کد خبر: ۷۳۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 10 April 2019

تابناک / «امیر قلعه نویی» و «علی دایی» مربیان سپاهان و سایپا در هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر در اردوگاه پرسپولیس و استقلال آتش بازی خواهند کرد.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در دنیای فوتبال همواره تقابل تیم هایی که با یکدیگر اشتراکاتی دارند دیدنی و پرحاشیه است و هواداران نسبت به نتایج این دیدارها حساسیت ویژه ای دارند.
هواداران هرچند پیش از آغاز چنین دیدارهایی، مربیان و بازیکنان محبوب خود در تیم رقیب را تشویق می کنند اما این تشویق ها به هیچ وجه واقعی نیست و بیشتر ادای دین به تیم سابق را یادآور می شود.
به طورحتم هواداران پرشمار تیم های مطرح نمی خواهند تیم محبوب شان مغلوب تیمی شود که کادر فنی و یا بازیکن مورد علاقه شان را پس از جدایی به خدمت گرفته اند و این شامل دایی و قلعه نویی نیز می شود. اما این دو نفر که سابقه کاپیتانی و سرمربیگری پرسپولیس و استقلال را دارند، در این هفته باید مقابل تیم‌های سابق خود قرار بگیرند.

جمعه 23 فروردین
سپاهان - استقلال، ساعت 17:45، ورزشگاه «نقش جهان»
به طور یقین دیدار تیم های سپاهان و استقلال که هم اکنون با 47 و 43 امتیاز در رده سوم و چهارم جدول رده بندی قرار دارند و یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی به شمار می روند حساس ترین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر خواهد بود.
هردو تیم دیدارهای هفته گذشته خود در لیگ برتر را در حالی با نتیجه تساوی به پایان بردند که پرسپولیس و تراکتورسازی دیگر مدعیان کسب این عنوان مقابل رقبای خود به پیروزی رسیدند.
با توجه به شرایط تیم ها در صدر جدول رده بندی این رقابت ها، 2 تیم سپاهان و استقلال در صورت از دست دادن امتیاز در این دیدار از رقابت با دیگر تیم های مدعی کسب عنوان قهرمانی عقب می مانند.
از این رو کادر فنی و بازیکنان هر 2 تیم برای پیروزی دراین دیدار و بقا در رقابت برای قهرمانی کوتاه نخواهند آمد و همین مساله، این بازی را به جذاب ترین دیدار این هفته تبدیل کرده است.
سپاهان هم اکنون با کسب پنج عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم حاضردررقابت های لیگ برتر است و در ورزشگاه « نقش جهان» و حضور هواداران خود، برای رقبا خطرناک تر از همیشه خواهد بود.
البته این تنها خوش اقبالی شاگردان قلعه نویی نیست. آنان در شرایطی به دیدار استقلال می روند که این تیم پس از واگذاری نتیجه شهرآورد هشتاد و نهم به پرسپولیس، حال و روزی خوبی در لیگ برتر ندارد. هرچند که دوشنبه شب درورزشگاه «حمد بن خلیفه» قطر دست به کار بزرگی زده و تیم الهلال را درچارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مغلوب کرده باشند.

شنبه 24 فروردین
پرسپولیس - سایپا، ساعت 19، ورزشگاه «آزادی»
کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس که بدنبال ثبت سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر هستند در این هفته به دیدار تیم سایپا و سرمربی آن علی دایی می روند.
بدون شک برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش شناخت کاملی از دایی و نقاط ضعف و قدرت تیمش دارند و از این فرصت که به آنان برای دستیابی به اهداف بلندشان کمک خواهد کرد به راحتی نخواهند گذشت.
شاگردان برانکو که سه شنبه شب و با ارائه یک بازی حساب شده تیم الاهلی عربستان را شکست دادند به طور حتم برنامه های ویژه ای برای دیدار با سایپا دارند تا راه قهرمانی خود در لیگ برتر را هموار کنند.
پرسپولیس در صورت برتری در این دیدار همچنان بدون رقیب درصدر جدول باقی خواهد ماند. در نقطه مقابل اگر سایپا دراین بازی از پرسپولیس بیش از یک امتیاز بگیرد در جمع شش تیم برتر صدر جدول باقی مانده و برای کسب یکی از سهیمه های فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا تلاش خواهد کرد.
البته این مهم با توجه به توانایی های بازیکنان نارنجی پوش به هیچ وجه کار ساده ای برای آنان در دیدار با شاگردان برانکو نخواهد بود.

جمعه 23 فروردین
سپیدرود رشت - تراکتورسازی
در مهم ترین دیدار تیم های شهرستانی نیز تیم تراکتورسازی در شهر باران، میهمان سپیدرود رشت یکی نامزدهای سقوط به لیگ دسته یک است.
به نظر نمی رسد شاگردان «جورج لیکنز» در تقابل با تیم پانزدهم جدول رده بندی با مشکل جدی مواجه شوند و از هم اکنون هر سه امتیاز این دیدار را به حساب خود گذاشتند.
به طور حتم آنان بیش از آنکه بر روی این دیدار تمرکز داشته باشند بدنبال نتیجه دیدار تیم های پرسپولیس و سایپا و لغزش شاگردان برانکو در این دیدار هستند تا به صدر جدول صعود کنند موضوعی که این روزها در شبکه های مجازی نیز سر و صدای زیادی به پا کرده است.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و پنجم از این قرار است:
پنجشنبه، 22 فروردین
استقلال خوزستان – فولاد
ماشین سازی – نساجی مازندران
جمعه، 23 فروردین
سپیدرود رشت – تراکتورسازی تبریز
پدیده مشهد – نفت مسجد سلیمان
سپاهان – استقلال
صنعت نفت آبادان – پارس جنوبی جم
شنبه، 24 فروردین
پیکان – ذوب آهن
پرسپولیس - سایپا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار