کد خبر: ۷۴۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 12 May 2019

 

وبسایت فوتبالی: ژاوی ارناندس ستاره سابق باشگاه بارسلونا هفته گذشته اعلام کرد که این فصل آخرین فصل حضور او در دنیای فوتبال خواهد بود. او بعد از بیست سال حضور حرفه ای دردنیای فوتبال حالا تصمیم گرفته تا کفشهایش را آویزان کند.

به گزارش فوتبالی خیلی ها او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال اسپانیا می دانند و با انتشار خبر بازنشستگی قریب الوقوع ژاوی، همزمان باحذف بارسلونا از گردونه رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، خیلی ها امیدوار بودند که به زودی ژاوی را روی نیمکت مربیگری بارسا ببینند. به ویژه که ژاوی اخیرا در صحبتهایی گفته بود که بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال قصد دارد تا تمرکزش را روی دنیای مربیگری بگذارد.

کاپیتان فعلی باشگاه السد با انتشار بیانیه ای درمورد ایده های فوتبالی اش توضیحات بیشتری داده:« فلسفه من در مربیگری، بازتاب دهنده سبکی است که درطول سالها با تاثیرپذیری از یوهان کرویف در لاماسیا پرورشش دادیم. همان سبکی که در فوتبال بارسلونا دیده می شود. من خوشحال می شوم که می بینم تیمها این نبوغ را در تمریناتشان به کار می گیرند وفوتبالی تهاجمی را پیاده می کنند و دوباره شاهد همان فوتبالی هستیم که همه ما در دوران کودکی عاشقش بودیم: فوتبال با مالکیت توپ»

منتظر حضور ژاوی در بارسا نباشید؛ تا ۲۰۲۲ در قطر

این روزها و بعد از باخت ۰-۴ بارسا مقابل لیورپول و ناکامی آبی اناری ها دررسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا، جایگاه ارنستو والورده روی نیمکت مربیگری بارسلونا متزلزل است. دراین میان اگرچه ژاوی به ورود به دنیای مربیگری فکر می کند، اما حتی دقیقه ای، نشستن روی نیمکت مربیگری بارسا را به عنوان یک گزینه مدنظر ندارد. اول به این خاطر که ارنستو والورده همچنان مربی بارساست و دوم اینکه برنامه او برای مربیگری آهسته و پیوسته است و او درفکر کسب تجربه است وقصد اتخاذ تصمیمات ریسکی را ندارد.

ژاوی در روز ۱۴ ژوئن آخرین دوره مربیگری اش را به اتمام خواهد رساند. او این دوره مربیگری را در شهر مادرید و با دوستانی مثل رائول گونزالس و ویکتور والدس پشت سرمی گذارد و احتمالا مربیگری اش را در قطر آغاز خواهد کرد. چند روز پیش روزنامه های قطری در گزارشهایشان اعلام کردند که ژاوی قصد دارد تا جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر بماند و این بدان معناست که باید احتمال حضور ژاوی روی نیمکت مربیگری بارسا تاسال ۲۰۲۲ را منتفی دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار