مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را سرفصل برنامه های این سازمان در ایام ماه رمضان در این استان دانست و گفت: باید از ظرفیت ماه رمضان در این راستا استفاده شود.
کد خبر: ۷۴۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ 05 May 2019

 تبیین بیانیه گام دوم انقلاب محور برنامه های ماه رمضان گیلان است

 

مهر: حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، اظهار کرد: این بیانیه نقشه امیدبخش رهبری انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

لزوم بهره گیری از ظرفیت ماه رمضان برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب مصداق شعائر دینی است زیرا در عین امیدبخشی امام جامعه، در اوج فشارهای ناشی از تحریم، تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن برای اینکه مردم ناامید و دلسرد کنند و در سایه سو مدیریت بخشی از مسئولان کشور که در این میان عده‌ای محرک این یأس و ناامیدی می‌شوند، بیانیه گام دوم با یادآوری حماسه‌های ملت ایران در چهل سال نخست و دستاوردهای عظیمی که با حضور مردم به دست آمد نقش اصلی مردم به ویژه نسل جوان را در گام دوم انقلاب یادآور می‌کند.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه با بیان اینکه بر همه اقشار فرهیخته، مبلغ دینی و عاشقان ایران اسلامی واجب است که بیانیه گام دوم را به روش‌های مختلف در حوزه تبلیغ و تذکر جاری و ساری کنند بر همه اقشار فرهیخته، مبلغ دینی و عاشقان ایران اسلامی واجب است که بیانیه گام دوم را به روش‌های مختلف در حوزه تبلیغ و تذکر جاری و ساری کنند، گفت: دشمن از تحریم و تهاجم فرهنگی برای پشیمان کردن مردم ایران از استقلال خواهی، عزت خواهی و تمدن‌سازی با همه توان خود استفاده می‌کند تا مردم را از استقامت، عزم و اراده خود دلسرد کند اما نهضت تبیین و یادآوری بیانیه گام دوم انقلاب مقابل همه این تهاجم و توطئه‌ها ایستادگی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه و اقشار فرهیخته و اهل تبلیغ نباید اجازه دهند بیانیه گام دوم رهبری به فراموشی سپرده شده و مورد بی اعتنایی قرار گیرد، بیان کرد: باید از ظرفیت معنوی و تبلیغی ماه مبارک رمضان برای توجه و تمرکز و هویت بخشی و امید آفرینی بیانیه گام دوم استفاده شود.

 

برگزاری ۴۰ محفل انس با قرآن کریم در رمضان ۱۴۴۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان ۱۴۴۰ قمری، تصریح کرد: سازمان تبلیغات شبکه تبلیغی خود در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی عملیات مشترک رمضان ۱۴۴۰ از هفته‌های قبل از فرا رسیدن این ماه آغاز کرده است.‌ سازمان تبلیغات شبکه تبلیغی خود در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی عملیات مشترک رمضان ۱۴۴۰ از هفته‌های قبل از فرا رسیدن این ماه آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این کلاس‌ها برای اقشار مختلفی اعم از روحانیون مستقر، ائمه جماعات، بانوان فرهیخته، اساتید گفتمان‌های دانش آموزی با سرفصل تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شده است، افزود: همچنین این سازمان برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و تبلیغی زیادی برای ایام ماه مبارک رمضان پیش بینی کرده است.

حجت الاسلام مهدوی برگزاری جلسات ترتیل قرآن کریم در مساجد جامع و مطرح ۱۵ شهرستان استان گیلان، برگزاری ۴۰ محفل انس با قرآن، آموزش قرآن کریم در ۲۱۰ مرکز توسط مؤسسات و خانه‌های قرآنی، جلسات آموزش قرآن کریم در ۱۶۰ مسجد محل استقرار روحانیون، برگزاری جلسات محوری تفسیر در مرکز استان و شهرستان‌ها، بهره گیری از ظرفیت نهادهای اجتماعی و مردمی برای رسیدن به اهداف سازمان، استفاده از ظرفیت هیأت‌های مذهبی بخشی از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲۱۰۰ هیأت مذهبی است که از این تعداد ۱۰۰۰ هیئت در سامانه جدید طوبی ثبت شده‌اند، ادامه داد: ۷۰ کانون فرهنگی نیز از این سازمان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

 

اعزام ۱۲۰۰ مبلغ به شهرستان‌های گیلان در ماه مبارک رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به وجود ۲۷۰۵ مداح در این استان، تأکید کرد: امیدواریم با انسجام و ایجاد ارتباط بیشتر بتوانیم سیاست‌های سازمان تبلیغات را بیش از گذشته اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه عمده سیاست‌ها و برنامه‌های تبلیغی رمضان ۱۴۴۰ در راستای تبیین بیانیه گام دوم انقلابمقام معظم رهبری است عمده سیاست‌ها و برنامه‌های تبلیغی رمضان ۱۴۴۰ در راستای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری است، افزود: محور قرار دادن قشر جوان، بهره‌برداری از مناسبت‌های ملی و مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان، اهتمام ویژه به طراحی و برنامه ریزی اجتماعی و استفاده از ظرفیت نهادهای اجتماعی، جلب مشارکت سایر نهاد و دستگاه‌های اجرایی استان، طراحی برنامه و عملیاتی کردن آنها بر اساس نیازهای محلی، آداب و رسوم و مذهب، بهره مندی از فضای مجازی از جمله مهم‌ترین محورهای برنامه‌های تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان است.

مهدوی ادامه داد: در همین راستا حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی روحانیون مستقر و اعزامی، روحانیون طرح هجرت، ائمه جماعات، اماکن عمومی و راه اندازی جلسات ویژه با موضوعات اخلاقی، تفسیری و اعتقادی بخش دیگری از برنامه‌های سازمان است.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ روحانی مستقر در استان گیلان داریم، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان ۱۲۰۰ مبلغ به مساجد و هیئت‌های مذهبی اعزام می‌شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار