دوخبرنامه تابناک؛
سیدرضا سیددانش ظهر پنجشنبه در کفت وگو با ایرنا با بیان اینکه معاون رئیس جمهوری عصر امروز وارد گیلان می شود، بیان داشت: دکتر نوبخت به منظور بازدید از چند پروژه مهم و همچنین شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی استان، امروز و فردا در گیلان خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ 11 April 2019

برنامه های سفر دو روزه معاون رئیس جمهوری به گیلان اعلام شد

 

تابناک / مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور برنامه های سفر دو روزه محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری به استان گیلان را اعلام کرد.

 

 

سیدرضا سیددانش ظهر پنجشنبه در کفت وگو با ایرنا با بیان اینکه معاون رئیس جمهوری عصر امروز وارد گیلان می شود، بیان داشت: دکتر نوبخت به منظور بازدید از چند پروژه مهم و همچنین شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی استان، امروز و فردا در گیلان خواهد بود.


وی بازدید از طرح ساخت هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل تا رودبار و شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان را از برنامه های امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد.


سیددانش ادامه داد: معاون رئیس جمهوری فردا (جمعه) نیز از پروژه راه آهن رشت - انزلی - آستارا بازدید می کند.


وی به اهمیت راه آهن قزوین - رشت و ضرورت ادامه این خط ریلی به سمت بنادر انزلی و آستارا اشاره و آن را تکمیل کننده کریدور راهبردی شمال - جنوب و زمینه ساز رونق چشمگیر اقتصادی کشور و نیز استان گیلان ذکر کرد و گفت: این خط ریلی می تواند خلیج فارس و جنوب ایران را به شمال ایران، منطقه قفقاز و شرق روسیه و شمال اروپا متصل کند و ظرفیت زیادی برای حمل و نقل دارد و این راه آهن برای منطقه، اروپا ، کشورهای جنوبی ایران، کشورهایی که در شرق ایران قرار دارند و حتی کشورهایی از قاره آفریقا موثر است.


مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه با یادآوری سفرهای ابتدای امسال دکتر نوبخت به مناطق سیل زده کشور از جمله مازندان، گلستان و شیراز تصریح کرد: سفر اخیر معاون رئیس جمهوری به گیلان نیز در ادامه سفرهای استانی و پیگیری مطالبات مردم این استان است.

 

 

میزبانی که میهمان‌نواز نیست!

 
آمار و ارقام بازی‌های تراکتورسازی و سپیدرود حاکی از برتری تیم میزبان دارد و از تقسیم امتیاز هم خبری نیست.

تیم تراکتورسازی درحالی در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال مقابل میزبان قعر جدولی خود سپیدرود رشت صف‌آرایی می‌کند که آمار و ارقام در این بازی علیه تراکتورسازان است.

گرچه سرخ‌پوشان دیار آذربایجان در تقابل با تیم همرنگ گیلانی آمار بهتری داشته‌اند اما این امر مربوط به دیدارهای خانگی است و تیم محبوب پرشورها در خارج از خانه فعلا نتوانسته است حریف رشتی را شکست دهد.

این دو تیم در تاریخ لیگ برتر فوتبال 3 بار به مصاف هم رفته‌اند که طی آن، تراکتورسازی 2 بار و سپیدرود یک بار صاحب پیروزی شده‌اند و خبری از تساوی و تقسیم امتیاز نبوده است.

نکته جالب اینکه در این دیدارها تیم میزبان غالب میدان بوده و میهمان با دست خالی به خانه خود بازگشته است. همچنین در مجموع 7 گل به ثمر رسیده نیز سهم تراکتور 4 و سهم سپیدرود 3 گل بوده است.

میزبان میهمان‌نواز نیست!

اولین مصاف دو تیم در چارچوب هفته سیزدهم فصل گذشته به میزبانی تراکتورسازان برگزار شد که این تیم با گل‌های فرزاد حاتمی (11) و محمدرضا مهدی‌زاده (20) در برابر تک گل حسین ابراهیمی (39 از روی نقطه پنالتی) به برتری 2 بر یک دست یافت.



 

در بازی برگشت اما این تیم رشتی بود که توانست با تنها گل محمد غلامی که در دقیقه 25 روی اشتباه مسلم خط دفاعی تراکتور به ثمر رسید، به پیروزی برسد.

در ادامه و در سومین بازی که در دور رفت فصل جاری و به مانند فصل گذشته در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز برگزار شد، سرخ‌پوشان میزبان درحالی موفق شدند حریف خود را بازهم با شکست 2 بر یک بدرقه کنند که گل پیروزی این تیم در ثانیه‌های واپسین به ثمر رسید.

در این دیدار مسعود شجاعی در دقیقه 86 با شوتی از چشت محوطه جریمه توانست گلزنی کرده و گره بازی را برای تیمش باز کند ولی این گل خیلی زود توسط میهمان پاسخ داده شد تا کار تراکتور برای پیروزی سخت شود.

محمد نزهتی گلزن تیم سپیدرود در دقیقه 1+90 بود که این گل روی اشتباه مسلم داوری و با ضربه سر مهاجم سپیدود به ثمر رسید.

اما این پایان کار نبود و لی هری اروین، مهاجم اسکاتلندی در دقیقه 5+90 با ضربه سر خود دروازه سپیدرود را برای دومین بار گشود تا ناجی تیمش شده و 3 امتیاز حساس را برای تراکتور به ارمغان بیاورد.



 

نگران از تکرار خاطرات تلخ!

با توجه به گزارش فوق، نگرانی اصلی تی‌تی‌ها برای بازی فردا خاطره تلخ از بازی در رشت است که تیمشان نتوانسته است در زمین سپیدرود امتیاز کسب کند.

از سویی، تراکتور در این سالیان اخیر و هر موقع که داعیه قهرمانی داشته‌، بیشترین امتیازات خود را در جدال با تیم‌های ته جدولی از دست داده و این امر یکی از دلایل ناکامی این تیم در راه فتح جام بوده است.

با این اوصاف، وضعیت در لیگ هجدهم با وجود اینکه تیم لیکنز در خارج از خانه کمی متزلزل نشان داده و تنها امتیازات از دست رفته هم در زمین حریفان رقم خورده، بسیار متفاوت‌ است.

آمار و ارقام می‌گوید تیم تراکتورسازی در فصل جاری سنتشکنی کرده و در هر 3 رویارویی خود با دو تیم انتهای جدول توانسته است با موفقیت میدان را ترک کند.

حالا بایستی منتظر ماند و دید که آیا سرمربی نامدار بلژیکی در ادامه نتایج فوق‌العاده خود در رشت می‌تواند به ششمین برد پیاپی دست یابد و یا تراکتورِ مدل هجدهم به سان مدل‌های پیشین خود در باتلاق تیم‌های قعرنشین گیر خواهد کرد؟! 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار