کد خبر: ۷۳۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ 11 April 2019

 

یکی از5 مدعی، پر!

هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر امروز با انجام 2بازی در اهواز و تبریز آغاز می‌شود و فردا هم 4بازی دیگر از این هفته برگزار خواهد شد. مهم‌ترین بازی امروز و فردا بدون تردید جدال استقلال و سپاهان در شهر اصفهان خواهد بود. 2تیم آسیایی دیگر یعنی پرسپولیس و ذوب‌آهن هم روز شنبه بازی‌های خود را برگزار می‌کنند. نگاهی داریم به 6بازی امروز و فردا و به‌خصوص مصاف قلعه‌نویی با استقلال که مهم‌ترین دوئل این هفته خواهد بود.


 استقلال خوزستان - فولاد
داربی شهر اهواز در دور رفت که فولاد هم مثل استقلال شرایط خوبی نداشت، با تساوی بدون گل به پایان رسید. اما این‌بار فولادی‌ها با افشین قطبی شرایط بهتری نسبت به حریف دارند و توقع هواداران از آنها فقط 3امتیاز کامل بازی است. فولاد هفته گذشته در خانه مقابل پدیده به تساوی رسید و رتبه ششم را تحویل سایپا داد. حالا پیروزی در داربی اهواز با توجه به بازی سخت سایپا مقابل پرسپولیس، می‌تواند فولاد را دوباره به سکوی ششم برگرداند؛ یعنی دقیقا پشت سر 5مدعی قهرمانی، البته با فاصله‌ای زیاد با آنها. درباره استقلال خوزستان هم نکته جالب همچنان تغییرات پیاپی روی نیمکت این تیم است. سیروس نعمتی‌نژاد که جانشین بوستانی شده بود، فقط 2بازی روی نیمکت استقلال نشست و بعد از 2شکست برکنار شد! مدیران تیم قعرنشین لیگ در ادامه تصمیمات عجیب‌شان سیدمحمد علوی را به‌عنوان ششمین سرمربی فصل‌شان انتخاب کردند و حالا باید دید این هافبک سابق تیم‌ملی می‌تواند در نخستین تجربه سرمربیگری‌اش آبی‌های خوزستان را نجات بدهد یا نه.
 ماشین‌سازی- نساجی
ماشین‌سازی در نیم‌فصل اول، رکورددار تساوی بود اما در نیم‌فصل دوم این عنوان را به نساجی قائمشهر تحویل داده است. باید دید در مصاف این 2‌تیم تبحر نساجی در مساوی‌کردن بیشتر نقش خواهد داشت یا عادت جدید ماشین‌سازی یعنی مساوی‌نکردن. نساجی در 9بازی دور برگشت 6بار به تساوی رسیده است. این تیم در خانه‌اش فولاد را برد و خارج از خانه هم مقابل استقلال تهران و پارس‌جنوبی شکست خورد. به‌جز این 3بازی سایر بازی‌های نساجی با مجید جلالی مساوی تمام‌شده است. ماشین‌سازی اما در دور برگشت به 3برد، 3مساوی و 3باخت رسیده و حالا نهمین تیم جدول رده‌بندی است، با یک امتیاز بیشتر از نساجی و 2رتبه بالاتر از این تیم. ماشین‌سازی از 12بازی خانگی فقط 2برد دارد و نساجی هم در نیمی از بازی‌های خارج از خانه‌اش موفق به کسب امتیاز شده است.
 سپیدرود- تراکتورسازی
بازی‌های فردا (جمعه) از ساعت17با جدال 2تیم سپیدرود و تراکتورسازی در رشت آغاز می‌شود. تراکتورسازی همچنان با اختلاف 2امتیاز، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس در صدر جدول است و با توجه به اینکه یک روز زودتر از پرسپولیس بازی می‌کند، می‌تواند با پیروزی در این مسابقه یک‌بار دیگر صدرنشینی موقت را در لیگ هجدهم تجربه کند. صدرنشینی قبلی تراکتورسازی فقط 24ساعت طول کشید اما این بار شاید علی دایی پرسپولیس را متوقف کند و تراکتور را در صدر نگه دارد. البته از عادت جدید سپیدرود یعنی بازی بسته و کسب حداقل امتیاز هم نباید غافل شد. سپیدرود با نادر دست‌نشان در 2بازی اخیرش 2تساوی از پیکان و ذوب‌آهن گرفته و به‌خصوص کلین‌شیت این تیم در زمین ذوب‌آهن نتیجه خوبی برای قعرنشین لیگ ‌به‌حساب می‌آید. اگرچه تراکتورسازی و سپیدرود در جدول رده‌بندی 13رتبه اختلاف دارند، اما نتیجه مساوی در این بازی دور از ذهن نیست. اگرچه سپیدرود اگر گل اول را دریافت کند، گل‌های بعدی را راحت‌تر خواهد خورد. ضمنا رکورد 647دقیقه‌ای محسن فروزان در گل‌نخوردن را هم نباید از یاد برد. فروزان اگر در این بازی هم کلین‌شیت کند، فقط 2بازی دیگر با رکورد تاریخی سیدحسین حسینی فاصله خواهد داشت.
 پدیده - نفت مسجدسلیمان
نفت یکی از 3تیمی است که در نیم‌فصل دوم هنوز موفق به کسب پیروزی نشده‌ است. پدیده هم در دور برگشت هرگز به‌راحتی دور رفت پیروز نشده و اوضاع کاملا متفاوتی با آن تیم شگفتی‌ساز ابتدای فصل دارد. فردا از ساعت17:30در مشهد، تیم یحیی گل‌محمدی که در این هفته‌ها به سختی گل می‌زند، برای باز‌کردن دروازه خوزستانی‌ها تلاش خواهد کرد. پدیده در بازی خانگی قبلی‌اش هم در دقیقه95به گل رسید و به سختی پارس‌جنوبی را شکست داد. تیم یحیی در 9بازی دور برگشت فقط 5گل زده؛ درحالی‌که دردور رفت تا همین هفته 12گل به ثمر رسانده بود. در این شرایط امید یحیی گل‌محمدی به تزلزل حریفی است که در 10بازی اخیرش هیچ بردی به‌دست نیاورده و فقط 5امتیاز کسب کرده است. نفت مسجدسلیمان 10بازی ابتدایی فصل را بدون برد پشت سر گذاشت و حالا با مرزبان در دور برگشت هم دارد به همین رکورد منفی می‌رسد. شاگردان مرزبان در ورزشگاه ثامن مشهد روز سختی را مقابل دو قاسمی‌نژاد و یک یونس شاکری خواهند داشت.
 سپاهان - استقلال
رقابت نزدیک 2تیم در صدر جدول و ارزش بالای امتیازات یک‌طرف، سابقه قبلی قلعه‌نویی و استقلال و حیثیتی‌بودن دوئل این دو جناح هم از طرف دیگر، حساسیت عجیبی به این بازی داده است. به‌خصوص که قلعه‌نویی بازی رفت را در تهران با برتری یک بر صفر پشت سر گذاشته و تمام امتیازات آن بازی را به اصفهان برده است. استقلال که شرایط بهتری نسبت به بازی رفت دارد، امید زیادی به کسب امتیاز در نقش‌جهان دارد. شاگردان شفر بعد از شکست تلخ در داربی، یکی دو هفته را در شوک گذراندند و مشکلات حاشیه‌ای زیادی را پشت سر گذاشتند. اما پیروزی باارزش مقابل الهلال، این تیم را از بحران خارج کرد و روحیه پیروزی را دوباره به این تیم برگرداند. استقلال اگرچه در جدول کلی لیگ پایین‌تر از سپاهان قرار گرفته، اما در نیم‌فصل دوم 3امتیاز بیشتر از زردپوشان گرفته و شرایط بهتری نسبت به آنها داشته است. ادامه همین روند می‌تواند آبی‌پوشان را به کسب امتیاز در اصفهان امیدوارتر کند. سپاهان در بازی‌های اخیر به شکلی آشکار دچار مشکل گلزنی است و طی 9بازی اخیرش فقط 8گل زده اما استقلال در همین مقطع 14بار گل زده و فقط 3گل خورده است. سیاوش یزدانی، مدافع بلندقامت سپاهان تنها محروم این بازی است اما استقلالی‌ها اگرچه هیچ محرومی ندارند، اما همچنان با مشکل مصدومیت دو سه بازیکن اصلی‌شان دست‌وپنجه نرم می‌کنند. جنگ مهدی کیانی با علی کریمی و نورافکن در میانه میدان و جدال چشمی و دانشگر با کی‌روش استنلی از دوئل‌های مهم و تماشایی این بازی خواهند بود؛ اگرچه که ممکن است در نهایت نتیجه بازی با سانترهای مواج پاتوسی مشخص شود نه با جنگ‌های تن‌به‌تن.
 نفت آبادان - پارس‌جنوبی
بازی رفت 2 تیم در جم یک بازی بسیار زیبا و پرگل از آب در‌آمد که در نهایت با تساوی 2-2به پایان رسید. تساوی، نتیجه‌ای است که آبادانی‌ها در این فصل علاقه زیادی به آن دارند و هم‌اکنون هم با 15تساوی رکورددار فصل هستند. از گلزنان پارس‌جنوبی در بازی رفت محسن بنگر این تیم را ترک کرده و به لیگ‌یک رفته و از 2گلزن صنعت‌نفت هم اکبر ایمانی راهی تراکتور شده و فقط رضا جبیره در آبادان مانده است. پارس جنوبی در خارج از خانه‌اش خوب و راحت می‌بازد. این تیم در 12بازی خارج از خانه 8بار شکست خورده و فقط 4بار با امتیاز برگشته است. اما نفت آبادان هم میزبان چندان موفقی نبوده و طی 12بازی خانگی گذشته‌اش فقط 2بار پیروز شده است. برای مصاف این دو تیم قطعا مساوی محتمل‌ترین نتیجه است اما از اتفاقاتی که می‌تواند به یک برد خفیف برای هر یک از 2تیم ختم شود نیز غافل نشوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار