نماینده مردم رشت در مجلس گفت: توزیع کالاهای اساسی به روش کوپنی و یا با استفاده از کارت‌های الکترونیکی، بهترین اقدام برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.
کد خبر: ۷۴۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 11 May 2019

 کوپنی کردن کالاهای اساسی بهترین اقدام برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است

 

تابناک / جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، توزیع کالاهای اساسی بین مردم را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: دولت با توزیع اقلام اساسی به روش کوپنی،‌ نقدی و یا با استفاده از کارت‌های الکترونیکی می‌تواند قدمی بسیار مثبت در زمینه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه بردارد.

نماینده مردم رشت در مجلس تأمین کالاهای اساسی با استفاده از ارز 4 هزار و 200 تومانی توسط دولت را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: مسئولان ذیربط با یک برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح می‌توانند کالاهای اساسی را بین مردم توزیع کنند به شرط آن‌که سازوکارهای آن از قبل فراهم شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس در هفته آینده را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت:‌ با حضور نمایندگان دولت و وزراء دستگاه‌های اقتصادی در صحن مجلس چگونگی توزیع کالاهای اساسی بین مردم مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار می‌گیرد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه مردم به برخی از کالاهای اساسی به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان نیاز جدی دارند تصریح کرد: با توجه به فراز و نشیب‌های بسیار زیاد قیمت بسیاری از اجناس در ماه‌های اخیر، مردم با مشکلات بسیار زیادی در زمینه تأمین و خرید برخی از کالاهای مصرفی مواجه شدند.

وی با اشاره به این نکته که دولت باید در این شرایط بسیار سخت و حساس در کنار مردم باشد خاطرنشان کرد: امیدواریم تعاملات و همفکری‌هایی که بین مجلس و دولت شکل گرفته به زودی به ثمر بنشیند و دولت بتواند از تمام ابزارهای خود برای حمایت از قشرهای ضعیف جامعه استفاده کند.

نماینده مردم رشت در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا کوپنی کردن کالاهای اساسی زمینه بروز فساد را در بازار فراهم می‌کند یا خیر اظهار داشت: به عقیده بنده در شرایط فعلی، بهترین راه برای توزیع و رساندن اقلام اساسی به دست مردم، ‌استفاده از همین روش به صورت قانونمند است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه دولت در صورت تصویب اجرای توزیع برخی از کالاها با استفاده از روش کوپنی باید نظارت دقیقی در فرآیند اجرای آن داشته باشد افزود:‌ در صورت کنترل بازار توسط دولت می‌توان با این روش به بسیاری از نیازهای مردم پاسخ داد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار