کد خبر: ۷۳۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 16 April 2019

 

محمد ایمانی تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود درباره حواشی به وجود آمده درباره جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت:

کاربری در تویتر پرسیده “حالا ما از کجا باور کنیم که واقعا در موضوع اختلاف با آقای روحانی، حق با این دو بزرگوار (ضرغامی و رحیم پور ازغدی) است ؟”.

وارد محتوای انتقادهای این دو عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی که درست هم هست نمی شویم. پاسخ، کوتاه است: لازم نیست حتما تعیین کنیم حق با کیست؟ سوال فیصله بخش این است که آیا شورا های عالی، اصالتا محل بحث و نقد و انتقاد هست یا نه؟ و آیا اعضا باید نقد و بحث کنند یا نه؟

اگر بحث های جدی کارشناسی درباره وضعیت فرهنگی و فضای مجازی نتواند در این شوراها مطرح شود، پس دیگر کجا می توان مجال بحث و نقد داشت؟ متاسفانه آقای روحانی، زیر این امر مسلم و بدیهی زده و این یعنی خودرایی، مشورت گریزی و نقد ناپذیری. و به تعبیر اولیای دین علیهم السلام “من استبدّ برایه هلک”.

آقای روحانی به جای پاسخگویی و انتقاد پذیری در جلسات رسمی، برخورد چکشی می کند، دستور می دهد افراد از جلسه بیرون بروند، و مانع دعوت از اعضای رسمی می شود؛ و حال آن که فاقد صلاحیت حقوقی برای چنین کاری است و صرفا تنگ خلقی و فقدان سعه صدر خود را عیان می کند. فی الواقع اگر بنای بر عدم تحمل بود، احتمالا خود ایشان برای گرفتن کارت قرمز مستحق تر می نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار