کد خبر: ۷۳۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 10 April 2019
تابناک / عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تأکید مجلس بر به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور ارشد برای حمایت از داوطلبین سیل‌زده خبر داد.

 

تأکید مجلس بر به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور ارشد برای حمایت از داوطلبین سیل‌زده

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نظر تعداد زیادی از نمایندگان مجلس برای به تعویق انداختن کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ اظهار کرد: در رابطه با  تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در روز گذشته جلسه‌ای را با وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش برگزار کرده است.

 وی با بیان اینکه  داوطلبین گرفتار در مناطق سیل‌زده و هم‌چنین داوطلبینی که در قالب گروه‌های مختلف به کمک سیل‌زدگان شتافته‌اند نیاز به عقب افتادن تاریخ برگزاری کنکور دارند، گفت: با توجه به مطالب گفته‌شده دیده می‌شود که این مسئله با بهانه‌هایی  مواجه شده  چراکه معتقدند کنکور باید در زمان مقرر برگزار شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نظر دولت و سازمان سنجش برای  داوطلبان سیل‌زده ایجاد سهمیه برای آن‌ها است، تصریح کرد: داوطلبینی که همه زندگی آن‌ها در گل‌ولای قرار دارد  با ایجاد سهمیه نمی‌توانند نمرات مدنظر خود را به دست آورند به همین دلیل طرح دوفوریتی آماده کرده تا دولت، وزارت علوم و سازمان سنجش موظف شود در جهت حمایت از داوطلبان سیل‌زده و همچنین داوطلبانی که به یاری سیل‌زدگان شتافتند، تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد را به بعد از پانزده خرداد تغییر دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نظر مجلس مبنی بر به تعویق افتادن هرگونه آزمون تا بعد از 15 خرداد گفت: با توجه به اتفاقات پیش‌آمده، بیش از 100 نماینده این طرح را  امضا و ما نیز آن تا این طرح را آماده و چاپ کردیم تا ان‌شاءالله یکشنبه در صحن مجلس مطرح شود.

وی با اشاره به نظر نمایندگان مجلس مبنی بر تغییر تاریخ کنکور کارشناسی ارشد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این طرح با رأی بالای نمایندگان همراه شود بنابراین مشکلی از این حیث نیست، هرچند که نظر  وزارت علوم و سازمان سنجش  برگزاری برنامه‌های طبق زمان‌های مشخص‌شده است.

کوچکی‌نژاد با  تأکید بر اینکه تغییر زمان کنکور صرفاً مختص کنکور سال ۹۸ است افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس علاوه بر تأکید بر تغییر تاریخ کنکور کارشناسی ارشد به وزارت آموزش‌وپرورش نیز تأکید کرده تا آن‌ها نیز امتحانات آزمون‌های نهایی خود را سازمان‌دهی کنند تا دانش‌آموزان گرفتار در سیل آموزش‌های لازم را دیده و از سایر دانش آموزان عقب نمانند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر شرایط دانش آموزان در مناطق سیل‌زده گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات به سه گروه تقسیم‌شده تا به مناطق سیل‌زده همچون خوزستان، گلستان و لرستان سرزده  تا از روند آموزشی این مناطق نیز مطلع شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر روز  شنبه خود به خوزستان برای بررسی روند آموزشی دانش آموزان سیل‌زده بیان کرد: با توجه به تأثیر معدل روی کنکور ۹۸، آموزش دانش آموزان و کسب نمرات برای موفقیت در کنکور حائز اهمیت است ازاین‌رو، بعد از بازدید از مناطق سیل‌زده و اطلاع از مسائل آموزشی این مناطق به بررسی روند آموزش می‌پردازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار