کد خبر: ۷۲۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ 24 March 2019

براثر بارش برف و باران شدید هفته گذشته دو روستای نکا همچنان در برف محصور شده و روستاییان در این روستاها محصور شده‌اند.

روستاهای نکا همچنان در برف مدفون هستند/ محصور شدن 6 مهمان نوروزی در روستای

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، اگرچه بنا به اظهار استاندار مازندران و مسؤولان ذی‌ربط، بحران سیل و برف آخر زمستانی در این استان فروکش کرد؛ اما برخی از روستاها همچنان محصور در برف هستند و راه برون رفتی از این معضلات ندارند.

از روستای " درمزار" نکا خبر رسیده است که 6 نفر از اهالی این روستا که اقوام آنها گزارش دادند از روز 28 اسفندماه ماه با بارش برف 1.5 متری در برف محصور شده و راهی برای برون‌رفت ندارند.

برق و آب این روستا قطع و مردم در تغذیه دچار مشکل شده‌اند و هیچ کمکی تاکنون برای آنان اعزام نشده و تنها تعدادی از مردم روستای " لیمونده" نکا با حضور در این روستا که همجوار روستای لیمونده است؛ مقداری تغذیه برای مردم ارسال کردند.

بازگشایی راه این جاده و ارسال تغذیه برای مردم از جمله درخواست‌های مردم برای افراد محصور شده در این روستاست.

 

2 روستای نکا محصور در برف

معاون فرماندار نکا هم با تأیید خبر مسدود بوده راه روستای " درمزار" گفت: تلاش برای بازگشایی این مسیر آغاز شده است و اکنون لودر برای منطقه اعزام شده است.

محمد محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا اظهار کرد: بازگشایی راه " درمزار" و " لیمونده" از جمله مهمترین وظایف فعلی راهداری و مدیریت بحران در این مسیر است که امیدواریم تا ساعات پایانی امروز موفق به بازگشایی شویم.

وی افزود: با وجود ارتفاع بیش از 1.5 متری برف در این مسیر، تاکنون موفق به بازگشایی نشدیم که امیدواریم امروز این بازگشایی انجام شود.

معاون فرماندار نکا همچنین در مورد محورهای دیگر گفت: محور گلورد بازگشایی شده و مشکلی وجود ندارد؛ محور ارم در حال بازگشایی و بخش اعظمی از کار انجام شده  و پوروا و صفرمیان هم بازگشایی موقت انجام و در محور دیگر هم از محور لایی رودبار و کلارودبار به شیت استفاده می‌شود.

به گزارش فارس، مردم روستای لترگاز نکا هم با توجه به قرار گرفتن در ارتفاع و شرایط نامساعد جوی و بارش برف فراوان درگیر برف شده و با توجه به اینکه شغل اغلب مردم این روستا دامداری است؛ برای خوراک دام دچار مشکل شدند که با تلاش انجام شده امدادرسانی هوایی انجام شده و تغذیه برای افراد حاضر در روستا و همچنین خوراک برای دام در اختیار این افراد قرار داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار