دو خبر از سازمان شهرداری های کشور؛
تابناک / معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری هاي كشور با اشاره به افتتاح 1250 هكتار از كمربند سبز تهران اعلام کرد: كمربند سبز شهرها بويژه در شهرهاي بزرگ و صنعتي حكم فيلتری براي تصفيه هوا داشته و تاثير زيادي در تلطيف هواي شهر و کاهش آثار آلودگی هاي زيست محيطي و خطرات ناشي از روانآب ها دارد و ضرورت دارد تسريع در عمليات اجرايي آن در دستوركار شهرداري ها قرار گيرد.
کد خبر: ۷۳۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 14 April 2019

 

شهرداران کشور گسترش كمربند سبز شهرها را در دستور كار قرار دهند

 

معاون عمراني وزير كشور: تسريع در عمليات اجرايي گسترش كمربند سبز شهرها با توجه به تاثير آن در کاهش آثار آلودگی هاي زيست محيطي و خطرات ناشي از روانآب ها در دستوركار شهرداري ها قرار گيرد

 

تابناک / معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری هاي كشور با اشاره به افتتاح 1250 هكتار از كمربند سبز تهران اعلام کرد: كمربند سبز شهرها بويژه در شهرهاي بزرگ و صنعتي حكم فيلتری براي تصفيه هوا داشته و تاثير زيادي در تلطيف هواي شهر و کاهش آثار آلودگی هاي زيست محيطي و خطرات ناشي از روانآب ها دارد و ضرورت دارد تسريع در عمليات اجرايي آن در دستوركار شهرداري ها قرار گيرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد در زمينه مستندات قانوني براي اجراي طرح هاي كمربندسبز شهرها، گفت: به منظور توسعه فضاي سبز شهري و گسترش كمربند سبز شهرها، قانون هواي پاك و مصوبه هاي هيات وزيران در موضوع مديريت فضاي سبز شهري و آيين نامه اجرايي آمادگي مقابله با پديده گردوغبار؛ بر اجراي طرح كمربند فضاي سبز شهرها با رعايت ضوابط طرح جامع شهرها و ساير ضوابط مرتبط با اين موضوع تاكيد نموده است.

 

وي اضافه كرد: به منظور كاهش آلودگي هوا و اثرات ناشي از پديده گرد و غبار و در راستاي قانون هواي پاك، شهرداري ها مي توانند با همكاري وزارتخانه‌هاي نيرو، جهادكشاورزي، راه و شهرسازي و كشور، با استفاده از ظرفيتهاي پيش بيني شده در اين قانون، اقدامات لازم را براي توسعه فضاي سبز و احداث كمربند فضاي سبز شهري انجام دهند.

 

جمالي نژاد همچنين اظهار كرد: به موجب آيين نامه اجرايي آمادگي مقابله با پديده گردوغبار كه به تصويب هيات وزيران رسيده، شهرداري هاي شهرهاي واقع در مناطق تحت تاثير پديده گردوغبار كشور موظفند براي اجراي طرح كمربندفضاي سبز شهرهاي مربوط ضمن رعايت ضوابط طرح جامع، نظرات سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور را از جهت اولويت مكاني و نوع كاشت رعايت نمايند.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور در ادامه، واگذاری اراضی واقع در کاربری های سبز و کمربند سبز در محدوده و حریم شهرها از سوی وزارتخانه های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی به شهرداری های متقاضی با رفع معارض به صورت رایگان و بدون دریافت حقوق مالکانه جهت ایجاد فضای سبز با حفظ مالکیت دولت و با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه را از موضوعات مصوبه هیات دولت در زمینه مدیریت فضای سبز شهري ذکر نمود.

 

جمالي نژاد با اشاره به مصوبه هیات وزیران در زمینه اجرای اقدامات مربوط به مدیریت فضای سبز كه پس از بررسی در کمیسیون تخصصی امور کلانشهر تهران و سایرکلانشهرهاي دولت به تصویب هیات محترم دولت رسید و سال 94 از سوی معاون اول محترم رئیس جمهور ابلاغ شد، گفت: انتظار مي رود شهرداري هاي كشور براي استفاده از ظرفيتهاي اين مصوبه و ساير مصوبات و قوانين، اهتمام لازم را داشته باشند.

 

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری هاي كشور در خاتمه گفت: با اجراي طرح هاي جنگل كاري و كمربند فضاي سبز شهرها مي توان اثرات ناشي از بارش هاي شديد، وقوع سيل و ايجاد روانآب ها را به ميزان زيادي كاهش داد و انتظار ما اينست كه دست اندركاران مديريت شهري كشور، بويژه شهرداران و اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها، ضمن همكاري و هماهنگي با دستگاه هاي ذيربط، تسريع در عمليات اجرايي گسترش كمربند سبز شهرها را در دستور كار قرار دهند.

 

 

كاركنان سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور بخشی از حقوق خود را به سیل زدگان اختصاص دادند

 

كاركنان سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور  بخشی از حقوق خود را  به سیل زدگان اختصاص دادند

 

تابناک / جانشين رييس سازمان شهرداري ها و دهياري ها اعلام كرد: كاركنان سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور در راستای عمل خیرخواهانه كمك به مناطق سيل زده بخشي از حقوق فروردين ماه خود را به سیل زدگان اختصاص دادند.

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور، ‌مسعود نصرتي با بيان مطلب فوق گفت: به دنبال وقوع سیل و بروز خسارت در برخی مناطق کشور و تأکید مقام معظم رهبری مبني بر کمک‌های مردم و ورود دستگاه‌ها به امداد سیل زدگان، کاركنان سازمان سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور با اهدای بخشي از حقوق فروردين ماه خود در این امر خداپسندانه مشارکت کردند.

وي همچنين گفت: ستاد جمع‌آوری کمک‌ برای آسیب‌دیدگان سیل اخیر هم در سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور راه‌اندازی شده است و هدایایی نظير پتو، وسایل بهداشتی، موادغذایی و پوشاک را به استان های سیل زده ارسال مي كند.

نصرتي افزود: کاهش آلام آسیب‌دیدگان سیل وظیفه‌ای همگانی است و هر کس به هر طریقی که می‌تواند بايد به مردم سیل‌ زده کمک کند.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار