کد خبر: ۷۴۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 06 May 2019

تابناک / صبح دیروز با حضور دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان نخستین قطار باری به ایستگاه راه آهن گیلان وارد شد.

 

صبح روز گذشته اولین محموله 700 تنی شمش فولاد از طریق خط آهن خوزستان به قزوین و سپس به ایستگاه راه آهن رشت وارد شد.

دکتر سالاری در حاشیه ورود این محموله باری با بیان اینکه امروز پس از گذشت دوماه از افتتاح رسمی راه آهن بخش باری این شبکه حمل و نقلی نیز راه اندازی شده ،اظهار داشت: محموله شمش آهن که با 9 واگن قطار امروز وارد گیلان شده سرآغازی برای توسعه حمل و نقل ریلی در گیلان است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی می تواند کاهش هزینه تمام شده تولید و نیز رشد و رونق اقتصادی در استان را نیز به همراه آورد، تصریح کرد: ورود مواد اولیه از طریق شبکه ریلی می‌تواند تا میزان یک سوم هزینه حمل مواد اولیه سنگین را را برای فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان استان کاهش دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برنامه حرکت قطار مسافری گیلان اظهار داشت: به منظور تسهیل حمل و نقل مسافر در گیلان همه روزه تردد قطار از رشت به تهران و یک روز در هفته از رشت به مقصد مشهد مقدس بدون وقفه زمانی صورت می گیرد و استقبال عمومی خوبی را به همراه داشته است که ضروری است مسوولان راه آهن نیز برای رفع مشکلات موجود و تسهیل استفاده شهروندان از راه آهن تلاش کنند.

گفتنی است که راه آهن منطقه شمال ۲ در مسیر رشت-قزوین پانزدهم اسفند سال گذشته با حضور رییس جمهور به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار