کد خبر: ۷۳۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 14 April 2019
 
واگذاری سواحل به بخش خصوصی منجر به درآمد زایی و کاهش غریق می‌شود

 

تابناک / استاندار گیلان با اشاره به اینکه حدود ۸۰ نقطه ساحلی در استان قابلیت واگذاری به سرمایه گذار و بخش خصوصی را دارد، گفت: واگذاری سواحل به بخش خصوصی منجر به درآمد زایی و کاهش غریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری عصر شنبه در جلسه ساماندهی سواحل گیلان که در استانداری برگزار شد با اشاره به کاهش تعداد غریق در سال گذشته، اظهار کرد: طرح جذب سرمایه گذار و حضور بخش خصوصی در نقاط گردشگر پذیر منجر به درآمد زایی و کاهش غریق می‌شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: این طرح منجر به ایجاد شغل نسبتاً دائم و کار فصل به صورت خودگردان و بی نیاز به اعتبارات دولتی در جهت اشتغالزایی و ارائه خدمات به گردشگران است.

وی با تاکید بر ایجاد شیوه نامه‌ای برای بررسی و برنامه ریزی در این طرح، بیان کرد: بخشی از این طرح درباره سرویس بهداشتی، غریق نجات و ایمنی و سایر موارد جز الزامات کار محسوب می‌شود و بخش دیگر نیز به راه اندازی غرفه، آلاچیق، فروشگاه، رستوران و از این دست موارد بر اساس سلیقه سرمایه گذار مربوط می‌شود.

سالاری با بیان اینکه این طرح منجر به درآمدزایی، اشتغال زایی و به صفر رساندن غریق می‌شود، افزود: حدود ۸۰ نقطه در اطراف سواحل از طریق فراخان به سرمایه گذاران واگذار می‌شود که این افراد با هزینه کم، سازه قابل حمل و آسان و تحت نظارت ستاد ساماندهی سواحل از طریق ارائه خدمات به گردشگران درآمدزایی خواهند کرد.

استاندار گیلان تاکید کرد: شناسایی نقاط قابل واگذاری به بخش خصوصی، بررسی موقعیت، طول و عرض و عمق تقریبی به لحاظ مخاطرات، تأمین امکانات زیر ساختی تا ورودی محوطه‌ها طی قراردادی به سرمایه گذاران واگذار می‌شود.

وی درباره دستگاه واگذار کننده و متولی این طرح نیز گفت: انعقاد قرارداد با سرمایه گذار با مصوبه کمیته ساماندهی سواحل بر عهده یکی از دستگاه‌های بنادر دریانوردی، ورزش جوانان و یا میراث فرهنگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار