کد خبر: ۷۳۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 14 April 2019
 

رشت بیش از ۱۵ سال دچار مشکلات مدیریت شهری است/ به وزیر کشور در خاتمه دادن به ماجرای انتخاب شهردار تذکر دادم

 
تابناک / نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه به وزیر کشور در خاتمه دادن به ماجرای انتخاب شهردار رشت تذکر دادم، گفت: اگر این کار را خاتمه ندهند یقینا دچار مشکل اساسی هستیم.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به عدم احراز صلاحیت شهردار منتخب رشت از سوی وزارت کشور برای بار سوم، اظهار کرد: بنده در این رابطه با وزیر کشور و معاونشان صحبت کردم که باید فکر اساسی کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی مسئولان طوری عمل می کنند که درگیر مسایل نشوند ومنافع مردم برایشان ارزش ندارد، گفت: تلاش می کنند خودشان را حفظ کنند و با سکوت شان درگیر پروژه شورای شهر و شهرداری نمی شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: به وزیر کشور در خاتمه دادن به ماجرای انتخاب شهردار رشت تذکر دادم اگر این کار را خاتمه ندهند یقینا دچار مشکل اساسی هستیم و باید یک تصمیم اساسی بگیریم.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه شهر رشت به عنوان یک کلانشهر نیازمند کمک دستگاه های دولتی وخدمات رسان است، تصریح کرد: به لحاظ تعریف قانون و مواد قانونی مدیریت شهری بیشتر در دست شورا و شهردار است.

وی با بیان اینکه بقیه دستگاه ها تقریبأ خدمات دهی به مجموعه شهرداری و شورا دارند، اضافه کرد: نه تنها طی دوسال اخیر، بلکه بیش از ۱۰، ۱۵ سال است که شهر رشت دچار مشکلات مدیریت شهری است.

کوچکی نژاد گفت: اتفاقاتی برای شورا افتاده و در برخی مواقع استانداری شهردار را قبول نداشته است و روزهای طولانی شهردار نداشتیم و شاهد عزل و نصب زیاد در شهرداری بودیم.

** پروژه های زیادی به خاطر ضعف شورا و شهرداری روی زمین مانده

نماینده رشت در مجلس با تأکید براینکه همه این موارد نشان دهنده وجود ضعف شدید در مدیریت شهری رشت است، تصریح کرد: در برخی بخش ها مثل انتخابات مردم باید توجه بیشتری داشته باشند و سوابق اجرایی افراد را مورد توجه قرار دهند و از این بابت شهر آسیب جدی دیده است.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: پروژه های زیادی را ما خودمان تعیین کردیم و مجوزهای زیادی از تهران گرفتیم در بحث رودخانه ها و… که بخاطر ضعف شورا و شهردار همچنان این پروژه ها روی زمین ماندند و حرکتی ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار