد امکان حصول توافق میان طرفین وجود دارد.

لاوروف گفت: «درباره وضعیت پیرامون برجام و اطمینان از حفظ ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران صحبت کردیم. در اینجا اختلافات زیادی داریم، اما اینکه درباره این موضوع صحبت می‌کنیم و رایزنی‌ها بر سر آن را ادامه می‌دهیم به ما امید می‌دهد که می‌توانیم به توافقات مشخصی دست پیدا کنیم.»

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار