استاندار گیلان با اشاره به بهره‌مندی مردم از اجرایی شدن شیوه‌نامه آب‌بندان ها گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف در تدوین این شیوه‌نامه بهره‌مندی مردم از مواهب طبیعی، ایجاد اشتغال فراگیر و روستایی، درآمدزایی و پیشرفت اقتصادی استان است.
کد خبر: ۷۴۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ 04 May 2019

 تدوین شیوه‌نامه آب‌بندان باعث افزایش اشتغال در استان می‌شود

 

خبرگزاری فارس: مصطفی سالاری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از تحقق شیوه‌نامه آب‌بندان ها رونق و افزایش اشتغال در منطقه است اظهار کرد: استان گیلان دارای ظرفیت بسیار بالایی در ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گزار است و به همین علت، با تدوین شیوه‌نامه ساماندهی آب‌بندان ها شاهد افزایش اشتغال در منطقه می‌شویم.

وی با اشاره به بهره‌مندی مردم از اجرایی شدن شیوه‌نامه آب‌بندان ها گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف در تدوین این شیوه‌نامه بهره‌مندی مردم از مواهب طبیعی، ایجاد اشتغال فراگیر و روستایی، درآمدزایی و‌ پیشرفت اقتصادی استان است که امیدوارم به‌زودی محقق شود.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه احیا آب‌بندان ها گام بسیار مؤثری در توسعه گردشگری استان دارد تصریح کرد: برای رونق تولید باید توجه ویژه‌ای به افزایش فضای گردشگری، آبزی‌پروری، تفریحات آبی و تأمین آب موردنیاز کشاورزان شود که باتدبیر مسؤولین مربوطه، این امر در حال  انجام است.

سالاری با اشاره به آغاز عملیات ساماندهی آب‌بندان ها بیان کرد: هرچه عملیات ساماندهی آب‌بندان ها با سرعت بیشتری انجام شود متقاضیان انجام این امر علاقه بیشتری برای انجام این کار پیدا می‌کنند.

وی با تأکید بر نقش مؤثر نهادهای مربوطه در زمینه ترغیب سرمایه‌گذار  برای سرمایه‌گذاری در حوزه آب‌بندان افزود: ادارات جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، صنایع‌دستی و گردشگری و شیلات نقش بسیار مهم و محوری در شناسایی و ترغیب سرمایه‌گذار به این حوزه دارند که باید به آن توجه جدی شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر سرمایه‌گذاری در آب‌بندان ها به‌درستی انجام شود باعث جذب گردشگر می‌شود گفت: سرمایه‌گذاران با ایجاد کلبه و‌ اقامتگاه در آب‌بندان، علاوه بر برگشت سرمایه، به‌راحتی می‌توانند گردشگران بسیاری را جذب اقامتگاه‌های خود کنند.

سالاری با درخواست از مدیر هماهنگی ساماندهی آب‌بندان  برای دریافت گزارش‌ها از فرمانداران تصریح کرد: فرمانداران باید هرماه گزارش‌ها خود در خصوص اقدامات انجام‌شده در حوزه ساماندهی آب‌بندان به مسؤولین مربوطه تحویل و‌ نهادهای مربوطه باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشورت دادن به انجام این کار کمک کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار