ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: از حدود شش ماه قبل به دلیل وجود پاره‌ای از مشکلات اعتباری و مالی، ۵۰۰ نفر از کارگران پروژه بارانداز آستارا – آستارا از محل کار خود اخراج شده بودند که با پیگیری‌های بنده امکان بازگشت این نیروها به محل کارشان فراهم شد.
کد خبر: ۷۴۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 06 May 2019

 کارگران اخراجی پروژه بارانداز آستارا به کار خود باز می‌گردند

 

ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: از حدود شش ماه قبل به دلیل وجود پاره‌ای از مشکلات اعتباری و مالی، ۵۰۰ نفر از کارگران پروژه بارانداز آستارا – آستارا از محل کار خود اخراج شده بودند که با پیگیری‌های بنده امکان بازگشت این نیروها به محل کارشان فراهم شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس از مشارکت جمهوری آذربایجان در ساخت پروژه بارانداز آستارا – آستارا سخن گفت و عنوان کرد: طبق مذاکرات و توافقات دو جانبه انجام شده بین ایران و مقامات جمهوری آذربایجان، این کشور معادل ۶ میلیون دلار در پروژه ایجاد بارانداز آستارا آستارا هزینه می‌کند.

دبیرکمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه پروژه بارانداز آستارا – آستارا به صورت تقریبی حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد: از مدتی قبل از پایان سال ۹۷ یکسری موانع در خلال اجرای این طرح به وجود آمد که به موجب آن شرایط ادامه کار برای حدود ۵۰۰ نفر از کارگران این پروژه دشوار شد.

داداشی عدم تأمین خط اعتباری لازم را یکی از مهم‌ترین مشکلات پروژه بارانداز آستارا – آستارا اعلام کرد و بیان داشت: به علت عدم تأمین اعتبار و منابع لازم برای ادامه پروژه،‌ شرکت مجری طرح از روی ناچاری اخراج ۵۰۰ نفر از کارگران پروژه راه آهن آستارا – آستارا را در دستور کار خود قرار داد و اجرایی کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس با تأکید بر اینکه از زمان اخراج کارگران این پروژه پیگیری‌های گسترده‌ای از سوی وی برای حل مشکل ایجاد شده انجام شد افزود:‌ در چند ماه گذشته دیدارها و رایزنی‌های بسیار فشرده‌ای را برای حل مشکل کارگران اخراج شده با مسئولان وزارتخانه‌های مختلف انجام دادم.

وی گفت‌وگو با وزیر راه و شهرسازی و مسئولان شرکت ساخت و توسعه راه‌ها و زیربناهای کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: روز گذشته نیز جلسه‌ای با حضور وزرای راه و شهرسازی و اقتصاد،‌ رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و سایر معاونان و مشاوران برای حل مشکل پروژه بارانداز آستارا برگزار کردیم.

دبیرکمیسیون اصل ۹۰ مجلس از نتیجه‌ بخش بودن پیگیری‌های خود و حل مشکلات اعتباری پروژه بارانداز آستارا – آستارا خبر داد و اظهار داشت: با برطرف شدن مشکلات مالی طرح مذکور، این نوید را به کارگران پروژه بارانداز آستارا – آستارا می‌دهم که آنان به زودی می‌توانند به محل کار خود برگردند.

داداشی با تأکید بر اینکه احداث پروژه ریلی آستارا – آستارا برای شهرستان آستارا،‌ استان گیلان و کل کشور منافع بسیار زیادی را به دنبال دارد خاطرنشان کرد: با تکمیل کار و با بهره‌برداری از پروژه بارانداز آستارا -‌ آستارا ظرفیت‌های جدیدی در مسیر رشد و توسعه استان گیلان ایجاد می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار