نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار احیای فرصت های مطالعاتی در دانشگاه گیلان شد و اظهار کرد: اگر کسب علم تنها برای دستاوردهای مادی باشد برای بشر خطر است.
کد خبر: ۷۳۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ 29 April 2019

 فرصت های مطالعاتی در دانشگاه گیلان احیا شود

ایسنا: آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه گیلان با تاکید بر ارتقای مطالعه در جامعه به ویژه توسط استادان و دانشجویان اظهار کرد: اگر رابطه انسان با کتاب، کاغذ و قلم قطع شود در هویت او انقطاعی صورت می گیرد.

 

وی، هویت انسان را به دانش او دانست و افزود: امروز دانش در حوزه های مختلف گسترش پیدا کرده و اگر بوعلی سینا در این دوره زندگی می کرد تنها در یک حوزه می توانست متخصص باشد.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه شاهد نوآوری هایی به ویژه در یک دهه اخیر در دانشگاه و حوزه هستیم، تصریح کرد: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

 

فلاحتی، خواستار رابطه قوی دانشگاه با پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان شد و بیان کرد: افکار نخبگان علمی در مراکز دانش بنیان متمرکز شده ضمن اینکه اگر دنیای غرب توانسته در تکنولوژی های مدرن پیشرفت کند در سایه مراکز دانش بنیان است.

 

وی بر تقویت رابطه بین دانشگاه ها و حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: گیلان دارای یک هزار و ۵۰۰ طلبه خواهر است و از این ظرفیت باید استفاده کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه برقراری ارتباط دانشگاه گیلان با دانشگاه های مادر کشور حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: توجه به رشد دانشگاه ها در بخش های مختلف در ارتقای علمی دانشگاه موثر است.

 

فلاحتی، خواستار احیای فرصت های مطالعاتی در دانشگاه گیلان شد و اظهار کرد: اگر کسب علم تنها برای دستاوردهای مادی باشد برای بشر خطر است.

 

وی با بیان اینکه نشاط علمی در حوزه و دانشگاه در ۱۵ سال اخیر کم شده است، یادآور شد: متولیان امر وظیفه دارند نشاط علمی در دانشگاه ها و حوزه ها را ایجاد کنند.

 

امام جمعه رشت، هویت و حیات انسان را در سایه علم عنوان کرد و افزود: اگر نشاط علمی بالا رود، با بالا رفتن سن فرد قوی می شود زیرا نشاط علمی انسان را سرزنده می کند.

 

فلاحتی با تاکید بر ارتقای فرهنگ دینی و بومی در دانشگاه ها، بیان کرد: موضوع فرهنگ در مراکز علمی مغفول مانده و این ظرفیت در دانشگاه ها کم شده است.

 

وی ادامه داد: تمام آیه های قرآن به فرهنگ و دین ختم می شود بنابراین در تمام برنامه ها اصل باید بر هدایت انسان باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دانشگاه را برای نسل های آینده ارزشی کنید، تصریح کرد: وضعیت پوشش ناهنجار دانشجویان برای جامعه خجالت آور و فاجعه است و در تراز دانشگاه اسلامی نیست.

 

فلاحتی به پخش اذان در دانشگاه گیلان و دانشکده های آن اشاره کرد و گفت: انتظار داریم اذان در سه وقت در جامعه و شهر نیز پخش شود.

 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه استاد و دانشجو باید دارای گرایش های سیاسی باشند و این امر برای دانشگاه خطر نیست، خاطرنشان کرد: البته استاد و دانشجو نباید سیاست زده باشند و دانشگاه را صحنه تاخت و تاز سیاسی نکنند.

 

وی به داشتن نگاه سیاسی استاد دانشگاه در نظام اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: رشد در صورتی است که بتوانیم کرسی های نظریه پردازی و کرسی های آزاداندیشی را تقویت کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار