مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان در همایش تجلیل از کارگران شهرستان رودبار از اختصاص ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت مشاغل خانگی در گیلان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸ 28 April 2019

اختصاص ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت مشاغل خانگی در گیلان

 

خبرگزاری فارس: عباس علیزاده عصر امروز در همایش تجلیل از کارگران شهرستان رودبار اظهار کرد: کارگران رزمندگان خط اول مبارزه با جنگ نابرابر اقتصادی هستند که در این عرصه همانند سایر عرصه‌ها خوش درخشیدند.

وی با اشاره به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: کارگران در عرصه‌های مختلف یار و یاور انقلاب اسلامی بودند و به تعبیر مقام معظم رهبری کارگران باوفاترین عنصرهای نظام اسلامی هستند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به تقدیم ۱۴ هزار شهید کارگری برای حفظ انقلاب گفت: دلاورمردی ها و سخت‌کوشی‌های کارگران در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و نقش جامعه کارگری در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی بوده است.

 علیزاده با اشاره به دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های دشمنان علیه نظام اسلامی بیان کرد: کارگران با تلاش، ممارست و مقاومت خود در عرصه‌های مختلف سبب شدند تا بااقتدار و باعزت روی پا خود بایستیم.

وی با بیان اینکه دشمن چشم نداشت چهل‌سالگی انقلاب را ببیند تصریح کرد: دشمن تمام تلاشش را به کار گرفت تا نظام اسلامی به سال چهلم نرسد اما با تلاش همه مردم به‌ویژه کارگران عزیز این آرزو را به گور برد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به دشمنی‌های تمام‌قد استکبار جهانی علیه نظام اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان امروز بر طبل جنگ می‌کوبند و اگر می‌توانستند انجام می‌دادند هرچند تاکنون جنگ‌های نیابتی علیه نظام انجام داده‌اند اما ناکام مانده‌اند.

وی با بیان اینکه هشت هزار آلاله از گیلان به خون خود غلتید تا نظام اسلامی پیروز و پابرجا بماند گفت: رودبار با تقدیم اولین شهید درراه نهضت امام راحل، یکی از شهرستان‌های مؤثر در خط مقدم جبهه‌ها بوده است.

علیزاده با اشاره به داده‌های آماری در حوزه کارگری افزود: در گیلان بیش از ۳۱۳ هزار نفر کارگر، ۴۱۲ هزار بیمه‌شده و قریب به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه‌شده تأمین اجتماعی داریم که به‌طورکلی ۵۰ درصد از جمعیت گیلان را جامعه کارگری تشکیل داده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به بخشی از اقدامات دولت در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: دولت در این مدت تلاش خود را در بخش‌های مختلف معطوف کرده اما تا رسیدن به ایده آل‌ها راه زیادی باقی‌مانده و نیاز به تلاش و همبستگی بیشتر در حوزه‌های مختلف است.

وی از اختصاص ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت مشاغل خانگی در گیلان خبر داد و بیان کرد: پرداخت بیش از ۲۵۷ میلیارد تومان تسهیلات ۶ درصد به بخش عشایر و روستایی از دیگر خدمات دولت در حوزه اشتغال استان گیلان بوده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان از ارائه قریب به ۱۰ هزار دادخواست در حوزه مشکلات کارگری در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۲۳۰۰ رأی در هیئت‌های حل اختلاف و ۳۲۹۰ رأی در تجدیدنظر در خصوص مشکلات کارگری در استان صادر شد و همچنین ۳۷ درصد نسبت به سال گذشته در حوزه حوادث ناشی از کار کاهش‌یافته است.

علیزاده با تأکید بر سرعت بخشی شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رودبار گفت: با توجه به توانمندی‌های شهرستان رودبار در حوزه‌های مختلف ایجاد این تعاونی، توسعه و پیشرفت شهرستان رودبار سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

تأکید بر تلاش شبانه‌روزی کارگروه رفع موانع تولید برای حل مشکلات

فرماندار رودبار نیز در همایش تجلیل از کارگران شهرستان رودبار اظهار کرد: بوسه زدن پیامبر (ص) بر دست کارگر نشان‌دهنده اهمیت و ارزش کارگر است.

محمد صالح ضیایی با اشاره به نقش کارگران در عرصه‌های مختلف گفت: نقش کارگران در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، در به حرکت درآوردن چرخه تولید و همچنین رونق بخشی تولید و اقتصاد بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال به‌عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری افزود: رونق تولید به‌عنوان نقشه راه مشخص‌شده و دولت تمام اهتمامش را در این راستا به کار بسته است.

نماینده عالی دولت در رودبار، اشتغال‌زایی را یکی از معیارهای رسیدن به رونق تولید دانست و تصریح کرد: گردشگری و بوم گردی، صنعت و معدن و کشاورزی سه رویکرد اصلی دولت در حوزه اشتغال‌زایی در شهرستان رودبار است که به جد پیگیری خواهد شد.

ضیایی با تأکید بر تسهیل بخشی امورات تولید در شهرستان بیان کرد: کارگروه رفع موانع تولید در راستای حل مشکلات باید تلاش شبانه‌روزی داشته و سر از پا نشناسند.

وی با بیان اینکه شهرستان رودبار قطب دوم صنعت و قطب اول معدن در استان است، گفت: نگاه مدیران استان نسبت به شهرستان رودبار ویژه باشد و نباید رودبار را حیات خلوت خود ببینند.

فرماندار رودبار با اشاره به اهمیت تعامل کارگر با کارفرما در بهره‌وری و تولید بیشتر، خاطرنشان کرد: کارفرمایان و کارگران در کنار هم‌معنا پیدا می‌کنند و می‌بایست به‌خوبی همدیگر را درک نموده و باهم وحدت رویه در راستای تولید داشته باشند.

ضیایی با تأکید بر حل مشکلات جامعه کارگری، افزود: کارگران صف مقدم و پیشگامان عرصه تولید هستند و می‌طلبد به آن‌ها توجه ویژه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه عدم تعامل برخی دستگاه‌ها و ادارات با کارفرمایان قابل‌پذیرش نیست تأکید کرد: برای شتاب گیری عرصه تولید و اشتغال انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و نهادها با کارفرمایان و صاحبان تولید همراهی و تعامل داشته و تمام تلاششان را در تسهیل بخشی امورات تولید بکار گیرند.

همه مردم باید تلاششان را در راستای رونق تولید بکار بگیرند

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش اظهار کرد: تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان رودبار باید جدیت بیشتری به خود بگیرد و این تعاونی می‌تواند نقطه عطفی در توسعه و پیشرفت شهرستان باشد.

منوچهر جمالی با اشاره به تلاش‌ها و ممارست‌های بسیجی گونه مردم افزود: در دوران دفاع مقدس، مردم بسیجی وار وارد عرصه شدند و امروز هم باید در کارزار اقتصادی و تولید مردم به کمک تولیدگران بشتابند.

وی با بیان اینکه امروز شرایط جنگ بسیار جدی شده است گفت: امروز جنگ در خانه ماست و جنگ اقتصادی جنگ بسیار سختی است که همه زندگی افراد تحت تأثیر خود قرار داده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، اساس و محور تولید را بر پایه کارگری برشمرد و بیان کرد: همه مردم به‌ویژه کارگران باید تلاششان را در راستای رونق تولید بکار بگیرند.

جمالی با اشاره به سهل‌انگاری‌ها در برخی بخش‌ها بیان کرد: اگر مسؤولی در اداره‌ای کار انجام نداد و کوتاهی کرد نباید آن را به‌پای نظام نوشت بلکه باید با آن به جد برخورد نمود.

وی با تأکید بر ساماندهی ارائه تسهیلات به افراد خاطرنشان کرد: تسهیلات به افرادی که دارای اهلیت و توانمندی هستند پرداخت شود تا نتیجه مطلوب به دست آید.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محیط کارگری در شرایط جنگ قرار دارد گفت: جنگ را کارگران و خانواده‌هایشان اداره می‌کنند لذا می‌طلبد موردتوجه ویژه قرار گیرند.

جمالی با بیان اینکه کارها فقط در حرف خاتمه پیدا نکند اذعان کرد: کاری انجام می‌دهیم وظیفه است و اگر نتوانستیم کاری انجام دهیم باید عذرخواهی کنیم.

به گزارش فارس، در پایان همایش تجلیل از کارگران از ۱۲۱ کارگران این شهرستان تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار