کد خبر: ۷۴۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ 14 May 2019

تابناک / آیت الله فلاحتی با بیان اینکه باید آموزش‌های دینی و مذهبی را از دوران مهدکودک وپیش‌دبستانی آغاز کرد گفت: فرهنگ دینی را باید در فضای آرام ابلاغ کرد و هیچ گونه التهاب فکری و سیاسی نباید در مدارس ایجاد شود.

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آیت الله رسول فلاحتی» امروز(سه‌شنبه، 24 اردیبهشت) در جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان با اشاره به لزوم استمرار این جلسه ها گفت: این جلسات به دلیل دارا بودن دو بار علمی حوزه و دانشگاه بسیار مفید است، برخلاف گذشته که حوزه و دانشگاه ارتباط خوبی نداشتند، پس از انقلاب اسلامی زمینه شناخت این دو حوزه از یکدیگر ایجاد شد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های خواهران حوزوی استفاده شود اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای بالغ بر هزار و 200 نفر شاغل و 800 نفر فارغ‌التحصیل با این حال حضور خواهران حوزوی در مدارس دخترانه کم است که باید افزایش یابد.

 

امام جمعه رشت با تاکید بر جلوگیری از هر گونه التهاب بیان کرد: فرهنگ دینی را باید در فضای آرام ابلاغ کرد و هیچ گونه التهاب فکری و سیاسی نباید در مدارس ایجاد شود.

 

وی با اشاره به لزوم آموزش در سنین پایین اظهار کرد: باید آموزش‌های دینی و مذهبی را از دوران مهدکودک وپیش‌دبستانی آغاز کرد تا موثر تر واقع شود.

 

فلاحتی ادامه داد: خانواده‌ها در تربیت فرزندان از خودشان سلب مسئولیت کرده‌اند و جامعه را مقصر همه چیز می‌دانند در حالی که 80 درصد تربیت فرزندان باید در خانواده صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه مشکل اقتصادی مشکل دوم جامعه است تاکید کرد: مهمترین مسئله در کشور لجام گسیختگی فرهنگی است و بعد از آن مشکلات اقتصادی اولویت دارد.

 

*وجود روحانی در مدارس شبانه روزی ضرورت دارد

«نادر جهان آرای» نیز با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در مدارس وجود دارد گفت: وجود مبلغین در مدارس مختلف بویژه در مناسبت‌ها به شکوفایی این ظرفیت‌ها کمک می‌کند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر موثر بودن ائمه جمعه در شهرستان‌های مختلف اظهار کرد: ائمه جمعه شهرستان‌ها و معاونین پرورشی می‌توانند پیوند بین حوزه و آموزش و پرورش را گرم‌ترو محکم‌تر کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت ویژه مدارس شبانه روزی گفت: در سطح استان 17 الی 22 مدرسه شبانه روزی وجود دارد که در این مدارس وجود نیروی روحانی از مدارس دیگر ضروری‌تر است.

 

جهان آرا با بیان اینکه در ماه رمضان حضور روحانیون در مدارس باید پررنگ‌تر باشد بیان کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی است تا حضور روحانیون در مدارس پررنگ تر و تاثیرگذارتر شود و در مدارس دخترانه هم می‌توان از ظرفیت‌های خواهران طلبه استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار