کد خبر: ۷۳۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 16 April 2019
 
وضعیت منطقه سیل زده کاکرود رودسر نامطلوب است

 

تابناک / رودسر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با گلایه از وضعیت نامناسب منطقه سیل زده کاکرود، گفت: با توجه به اعتبارات اختصاص یافته وجود این مقدار از مشکلات قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان محمدی بعدازظهر دوشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی که در سالن اجتماعات فرمانداری رودسر برگزار شد این شهر را پیشانی ورودی استان گیلان از سمت استان مازندران عنوان کرد و گفت: باید المانی ورودی برای این شهر طراحی شود تا برای گردشگران جذاب باشد.

وی از وضعیت نامطلوب در منطقه سیل زده کاکرود بخش رحیم آباد رودسر نیز گلایه کرد و افزود: بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات برای سیل کاکرود پرداخت شده اما چرا تاکنون مشکلات این منطقه مرتفع نشده است.

محمدی عدم حل مشکلات سیل در منطقه کاکرود در مدت یکسال با وسعت کم خسارت را غیرقابل قبول دانست و بیان کرد: هیچ بهانه‌ای در این زمینه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه مسئله کاکرود برای همه ما هشداری است که در بستر و مسیر رودخانه‌ها مجوز ساخت سازها صادر نکنیم، تصریح کرد: سیل هفته‌های گذشته در برخی مناطق کشور بودجه بخش عمرانی در سال ۹۸ را دچار مشکل می‌کند زیرا برای جبران خسارت ناشی از سیل ۵۰ درصد بودجه عمرانی به این استان‌ها اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه گیلان با اشاره به وضعیت پروژه پلرود به عنوان یک پروژه ملی نیز اشاره کرد و افزود: اعتبارات این پروژه به صورت ملی تخصیص می‌یابد و ما تنها نظارت می‌کنیم امیدوارم با اتمام سد پلرود و شفارود کشاورزان دیگر با مشکل بی آبی مواجه نشوند.

وی همچنین به موضوع پسماند در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: زباله در شهرستان رودسر به نسبت دیگر شهرستان‌ها غیر عادی بوده و سبب آسیب به سیمای شهر شده است باید تدابیر و برنامه ریزی شود در صورت نیاز به امکانات حمایت‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

رودسر از نظر آب شرب روستایی و شهری با مشکل مواجه است

فرماندار رودسر نیز در این نشست با اشاره به معضل زباله در این شهرستان، اظهار کرد: رودسر با توجه به گستردگی و ۴۵ کیلومتر نوار ساحلی نیازمند یک ردیف اعتباری ویژه برای این موضوع است.

حسین اسماعیل پور به نبود دستگاه سی تی اسکن، رادیولوژی در تنها بیمارستان رودسر نیز اشاره کرد و افزود: این بیمارستان در ۶۰ کیلومتری استان قرار دارد و برای ارائه خدمات بهتر نیازمند تجهیزات کامل است.

وی با بیان اینکه در بخش آب شرب روستایی و شهری نیز با مشکل مواجه هستیم گفت: با هر بارندگی یک سوم جلگه دچار مشکل کدری و قطعی آب می‌شود. در حوزه گاز نیز روستاهای بالا دست منطقه اشکورات از نعمت گاز محروم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار