کد خبر: ۷۳۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 10 April 2019
 
انگلیس با تروریستی نامیدن سپاه پاسداران مخالفت کرد/اتحادیه اروپا:درباره اقدامات آمریکا اظهار نظر نمی کنیم
وزارت خارجه انگلیس با درخواست وزیر خارجه آمریکا برای همراهی با واشنگتن در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی مخالفت کرد.

 

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایرنا،یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در پاسخ به سوال خبرگزاری جمهوری اسلامی درخصوص درخواست «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از متحدان واشنگتن برای پیوستن به رفتار غیرقانونی آن کشور علیه سپاه گفت: تصمیم آمریکا درباره تروریستی نامیدن سپاه به خود آن کشور مربوط است.

پمپئو روز دوشنبه بعد از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخشی از نیروهای مسلح رسمی جمهوری اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی خارجی قرار داد، مدعی شد: با شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی، به رهبران ایران از جمله قاسم سلیمانی پیام روشنی را می‌فرستیم که ایالات متحده تمام فشارهای ممکن را اعمال می‌کند تا ایران را وادار کند دست از رفتار غیرقانونی خود بردارد. ما همچنین از متحدان و شرکای خود در سراسر جهان می‌خواهیم تا اقدام مشابهی را صورت دهند.

همچنین یک سخنگوی اتحادیه اروپا هم در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا با اجتناب از حمایت از تقاضای غیرقانونی وزیر خارجه آمریکا گفت که این اتحادیه درباره اقدامات آمریکا اظهارنظر نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار