کد خبر: ۷۳۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 14 April 2019
 
اجرای۳۸ طرح سالم‌سازی در سواحل گیلان/ عدم پرداخت حقوق ناجیان غریق

 

تابناک / جلسه ساماندهی سواحل گیلان در حالی برگزار شد که مسئولان از اجرای ۳۸ طرح سالم سازی برای امسال خبر داده و از عدم پرداخت حقوق سال گذشته ناجیان غریق گلایه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل ورزش جوانان گیلان عصر شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان با اشاره به کاهش ۴۸ درصدی غریق در سال ۹۶، اظهار کرد: سال گذشته نیز ۳۳ نفر غرق شدند.

مریم بخشی در ادامه به اجرای برنامه‌های و طرح‌های سالم‌سازی امسال اشاره کرد و افزود: امسال ۱۹۰ ایستگاه در سواحل گیلان راه اندازی و ۳۸ طرح سالم‌سازی نیز اجرا می‌شود.

بخشی با اشاره به تعویق در پرداخت مطالبات ناجیان غریق، بیان کرد: پرداخت مطالبات ناجیان با مشکلاتی از قبیل عدم داشتن کارت آمادگی آنان در دریافت حقوق و دستمزد مواجه شده است.

وی به برگزاری کلاس‌های آمادگی و آموزشی برای ناجیان غریق اشاره و تصریح کرد: افرادی که مایل هستند ناجی غریق باشند باید در کلاس‌ها شرکت کرده و کارت آمادگی داشته باشد و به ۹۰ درصد افرادی که کارت آمادگی داشته باشند دستمزدهای معوقشان پرداخت می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با تاکید بر فرهنگ‌سازی در طرح‌های سالم سازی شنا و مناطق خطرآفرین از سوی رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، ادامه داد: مناطق خطرآفرین از سواحل هزینه زیادی به دولت تحمیل می‌کند که فرهنگ‌سازی در این زمینه سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

طرح‌های سالم سازی دریا دچار ضعف مدیریتی هستند

فرمانده انتظامی گیلان در ادامه این جلسه با تاکید بر ناکافی بودن طرح‌های سالم‌سازی دریا، اظهار کرد: تعداد طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان کافی نیست و طرح‌هایی که وجود دارند دچار ضعف در مدیریت هستند.

سردار محمدرضا اسحاقی با بیان اینکه در فرهنگ سازی محیطی دچار ضعف هستیم، گفت: طرح‌های سالم سازی دریا به لحاظ سرویس بهداشتی، روشنایی، آب شرب، نمازخانه، تصرفات نامناسب دچار مشکل است و همچنین باید بر ساخت و سازهای حاشیه سواحل نظارت شود.

وی در ادامه با انتقاد از عدم تأمین اعتبار حقوق ناجیان غریق در گیلان، اظهار کرد: حدود ۳۰۰ نفر از پلیس‌های افتخاری در طرح‌های سالم‌سازی دریا به‌عنوان ناجیان غریق همکاری داشتند که هنوز ریالی دریافت نکردند.

هیچیک از ناجیان غریق حاضر به همکاری با ما نیستند

در ادامه این جلسه فرماندار بندرانزلی نیز با اشاره بر تصمیم علمی در راستای ساماندهی سواحل، اظهار کرد: ساماندهی سواحل دغدغه اصلی شهرستان‌های ساحلی است که نیازمند تصمیمات علمی و عملی در این رابطه است.

اسماعیل حیدری با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در راستای اشتغالزایی و ساماندهی سواحل، افزود: ایجاد طرح‌های اقتصادی و اشتغال محور در سواحل با وجود یک متولی واحد باید انجام شود.

حیدری با اشاره به اینکه ۶۵ نقطه حادثه‌خیز در انزلی شناسایی شده است، گفت: در هر نقطه حادثه‌خیز سواحل بندر انزلی دو ناجی غریق حضور دارد.

فرماندار بندرانزلی با تاکید بر عدم همکاری ناجیان غریق در سال جاری در این شهرستان، بیان کرد: از مطالبات ناجیان غریق در سال گذشته ریالی پرداخت نشده و به همین دلیل هیچیک از آن‌ها حاضر به همکاری با ما نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار