مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در املش عنوان کرد
مدیر کل محیط زیست استان گیلان از ساخت جایگاه زباله سوز در شرق گیلان به محوریت شهرستان لاهیجان با حضور سرمایه گذار خارجی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ 29 April 2019

جایگاه زباله سوز در شرق گیلان با ظرفیت ۵۰۰تن احداث می شود

 

محمد پور در حاشیه بازدید از وضعیت پسماند شهرستان املش در گفتگو با خبرنگار رانکوه نیوز خاطرنشان کرد:دربازدید امروز از راه اندازی حمایت ازصنعت بازیافت مقررشد از زمینهایی که دراختیار شهرک صنعتی درحوزه رانکوه است برای بحث سرمایه گذاری در حوزه بازیافت کمک کنیم

 

وی افزود:سرمایه گذاری با حمایت هایی که از طریق استانداری در کارگروه پسماند و حمایت هایی که در کارگروه اشتغال صورت خواهد گرفت می تواند به اشتغال سبز و اقتصاد سبز درحوزه املش کمک نماید.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۰تن پسماند در شهرستان املش و روستاها مدیریت می شود واین ۳۹تن در چند محله بصورت غیر اصولی دفن شده وموجب مشکلات وتبعات اجتماعی خواهدشد، افزود:با درایت فرماندار محترم سعی شد مکان هایی را در کمیته پسماند استان شناسایی و به کارگروه استان معرفی نماییم تا بتوانیم بطور موقت دفن این ۳۰ تن زباله را داشته باشیم.

 

مدیر کل محیط زیست استان گیلان همچنین از ورود سرمایه گذاران در بخش پسماند زباله سخن گفت وافزود:برای حل مشکل پسماند در شرق گیلان نشست ها وتفاهم نامه هایی را با گروه سرمایه گذاری از کشور ایتالیا با استانداردهای روز اروپا به منظور ایجاد و راه اندازی تکنولوژی صنعت زباله سوز با ظرفیت ۵۰۰تن در شرق گیلان در محل فعلی شهرستان لاهیجان صورت گرفته است.

 

محمد پور درادامه مبلغ سرمایه گذاری را ۳۶ میلیون یورو عنوان کرد و افزود:۸۰درصد سرمایه توسط سرمایه گذار خارجی و ۲۰درصد توسط ایرانی با هماهنگی سازمان سرمایه گذاری وحمایت های استاندارمحترم،آقای دکتر کلانتری و هماهنگی جناب آقای دکتر نوبخت انجام شده است و در سفر اخیر ریاست جمهوری به گیلان نیز ۳۰۰میلیاردتومان در بحث مدیریت پسماند به استان گیلان اختصاص یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد:با استارت این طرح و اجرای آن خواهیم توانست ۴۰۰تن پسماند و ۱۰۰تن ریجکتی که از محل کمپوست شهرستان لنگرود وجود دارد روزانه ۵۰۰تن زباله یعنی کلیه پسماندها را در شرق گیلان مدیریت نماییم.

 

محمدپور افزود:در سطح مرکزی استان در منطقه سروان گامهای خوبی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برداشته شده است و امیدواریم در سال ۹۸عملکرد خوبی را در مرکز استان و شرق گیلان در حوزه پسماند شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار