دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس‌ گفت:‌ افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق و دستمزد کارکنان دولت و بازنشستگان با شرایط اقتصادی فعلی و نرخ تورم همخوانی ندارد.
کد خبر: ۷۳۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 29 April 2019

 دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: میزان افزایش حقوق و دستمزد با نرخ تورم همخوانی ندارد

تسنیم: ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه بحران‌های اقتصادی کنونی و گرانی و تورم موجود در اقتصاد کشور،‌ با همدلی و مشارکت تمام قوا قابل رفع است اظهار داشت:‌ افزایش 400 هزار تومانی حقوق و دستمزد کارکنان دولت و بازنشستگان با نرخ تورم همخوانی ندارد.

 

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه نمایندگان همواره حرف دل مردم را در پشت تریبون مجلس بیان می‌کنند عنوان کرد:‌ در ماه‌های اخیر فشارهای اقتصادی بسیار سنگینی به مردم وارد شده است و بیان این مشکلات از زبان نمایندگان و منتخبان‌‌شان در مجلس، التیامی بر زخم‌های آنان است.

 

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس گلایه مردم از گرانی کالاها و اقلام و مایحتاج زندگی را گلایه‌ای درست و به‌جا دانست و تصریح کرد:‌ در حال حاضر بسیاری از سرپرستان خانوارها به علت شرایط ناهنجار اقتصادی و عدم توانایی در فراهم کردن امکانات زندگی، در برابر اعضای خانواده خود شرمنده هستند.

 

داداشی با تأکید بر اینکه افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت و بازنشستگان در شرایط فعلی ضروری بوده است افزود: نمایندگان مجلس وقتی حق مردم با حق دولت در تعارض است از حقوق ملت پشتیبانی می‌کنند و اکثریت آنان برای رسیدن به این هدف مهم از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند.

 

وی محدودیت منابع مالی و اعتباری را یکی از دلایل مهم دولت برای مخالفت در تغییر نرخ حقوق و دستمزدها اعلام کرد و اظهار داشت: نمایندگان مجلس از این کمبودها و کسورات اعتباری و بودجه‌ای با خبر هستند اما باید برای کمک به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه فکری اساسی می‌شد.

 

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به اینکه وی یکی از منتقدان جدی دولت به شمار می‌رود خاطرنشان کرد:‌ آن‌چه که در شرایط فعلی کاملاً محرض بوده تلاش و اراده دولت برای رفع مشکلات و تنگناهای اقتصادی است بنابراین مجلس نیز در همین راستا نهایت کمک و پشتیبانی را از دولت دارد.

 

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس گرانی‌های اخیر را یک پیشامد ناگوار در حوزه اقتصاد اعلام کرد و بیان داشت:‌ البته این معضلات پیش آمده ریشه در گذشته دارند به طوری‌که سوء مدیریت‌های رخ داده شده در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کشور به تشدید این موضوع کمک کرد.

 

داداشی فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی را یکی از عوامل مؤثر ایجاد نابه‌سامانی‌های اقتصادی خواند و گفت: بنده در اینجا قصد متهم کردن دولت را ندارم و معتقدم همانطور که دولت در این عرصه پیش‌بینی‌های لازم را انجام نداد، مجلس نیز سیاست دقیقی برای مقابله با بحران احتمالی نداشت.

 

وی نقش عوامل خارجی نظیر فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی را در تشدید تورم و گرانی‌ها بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: با تمام انتقاداتی که به دولت و برنامه‌هایش دارم باید بگویم که دولتمردان نیز همراه با نمایندگان مجلس به صورت شبانه‌روزی درصدد حل مشکلات اقتصادی ایجاد شده هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار