بررسي تابناك از اوضاع نامطلوب آسفالت شهري:
اما گره كور اين آسفالت هاي بي كيفيت و وصله دار را بايد بعضا در شوراي شهرها جستجو كرد چرا كه برخي از اعضاي شوراهاي استان با پيمانكاران هم كاسه شده اند و اين مسئله آفتي شد به جان مردمان گيلان. از جمله آسفالت هايي كه داد يكي از شهرهاي شرق گيلاني را درآورد،شهر لنگرود است كه ..
کد خبر: ۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹ 24 February 2015
ضرورت آموزش به صورت یک امر طبیعی درآمده است. پیشرفت و توسعه سازمانها و موسسات درگرو ارتقای سطح دانش، مهارت، رفتار و بینش منابع انسانی است.

برهمین اساس، اکثر سازمانها دوره های آموزش موجود در داخل یا خارج از کشور برای کارکنان خود برگزار می‌کنند و اجرای هر دوره متضمن سرمایه گذاری هنگفت است لذا آگاهی از میزان اثربخشی دوره های آموزشی و بازدهی حاصل از آنها برای مدیران بسیار بااهمیت است. 

حجم بالاي خودروهاي در حال تردد در خيابان‌ها و معابر،زمينه‌ساز کاهش عمر مفيد آسفالت خيابان‌ها شده است که در اين راستا اجراي روکش جديد،مرمت و رفع دست‌اندازهاي آن  همواره با کمبود اعتبارات همراه است. 

بارها ديده شده خياباني در سطح شهر آسفالت مي‌شود و چند ماه بعد همان خيابان براي عبور تاسيسات شهري همچون آب، برق، تلفن و گاز با بيل‌هاي مکانيکي حفاري و بعد به حال خود رها مي‌شود تا در نهايت و پس از عبور چند هزار نفر از شهروندان از محل اجراي اين پروژه‌ها و بلند شدن فريادها بالاخره اقدامي صورت گيرد و خيابان دوباره آسفالت گردد. 

و اما اکنون حکايت آسفالت هاي گيلان حکايت وصله کردن درزها و زخم‌هاي خيابان‌هايي است که در پي اجراي طرح‌هاي گوناگون از سوي ارگان‌هاي ذيربط شهري آسفالت شکافي شده و به نظر مي‌رسد دست‌اندازهاي مديريتي و وجود مديريت‌هاي چندگانه در حوزه آسفالت خيابان‌هاي گيلان نمود مشخص‌تري پيدا کرده و شايد بتوان گفت اکنون خيابان‌هاي گيلان را بيماري مزمن سوء مديريت‌هاي چندگانه شهري فراگرفته است. 

اين در حالي است که ترميم و بهسازي خيابان‌هاي اصلي از ديگر اولويت‌هاي اجرايي در حوزه آسفالت است. کيفيت آسفالت‌هاي ارائه شده خيابان‌ها در زمان‌هاي گوناگون متفاوت است که اين امر زمينه‌ساز تفاوت عمر روکش آسفالت خيابان‌ها مي‌شود و مطلوب بودن زيرسازي خيابان‌ها نيز نقش بسزايي در بالا بردن عمر مفيد روکش آسفالت خيابان‌ها دارد. 

 ايجاد يک تحول اساسي در روکش آسفالت خيابان‌هاي استان گيلان مستلزم هزينه کردن اعتبارات ريالي قابل توجه‌اي است که اين امر تنها با شعار دادن در حوزه نهضت آسفالت محقق نمي‌شود. 

اما گره كور اين آسفالت هاي بي كيفيت و وصله دار را بايد بعضا در شوراي شهرها جستجو كرد چرا كه برخي از اعضاي شوراهاي استان با پيمانكاران هم كاسه شده اند و اين مسئله آفتي شد به جان مردمان گيلان.

ايجاد حفاري‌هاي متعدد در سطح شهر و مرمت آن‌ها را از ديگر دلايل کاهش عمر مفيد آسفالت عنوان کرد و گفت: شهرداري بايد در قالب برنامه‌اي روند اجراي روکش آسفالت خيابان‌ها را از طريق روزنامه‌ها به منظور آگاهي سازمان‌هاي خدمات دهنده شهري اطلاع‌رساني کند تا از اين طريق علاوه بر جلوگيري از آسفالت شکافي‌هاي متعدد، مانعي براي بروز ترميم‌ها، مرمت‎ها و کاهش عمر آسفالت خيابان‌ها باشد. 

از جمله آسفالت هايي كه داد يكي از شهرهاي شرق گيلاني را درآورد،شهر لنگرود است كه امروز علي اصغر حجامي در گفتگو با خبرنگار تابناك اظهار كرد:تاكنون براي آسفالت نامناسب در شهر،ريالي پرداخت نشده است و  ما اعضاي شورا از مردم شهر عذرخواهي مي كنيم و اميدواريم كه در آينده شاهد تكرار اين موضوع نباشيم.

اما شواهد تابناك از اين امر حكايت مي كند كه رابطه پيمانكار با برخي درون شهرداري و شوراي اين شهر موجب شده كه پروژه آسفالت شهر لنگرود به فردي واگذار شود كه در نهايت مردم لنگرود متضرر شوند كه در تصاوير زير بخشي را  به ديد عموم گذاشتیم.

فاجعه آسفالت هاي گيلان نتيجه هم كاسه شدن برخي با پيمانكاران است!         فاجعه آسفالت هاي گيلان نتيجه هم كاسه شدن برخي با پيمانكاران است!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار