کد خبر: ۷۴۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 13 May 2019
تابناک / نقره‌داغ سپیدرودی‌ها توسط کمیته انضباطی، صعود سابریست گیلانی به جمع هشت سابریست برتر جهان، پیروزی تیم فوتبال بانوان ملوان و اعزام تکواندوکار گیلانی به جام جهانی مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان گیلان در هفته گذشته، بوده است.

 

مجله ورزشی فارس گیلان؛ نقره‌داغ سپیدرود توسط کمیته انضباطی تا اعزام تکواندوکار گیلانی به مسابقات قهرمانی جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جریمه نقدی تیم فوتبال سپیدرود رشت یک روز پس از شکست تلخ این تیم مقابل نساجی مازندران در دربی شمالی‌های فوتبال ایران، کام هواداران سرخ‌پوش را تلخ‌تر از هر زمان دیگری کرد.

جریمه نقدی سپیدرود رشت

دیدار تیم‌های سپیدرود و ساپیا در ورزشگاه قوامین برگزار شد که از سوی تماشاگران تیم سپیدرود تخلفاتی مبنی بر شکستن صندلی رخ داد و خسارات مختلفی به بنرهای تبلیغاتی در این دیدار وارد شد.

کمیته انضباطی پس از بررسی اعلام کرد که تیم سپیدرود رشت طبق ماده 82 باید مبلغ 20/800/000 ریال بابت تخریب صندلی‌ها و بنرهای تبلیغاتی در این دیدار در مورخ 97/5/4 را پرداخت کند، همچنین تیم سپیدرود باید مبلغ 3/200/000، ریال بابت تخریب صندلی‌های ورزشگاه در تاریخ 97/7/21  توسط تماشاگرانش پرداخت نماید، این رأی قابل‌تجدید نظر است.

شکست سنگین سپیدرود در دربی شمال

دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و نساجی مازندران از هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 21:30 روز شنبه بیست و یکم اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت به قضاوت مهدی سیدعلی به مصاف یکدیگر رفتند.

تیم فوتبال سپیدرود رشت، دیدار را هجومی آغاز کرد ولی بازی انتحاری شاگردان دست‌نشان، کار دست این تیم داده و نساجی در دقایق 72 توسط سجاد عاشوری، 74 و 86 توسط رحمان جعفری به گل دست‌یافت، سرخ پوشان شهر باران یکی از گل‌های دریافتی را در دقیقه 90 توسط محمد بلبلی پاسخ دادند تا در پایان با نتیجه سه بر یک بازنده از میدان خارج شوند.

پیروزی ملوانان در دربی شمالی‌های لیگ برتر بانوان

دو تیم فوتبال ملوان انزلی و سپیدار قائم‌شهر در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر به مصاف یکدیگر رفتند.

ملوانان که لیگ را پس از وقفه‌ای 56 روزه با پیروزی خانگی آغاز کرده‌اند، می‌خواهند روند پیروزی‌های خود را تداوم بخشند، شاگردان ایران‌دوست در قائم‌شهر به مصاف سپیداری می‌رود که در نیم‌فصل دوم به‌مراتب بازی‌های درخشان‌تری نسبت به نیم‌فصل اول برگزار کرده و متحول شده است.

شاگردان ایران‌دوست با دابل سارا قمی، مقابل میزبان خود سپیدار قائم‌شهر به برتری دو بر صفر دست‌یافته و در پایان هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان، با کسب 26 کماکان در مکان ششم جدول جای گرفتند.

کسب مقام پنجمی جهان در رشته سابر

محمد رهبری، سابریست گیلانی تیم ملی کشورمان به همراه این تیم با پیروزی 45 بر 41 مقابل تیم ملی سابر گرجستان به جمع هشت تیم برتر جهان راه یافت، تیم ملی کشورمان در دیدار یک‌چهارم پایانی با نتیجه نزدیک 45 بر 43 مقابل تیم ملی سابر روسیه تن به شکست داد و از رسیدن به سکو بازماند.

سابریست‌های کشورمان که از صعود به جمع چهار تیم برتر جهان بازمانده بودند، برای کسب مقام پنجمی در نخستین گام به مصاف تیم ملی سابر امریکا رفته و مقابل این تیم به برتری 45 بر 38 دست یافتند، تیم ملی اسلحه سابر کشورمان در دومین دیدار برای کسب مقام پنجم تا هشتمی به مصاف فرانسه رفته و با برتری 45 بر 40 بر سکوی پنجم ایستاد.

شمشیربازی گیلانی تیم ملی سابر کشورمان در اسلحه سابر انفرادی، با پیروزی مقابل سوراویت کیتسیریبون، جیائو لین و تام سیتیز به جمع 32 شمشیرباز برتر جهان راه یافت، رهبری در این مرحله با شکست مقابل جونگ کیم از کره جنوبی، در مکان 27 جهان ایستاد تا بهترین عملکرد را در میان سابریست های کشورمان در جام جهانی اسپانیا از خود برجای بگذارد.

مقام سومی تیم قایقرانی لاهیجان در مسابقات رفتینگ اصفهان

تیم قایقرانی بانوان لاهیجان در قالب تیم گیلان مقام سوم رقابت‌های رفتینگ کشور انتخابی مسابقات جهانی ترکیه را کسب کرد.

در این پیکارها که در اصفهان برگزار شد، تیم هیئت قایقرانی لاهیجان در قالب تیم گیلان با ترکیب سپیده رمضانپور، معصومه اکبری، سده امین و الهه قربانزاده و سرمربیگری سحر رمضان پور پس از تیم‌های اصفهان الف و ب به مقام سوم رسیدند، در این رقابت‌ها ۶ تیم از سراسر کشور حضور داشتند.

دو بانوی گیلانی در اردوی تیم ملی شمشیربازی

فائزه رفیعی و هستی ذبیحی از گیلان به همراه نجمه سازنجیان، کیانا باقرزاده و پریماه برزگر به اردوی تیم ملی اسلحه سابر کشورمان دعوت شدند، این اردو که از ۱۴ تا ۲۴ اردیبهشت در آکادمی ملی المپیک جهت شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود.

کسب مقام نخست دانشگاه گیلان در مسابقات ملی کشوری دیوار خاک مسلح

در مسابقات ملی دیوار خاک مسلح تیم‌های دانشگاه گیلان، دانشکده فنی شرق گیلان و دانشگاه آزاد واحد لاهیجان متشکل از اعضای سازمان مردم‌نهاد جوانان اندیشه و عمل مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در این مسابقه که تحت نظر انجمن ژئوتکنیک ایران و برگرفته از آیین‌نامه مسابقات انجمن مهندسین آمریکا برگزار شد، دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در قالب تیم‌های چهار نفره با ساخت یک نمونه کوچک و شبیه‌سازی‌شده دیوار خاک مسلح با ابزار و تجهیزات ساده و در دسترس و با بهره‌گیری از دانسته‌های علمی خود ضمن ارائه گزارش کار علمی و محاسباتی در دو مرحله مقدماتی و نهایی به رقابت پرداختند.

دو گیلانی در مسابقات کاراته پلیس‌های جهان شرکت می‌کنند

کسری عبداللهی و امین راسخی با به عضویت درآمدن در تیم کاراته پلیس ایران، به همراه این تیم در مسابقات کاراته قهرمانی پلیس‌های جهان حضور خواهند یافت.

رقابت‌های کاراته قهرمانی پلیس‌های جهان شهریورماه سال جاری با حضور زبده‌ترین کاراته‌کاران پلیس کشورهای مختلف در شهر چنگدو چین برگزار و درنهایت برترین کاراته‌کاران پلیس و همچنین تیم‌های برتر این مسابقات انتخاب می‌شود.

دعوت چهار گیلانی به اردوی تیم ملی بوکس نونهالان

ابوالفضل حیدر زاده، مهدی قلیزاده، سینا حقی و ابوالفضل طاهرى پس از انجام مسابقه انتخابى درون اردویى، توسط کمیته فنى به‌عنوان منتخبین هیئت بوکس استان گیلان در رده نونهالان انتخاب شدند.

این چهار بوکسور در رده سنى نونهالان استان گیلان جهت حضور در اردوى تیم ملى نونهالان کشور خود را به کادر فنی تیم ملی بوکس، معرفی خواهند کرد.

دو گیلانی به عضویت تیم‌های ملی قایقرانی جوانان درآمدند

با اتمام مرحله تست گیری انتخابی از اردونشینان تیم‌های ملی قایقرانی جوانان، یک ورزشکار گیلانی در بخش دختران و یک ورزشکار در بخش پسران به عضویت تیم ملی درآمدند.

بر این اساس و در پایان تست گیری از اردونشینان تیم ملی قایقرانی دختران جوان کشور، ترانه ترنگ با درخشش خود موفق شد یکی از ملی پوشان باشد و به عضویت تیم ملی درآید.

علی محمدزاده در جریان تست گیری انتخابی از تیم ملی قایقرانی جوانان پسر کشور خوش درخشید و این ورزشکار گیلانی نیز به عضویت تیم ملی درآمد.

اعزام تکواندوکار گیلانی به مسابقات قهرمانی جهان

آرمین هادی پور تکواندوکار گیلانی وزن منفی 54 کیلوگرم تیم ملی کشورمان به همراه محمدحسن پلنگ‌افکن، سروش احمدی، میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی، مهران برخورداری، عرفان ناظمی و سجاد مردانی عازم منچستر انگلیس جهت شرکت در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان شد.

هادی پور پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان از انگیزه بالای خود برای کسب مدال خبر داد و افزود: تمرینات منظم و فشرده‌ای را در بخش‌های استقامتی، قدرتی و سرعتی در طول اردو پشت سر گذاشتیم. خدا را شکر تیم به شرایط آرمانی رسیده است و به امید پروردگار در مسابقات جهانی نتایج خوبی را رقم برنیم تا زحمات خود و کادر فنی را به بهترین  شکل ممکن پاسخ دهیم.

وی با اشاره به تجربه حضور در مسابقات قهرمانی جهان، افزود: تجربه شرکت و کسب مدال در این میدان بزرگ را دارم اما آن دوره به پایان رسید و سعی می‌کنم در این دوره مثل نخستین‌بار حضور پیداکرده و باانگیزه برای کسب خوش‌رنگ‌ترین نشان بجنگم.

نایب‌قهرمان جهان 2017 با تأکید بر تمرینات پرفشار هوگوپوشان، گفت: همه بچه‌ها در تمرینات خستگی‌ناپذیر و پرتلاش جنگیدند و می‌خواهند در میدان جهانی نیز سنگ تمام گذاشته و توانمندی خود را به نمایش بگذارند تا دل مردم ایران عزیز را شاد نمایند.

نماینده وزن اولی با اشاره به تکواندوکاران حاضر در این رویداد، خاطرنشان کرد: همه حریفانی که در رقابت‌های جهانی حضور دارند قدرتمند هستند و برای کسب مدال طلا می‌آیند؛ ما نیز هیچ رقیبی را دست‌کم نمی‌گیریم و همه دیدارها برای ما حکم فینال را دارد.

وی تصریح کرد: رنگ مدال هم در رنکینگ انفرادی خودم و هم در رده‌بندی تیمی تأثیر بسیار بالایی دارد، من با تمام وجود در میدان مبارزه می‌جنگم تا شرمنده خود و زحماتی که در این مدت کشیدم، نشوم، از همه مردم می‌خواهم در این ماه عزیز برایمان دعا کنند تا بهترین نتیجه رقم بخورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار