مسئول کمیته گردشگری مذهبی یزد:
مسئول کمیته گردشگری معنوی و مذهبی استان یزد با اشاره به برگزاري تورهای شب احیا در اکثر شهرهای مذهبی ایران، اظهار كرد: برگزاري چنين تورهايي براي گردشگران خارجي كه تعريفي از مراسم‌هاي ويژه دين ما ندارند، توجيهي ندارد.
کد خبر: ۷۴۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ 07 May 2019

«محمد مهدی رجایی‌فر» در اين رابطه اظهار کرد: هر چند یزد به «حسینیه ایران» معروف است اما از آنجايي که اکثر گردشگران شهر جهانی یزد، گردشگران خارجی هستند برنامه‌اي براي برگزاري تورهای ویژه‌ی شب احیای ماه مبارک رمضان نداريم چرا كه چنین مراسم‌هایی که ویژه دین ما است، برای گردشگران خارجي تعریف و توجیهی ندارد.

وی با بیان این که کمیته گردشگری معنوی و مذهبی اداره كل ميراث فرهنگي يزد در رابطه با برگزاری تورهای مربوط به رویدادهای مذهبی متمرکز است، تصريح كرد: به عنوان نمونه از آنجايي كه امكان مغايرت تعابير گردشگران خارجي در مورد رویدادهای معنوی و مذهبی بزرگي همچون تاسوعا و عاشورا و حتي وجود تعاريفي منفی در مورد اين رويدادها بيشتر از ديگر مناسبت‌هاي مذهبي است لذا با برگزاري تورهاي گردشگري مرتبط براي گردشگران خارجی سعي در شفاف‌سازي در اين رابطه داريم.

رجايي‌فر با اشاره به كاهش آمار گردشکران خارجی و داخلی در ايام ماه مبارك رمضان، گفت: در همين راستا نيز برگزاری تورهای گردشگري به لحاظ كمي دستخوش تغییر شده است.

مسئول کمیته گردشگری معنوی و مذهبی استان از برگزاری تورهاي گردشگري ویژه‌ی عید سعید فطر براي گردشگران خارجي خبر داد و خاطرنشان كرد: هم‌اكنون در حال تدوین و برنامه‌ریزی برای برگزاری تورهای مذكور هستيم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار