مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت این استان از قشر کارگر هستند گفت: ۳۱۳ هزار کارگر در کارخانجات و واحدهای تولیدی گیلان فعالیت می کنند.
کد خبر: ۷۳۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 29 April 2019

 ۵۰ درصد جمعیت گیلان کارگر هستند

 

خبرگزاری مهر: عباس علیزاده پیش از ظهر دوشنبه در دیدار اعضای بسیج کارگری گیلان با نماینده ولی فقیه در این استان که در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد با اشاره به نقش کارگران در طول انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب کارگران باوفاترین قشر جامعه هستند.

وی کارگران را رزمندگان خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی به رغم وجود تحریم‌ها دانست و افزود: تقدیم ۱۴ هزار شهید کارگر در طول ۸ سال دفاع مقدس نشان دهنده نقش کارگران در حفظ انقلاب اسلامی است.

علیزاده با تاکید بر اینکه دولت باید حامی کارگران باشند، بیان کرد: کارگران و کارفرمایان در کنار یکدیگر سبب حرکت چرخه اقتصادی کشور می‌شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی حقوق کارگران، تاکید کرد: این مبلغ در مقابل تورم بسیار اندک است و امیدواریم زمینه عدالت در جمهوری اسلامی و جهان فراهم شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت استان گیلان از قشر کارگر هستند، ادامه داد: استان گیلان دارای ۳۱۳ هزار کارگر بوده که ۴۱۲ نفر تحت پوشش بیمه کارگری هستند.

علیزاده با اشاره به سال رونق تولید و با تاکید بر اینکه اگر دولت نمی‌تواند اشتغال مستقیم ایجاد کند اقدامات دیگری انجام می‌دهد، بیان کرد: حمایت از واحدهای تولیدی، پرداخت بیش از ۹۰ میلیون تومان تسهیلات، پرداخت بیش از ۲۲ میلیارد تومان وام‌های خانگی با نرخ سود پایین، ایجاد شغل پایدار در روستاها و پرداخت بیش از ۲۵۷ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره ۶ درصد از جمله اقدامات دولت در زمینه اشتغالزایی است.

کارخانجات گیلان سیل زده و در کما هستند

در ادامه این جلسه رئیس کانون کارفرمایان گیلان نیز با بیان اینکه این استان در گذشته حرف اول بخش نساجی کشور را می‌زد، اظهار کرد: کارخانه ریسندگی گیلان را تحویل مدیران با کفایتی دادیم که به رغم وجود مشکلات در حال کار، گسترش تولید و افزایش تعداد کارگران هستند.

محمد رسول سماکچی به افزایش قیمت‌ها و تعدیل نیرو توسط برخی کارخانه اشاره کرد و گفت: این مشکلات را دولت و مدیران اقتصادی بی تدبیر به وجود آورده‌اند و امروز نیز باید دولتمردان برای حل این مشکلات اقدامات اساسی انجام دهند.

با بیان اینکه کارفرما خود برای گردش اقتصادی و تولیدات کارخانه توانایی لازم را ندارد، تصریح کرد: کارخانجات ما سیل زده و در کما هستند و باید تمام ارگان‌ها برای کمک به آنها همکاری کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار