استاندار گیلان با اشاره به اینکه متولیان فرهنگ و آموزش باید صداقت در رفتار را با عمل به دیگران بیاموزند گفت: تربیت افرادی قانون‌مدار و موفق برای فردایی بهتر انتظار جامعه از معلمان است.
کد خبر: ۷۴۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸ 02 May 2019

 بهترین دوره کاری‌ام معلمی بود / صداقت و راستگویی باید سرلوحه متولیان آموزش باشد زیرا عدول از صداقت در این حوزه قابل درک نیست

 

 برنا: مصطفی سالاری صبح امروز در سی و پنجمین یادواره بزرگداشت استاد شهید مطهری و تجلیل از معلمان برتر استان گیلان که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور، برخی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات فرهنگیان بندرانزلی برگزار شد، قشر تلاشگر معلمان را آئینه‌ تمام نمای آینده دانست و افزود: اگر معلمان امیدوار و فکور باشند آینده‌ای درخشان برای کشور باید متصور باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش مسیر توسعه‌ی آینده کشور را ترسیم و محقق می‌کند، اظهار داشت: آموزش توسط معلمان صورت می‌گیرد و فقط وابسته به ساختمان و تجهیزات نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به پرورش انسان‌های بزرگ و موفق توسط معلمان گفت: اصل مهم توسعه کشور سرمایه انسانی است و آن صرفاً از طریق تلاش‌های معلمان خوش ذوق میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی سرمایه را نفت، گاز، طلا، موقعیت ژئوپلوتیک و تاریخ کشورشان می دانند افزود: هیچکدام از این‌ سرمایه‌ها مایه‌ی توسعه و پیشرفت نیست مگر اینکه سرمایه انسانی وجود داشته باشد و غنای این سرمایه در دستان معلمان است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نمی توانیم بار تربیت و تعلیم فرزندانمان را فقط به آموزش و پرورش بسپاریم و خودمان مشارکت نکنیم گفت: مشارکت دستگاه ها، نهادها و خانواده‌ها اگر به صورت منسجم شکل بگیرد پشتیبان خوبی برای آموزش و پرورش می‌تواند باشد و این مجموعه نیز از عهده مشکلات خطیرش برمی‌آید.

وی با بیان اینکه هرجا نارسایی اگر وجود داشته باشد می‌تواند از آموزش و پرورش نشأت گرفته باشد اظهار داشت: بخشی نقایص موجود در بخش بیکاری از ضعف توجه به آموزش و مهارت آموزی از سوی برنامه‌ریزان است.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه آموزش بهتر، فردای بهتر را رقم می زند گفت: معلمان از همه قوا و مسوولین انتظار دارند زیرا بخشی از مطالبات به حق معلمان برآورده نشده است اما ما از این تلاشگران انتظار داریم فرزندانی صادق، مقتدر، باصلابت، شجاع، اهل ایمان، معتقد و دارای فضایلی که یک انسان صالح باید داشته باشد برای آینده کشور تربیت کنند.

وی بخش اعظم تاثیر پذیری فرزندان را در مقاطع سنی پایین دانست و افزود: معلمان در مقاطع ابتدایی می‌توانند تعالیم پایه را به دانش‌آموزان بیاموزند که در کارآمد بودن فردی فرزندان جامعه اثر گذار است.

رییس شورای آموزش و پرورش استان تربیت فرزندانی قانون‌مدار و موفق را حاصل آموزش‌های صورت‌گرفته در مدارس دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان متولی تعلیم و تربیت در کشور یک نهاد تخصصی است و تربیت سرمایه انسانی قابل مقایسه با صنعت آب، برق و احداث جاده نیست.

وی با بیان اینکه خدمات آموزشی بسیار متفاوت است و اثرات نقص در خدمات عمرانی بسیار کمتر از نقایص حوزه آموزشی در جامعه متبلور می‌شود گفت: افرد برای داشت آینده درخشان فرزندان خود داشته‌های محدود خود را صرف هزینه آموزش و موفقیت آنان می‌کنند.

استاندار گیلان بر ضرورت اهمیت قائل شدن به آموزش فرزندان کشور در برنامه‌ریزی کلان کشور تأکید و تصریح کرد: تمدن و فرهنگ غنی مردم گیلان و قدمت اهمیت به آموزش در این خطه به حدی است که اگرچه از لحاظ درآمد سرانه در جایگاه برتر کشور نیست اما در هزینه‌کردن برای آموزش و آینده فرزندانشان جزو سه استان اول کشور است.

وی با بیان اینکه باید قدر معلمان را بدانیم و با انجام وظایفمان آموزش و پرورش را تنها نگذاریم افزود: بهترین دوران کاری‌ام دوران معلمی بود و با توجه به شروع کارم از مقطع ابتدایی معتقدم مشاهده اثرات آموزش از سوی معلمان برای آنان شادی‌بخش است.

دکتر سالاری بر ضرورت نیاز جامعه به تعلیم و تربیت مستمر، بنیادین و بی‌نقص تأکید و تصریح کرد: اندازه‌گیری میزان تعلیم و تربیت به واسطه فیزیکی نبودن بسیار سخت است اما توجه به اثرات آن بسیار مهم است.

وی با تأکید بر گام برداشتن برای ایرانی سرفراز و سربلندتر افزود: موفقیت در آینده کشور از مسیر معلمانی مصمم و موفق می‌گذرد.

نماینده عالی دولت در گیلان توجه به موضوع آموزش را محدود به روز و هفته معلم نکنیم اظهار داشت: تکریم مقام و جایگاه معلم یکی از مهمترین گام‌هایی است که اگر به درستی عمل شود به بحث آموزش توجه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه صداقت در رفتار را باید با عمل به فرزندانمان بیاموزیم گفت: جامعه فرهنگی نه فقط برای دانش‌آموزان بلکه برای دیگر اقشار و اصناف نیز در صداقت و راستی و اخلاق می‌تواند پیشگام باشد.

استاندار گیلان گفت: اگر مسوولیتی بر عهده گرفتیم نمی‌توانیم پنهان معامله کنیم و در آشکار سوگند دروغ بخوریم و انتظار مدیریت خوب داشته باشیم.

وی  افزود: ما اگر می‌خواهیم درست اداره کنیم در طبقه‌های مختلف جامعه اول باید خودمان راستگو و راستین باشیم که به دیگران این خصلت را بیاموزیم و در مجموعه خودمان نیز تعمیم پیدا کند.

وی صداقت را نیاز اصلی جامعه دانست و اظهار داشت: قبل از حضورم در استان گیلان متولی یک دستگاه فرهنگی غیر از آموزش و پرورش در موضوعی بیان غیرواقع ثابت‌شده‌ای را مطرح کرد که بنده اعلام کردم که از همکاری با وی معذورم.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه خدمت در یک دستگاه فرهنگی و عدول از صداقت قابل درک نیست گفت: یکی از مصادیق مهم فرهنگ، صداقت و راستگویی است که باید سرلوحه اصلی امور متولیان آن قرار گیرد.

وی رسالت مدیران در همه مسائل اجرایی و فرهنگی را مهم دانست و اظهار داشت: امیدواریم در رسالتمان نسبت به آموزش و پرورش به درستی انجام دهیم.

در این مراسم از معلمان برگزیده استان توسط دکتر سالاری قدردانی شد.

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار