رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون های آموزش و تحقیقات ، اجتماعی، کشاورزی و صنایع و معدن ماموریت داد تا برای اجرای فرمایشات رهبری در زمینه حفظ اشتغال اقدام کنند.
کد خبر: ۷۴۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 05 May 2019

 نظرات بی‌منطق مسئولان آمریکایی تمامی ندارد؛ بار اصلی تولید کشور بر دوش کارگران و کشاورزان است

 

خانه ملت: علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 15 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، در این ضیافت الهی از خداوند متعال می خواهیم بهره وافر از رحمت خویش را نصیب ملت بزرگوار ایران کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته کارگر اظهار داشت: هفته کارگر را به همه کارگران عزیز و زحمتکش که امروز استوانه دفاع ملی اقتصادی در مقابل دشمنان فریبکار هستند، تبریک و تهنیت عرض می کنم. بار اصلی تولید کشور و استقلال اقتصادی کشور بر دوش کارگران و کشاورزان فداکار است و گسترش زمینه های تولید کشور مخصوصاً در کارگاه های خرد و متوسط از وظایف جدی امروز اقتصاد کشور است.

وی ضمن تبریک هفته معلم به معلمان و فرهنگیان بیان داشت: رهبری معظم انقلاب نکات مهمی در جلسه با کارگران عزیز و معلمان گرامی ایراد فرمودند که در زمینه حفظ اشتغال در کارگاه ها و رفع مشکلات تولید و همچنین صیانت از جایگاه و منزلت معلم و اجرای همه جانبه سند تحول آموزش و پرورش که بسیار پراهمیت و ثمربخش در شرایط فعلی کشور بود، تاکید داشتند.

لاریجانی تاکید کرد: از کمیسیون آموزش و تحقیقات می خواهم بر روی موضوعاتی که ایشان بیان کردند و همگی جزو امور ضروری آموزش و پرورش کشور است، برنامه ریزی کنند، مخصوصاً تاکیدات ایشان در زمینه مهارت آموزی و توسعه آن در مدارس و بررسی جامع در موضوع کنکور و حل این موضوع و همچنین موضوع معوقات فرهنگیان عزیز مورد توجه کمیسیون قرار گیرد.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور افزود: از کمیسیون صنایع و معادن، کشاورزی و اجتماعی می خواهم در زمینه حفظ اشتغال کارگاه و توسعه اشتغال خرد و متوسط با کمک دستگاه های اجرایی و اتاق های اقتصادی، بررسی لازم را به عمل آورند.  

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله استاد مطهری گفت: سالروز شهادت آیت الله استاد مطهری را گرامی می داریم، شخصیتی که واقعا معلم انقلاب بود، همه جانبه نگر، عمیق، آینده نگر، پرهیزگار و انقلابی بود که امام (ره) درباره ایشان کلماتی فرمودند که کمتر سابقه داشته است.

با شهادت مطهری به اسلام ثلمه وارد شد

لاریجانی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره شهید مطهری ادامه داد: ایشان فرمودند "در اسلام شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کم نظیر بود"، یا فرمودند "به اسلام عزیز با شهادت این فرزند برومند و عالم جاودان، ثلمه وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست" و فرمودند "آثار قلم و زبان اون بی استثنا، آموزنده و روانبخش است و مباحث و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشأت می گرفت، برای عارف و عامی سودمند و فرحزاد است".

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همین قطعات از نظرات امام (ره) نشانگر عمق توجه امام به تفکر این مرد الهی است، استاد مطهری اقتصاد سالم را برای یک جامعه اسلامی، ضروری می دانست و مراد او از اقتصاد سالم، اقتصاد مولد و ثروت زا بود.

وی ادامه داد: همچنین برای استقلال کشور، استقلال اقتصادی را لازم می پنداشت و درباره استقلال و مخصوصاً استقلال اقتصادی بر این نظر بود و فرمودند همانطور که درباره یک فرد مسئله استقلال و عدم استقلال مطرح است، درباره جامعه و کشور نیز به طرق اُولی چنین مسئله ای مطرح است.

لاریجانی گفت: در زمان ما در میان افراد مسئله بردگی، مسئله ارباب و رعیتی دیگر به شکل قدیم مطرح نیست، اما در سطح کشورها و روابط آقایی و بندگی به شدت رواج دارد. نگاهی به نقشه سیاسی جهان به خوبی نشان می دهد که پاره ای از کشورها آقا و فرمانده هستند، در مقابل کشورهایی قرار دارند که اسماً مستقل هستند اما عملاً تحت سیطره کشورهای دسته اول قرار دارند، این امر را در منطقه خودمان به خوبی تجربه کرده ایم و می دانیم در خلیج فارس و نیز اقیانوس هند مبارزات سیاسی شدیدی میان ابرقدرت ها برقرار است.

رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: آمریکا می خواهد خلیج فارس را برای خود حفظ کند، آنچه آمریکایی ها در اینجا انجام می دادند از این قرار بود که از یکسو نفت ایران را که در مقیاس وسیع به غارت بیشتر شباهت داشت، استخراج می کردند و از سوی دیگر قسمت اعظمی از پول که بابت نفت به ایران پرداخت می کردند به اسم فروش اسلحه مدرن دوباره از ایران پس می گرفتند.

وی خطاب به نمایندگان گفت: نمایندگان محترم؛ این وضعیتی که استاد مطهری برای جوهره استقلال مطرح کرده اند و سیاست استعمارگران متاسفانه بسیاری از کشورهای منطقه گرفتار این نابسامانی در امر استقلال سیاسی و اقتصادی هستند و همین امر آمریکایی ها را گستاخ تر کرده است.

مسئولان آمریکایی به جای ​سیاست ورزی به عملیات روانی اشتغال دارند​

لاریجانی ادامه داد: ظاهراً نظرات بی منطق مسئولان آمریکایی تمامی ندارد و به نظر می رسد به جای سیاست ورزی به عملیات روانی اشتغال دارند، با خلق ماجراهای زنجیره ای، ایجاد سرگرمی بین المللی می کنند و پس از اقدامات غیرقانونی درخصوص سپاه پاسداران، امریه صفر کردن نفت ایران گام دیگری است که تحقق پیدا نخواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حرف های نسنجیده دیگر آنان در مورد همکاری هسته ای کشورها در چارچوب توافق هسته ای از جمله خرید آب سنگین یا مواد غنی شده و فروش مواد اولیه نمونه هایی از آشفتگی فکر آنان را نشان می دهد. به نظر می رسد آنان مانند سرنشینان قایقی هستند که برای سرعت بخشیدن به قایق بار آن را افزایش می دهند، چون در هر اقدامی تصور می کنند حادثه ای در ایران خلق می کنند و وقتی موفق نشدند با عصبانیت ماجرای جدیدی را با تبلیغات به راه می اندازند و به نظر می رسد، چیز مهم دیگری در انبان ندارند.

انسجام داخلی مهمترین عامل تعیین کننده این نبرد است

لاریجانی اظهار داشت: همکاران گرامی همانگونه که رهبری در دیدار با معلمان به خوبی ایراد فرمودند؛ در این زمان وحدت و انسجام داخلی مهمترین عامل تعیین کننده این نبرد اراده ها در کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به تعبیر ایشان اختلاف سلایق را باید در این مرحله کنار گذاشت و بر روی هدف اصلی یعنی مقاومت در مقابل استبداد بین المللی مدرن ایستادگی کرد که آنها عزت ملت را هدف گیری کرده اند، پایمردی و وفاق داشت و در این راه از هر چه به ساختار وحدت جامعه لطمه می زند، پرهیز کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار