مدیرعامل آبفای گیلان اعلام کرد
مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه کنترل کیفیت آب شرب تولیدی شهر رشت با بکارگیری تجهیزات پیشرفته در آزمایشگاه‌های تخصصی بررسی می‌شود، گفت: آب شهر رشت از سد آیت الله بهجت تامین می‌شود که کیفیت بسیار مطلوبی دارد.
کد خبر: ۷۳۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 27 April 2019

ایلنا: سید محسن‌حسینی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در رشت در خصوص کیفت آب شرب شهر رشت اظهار داشت: آب شرب شهررشت با استفاده از آب‌های شیرین شامل منابع سطحی و زیر زمینی نسبت 96% و 4% تامین و پس از تصفیه از  طریق حدود 2000 کیلومتر شبکه توزیع به دست مشترکین می‌رسد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه از آنجایی که منبع تامین آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان با ظرفیت تولید 3 مترمکعب در ثانیه از سد آیت الله بهجت با کیفیت بسیار مطلوب و گوارایی بالا است، افزود: این امر سبب رضایتمندی بسیار بالای شهروندان شهر رشت شده است.

 

حسینی خاطرنشان کرد: کنترل کیفیت آب‌شرب تولیدی شهر رشت با بکارگیری تجهیزات پیشرفته در آزمایشگاه‌های تخصصی میکروبی، فیزیک و شیمیایی، بیولوژی، ریزآلاینده آلی و ریزآلاینده معدنی مورد آنالیز قرار می‌گیرد.

 

این مقام مسئول بیان داشت: همچنین به صورت مستمر و روزانه آزمون‌های کلرسنجی، کدورت سنجی توسط واحدهای کنترل کیفی آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاه امور رشت بر روی شبکه توزیع انجام می شود.

 

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه نتایج این آزمون‌ها نشان می دهد که آب شرب شهروندان از نظر مطلوبیت کیفی مطابق استانداردهای ملی آب شرب ایران است، گفت: همزمان و همراه با این آزمون‌ها در شرکت آب و فاضلاب، مرکز بهداشت استان نیز با انجام آزمون های مذکور امر نظارت بر کیفیت آب شرب را به عهده دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مدرن مرکزی شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اخذ و استقرار گواهینامه سختگیرانه استاندارد کیفیت ایزو 17025 در سال 96 در بخش مدیریتی و آزمایشگاهی به منظور ارتقای صحت و دقت نتایج آزمون های کیفی آزمایشگاه های آب، حائز رتبه برتر در کشور شده است.حسینی با اشاره به اینکه همچنین واحد شستشوی شبانه، بصورت مرتب و با برنامه مدون و یا شکایات مشترکین در سامانه 122، هر شب عملیات تخلیه رسوبات احتمالی را در شبکه برعهده دارد، گفت: بازکردن شیرهای‌تخلیه انتهایی شبکه توزیع منجر به افزایش کیفیت آب می شود.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار