کد خبر: ۷۲۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 24 March 2019

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی بسیار قوی در روزهای دوشنبه و سه شنبه از غرب کشور از اعلام آماده باش به استانداران 5 استان غربی کشور خبر داد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید سلمان سامانی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی­­­ نوشت:

1) برای اطلاع دقیق از وضعیت جوی کشور در روزهای آینده، با رئیس سازمان هواشناسی کشور مستقیما صحبت کردم که گزارش های هواشناسی حکایت از ورود سامانه بارشی بسیار قوی از غرب کشور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه دارد.

2) بیشترین بارش ها برای استان های لرستان ، خوزستان ، چهارمحال_بختیاری ، کهگیلویه_ بویراحمد و جنوب ایلام پیش بینی شده است .

3) با استانداران این استان‌ها جهت اطمینان از آماده‌باش کامل تماس گرفتم ، ستاد بحران در هر 5 استان تشکیل جلسه داده است و پیش بینی های لازم را انجام داده اند.

4) تاکید شد که از طریق صداوسیما و رسانه ها و در موارد لزوم به صورت حضوری به عشایر و روستاییان عزیز و کسانی که در مناطق جنگلی و در نزدیکی رودخانه ها و در چادرهای_مسافرتی اتراق کرده‌اند اطلاع رسانی شود و تمام فرمانداران این استان‌ها در آن ایام در آماده‌_باش_کامل باشند.

این سامانه از امروز تا سه شنبه در غالب نقاط کشور موجب بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق می شود.
سازمان مدیریت بحران هم هشدار داد از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جداً خودداری شود.
بنابر اعلام این سازمان، نفوذ توده هوای نسبتاً گرم، بارش باران و ذوب برف موجب افزایش شدت روان آبها و طغیان رودخانه ها در منطقه جنوب و جنوب غرب می شود.
بیشینه بارش این سامانه در استانهای آذربایجان غربی، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد پیش بینی شده که با احتمال سیلابی شدن مسیرها و آبگرفتگی معابر همراه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار