کد خبر: ۷۲۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ 24 March 2019

 

سیل گلستان

سیل گلستان و مازندران و هم‌چنین عدم حضور سیدمناف هاشمی، استاندار معزول گلستان در کشور سبب بروز واکنش‌های منفی و اعتراضی از سوی رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.
توییت‌هایی مرتبط با این موضوع را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

علی اکرمی: ‏ضعف اطلاع‌رسانی و مدیریت آن؛ ترجیع‌بند تمام بحرانهای اخیر است.
سیستم اطلاع‌رسانی دولتی نتوانسته خود را با الزامات شبکه‌های مجازی تطبیق دهد.
در نتیجه ادراک جامعه از بحران ممکن است گاهاً کمتر و یا غالباً بیشتر از واقعیت آن باشد.

جواد دلیری: ‏زمانی که جهانگیری درجلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان سخنرانی اش را تمام می کند استاندار معزول تازه وارد جلسه می شود …
(او همه جا دیر می رسد)

پدرام سلطانی: ‏بلاياى طبيعى در ايران محصول بلاياى ‎#فساد و سوءمديريت اند. مردم در ‎#زلزله_كرمانشاه و ‎#سیل_گلستان قربانى سوءمديريت ساخت و ساز و فساد جنگل خوارى شدند.
از بد حادثه، اين فجايع را ديگر نمى شود به گردن كشور ديگرى انداخت…

حامد توکلی: ‏کسی در ‎#سیل_گلستان_مازندران اون‌طور که بایدوشاید از ‎#آفرودرها نمی‌گه. دورترین و سخت‌ترین مسیرها رو برای رسوندن غذا و لوازم موردنیاز به آسیب‌دیده‌ها طی می‌کنن. این‌جا منتظرن تا بچه‌های هلال‌احمر آذوقه رو بار ماشین‌هاشون کنن تا ببرن برای اهالی ‎#آق_قلا.

علی قلی‌زاده: ‏استاندار بی‌مسئولیت گلستان بدرستی برکنار شد. وزیر کشور که بعد از وقوع سیل با مرخصی ‎#مناف_هاشمی موافقت کرده هم باید سریعا برکنار شود آقای جهانگیری
این کمترین واکنش برابر رفتار غیرمسئولانه این دو مدیر است.

سارا معصومی: ‏آقای ‎#رئیسی به اداره بازرسی کل کشور دستور داده مقصر را بیابید.اولین مقصر افرادی هستند که به تخریب جنگل‌ها و دستکاری طبیعت چراغ سبز دادند.دوستداران همین طبیعت یک‌سال است در زندان‌های قوه‌قضائیه خاک می‌خورند و به شهادت وزارت اطلاعات همین نظام مدرکی دال برجاسوسی آنها یافت‌نشده‌است!

حامد هادیان: ‏میان این همه سازمان‌ دولتی و امدادی و نظامی تنها هلال احمر بدون غر و ادا و اطوار و دعوا با این و آن در بحران ‎#سیل_گلستان کار می‌کند. اینجا از هر کسی بپرسی همین جواب را می‌دهد. البته این ایراد مدیریتی است تا نیرویی…

محمدحسن نجمی: ‏اینکه استاندار گلستان مرخصی گرفته و ول کرده رفته «شرم‌آوره»
ولی اینکه وسط ‎#سیل_گلستان وزیر کشور میاد توی تلویزیون راحت میگه برای مشکلات خانوادگی رفته خارج و بهش گفتم ببین اگر مشکلی پیش نمیاد برو، «شرم‌آورتره»
اگر هرجای دیگه‌ای بود وزیر و استاندارش باید حداقل استعفا می‌دادن!

علی علیزاده: ‏هنوز مردم در آتش میسوختند که عده‌ای با یقین شهرداری را «مقصر» پلاسکو معرفی و‌ ‌به سمتش لشگرکشی جناحی می‌کردند. یکماه تحقیق کارشناسی لازم بود تا معلوم شود شهرداری مقصر نبوده.
امروز هم هرکس با قطعیت دلیل سیل را جنگل‌تراشی میداند هدفش لشکرکشی جناحی و سیاسی‌کاری است نه دلسوزی گلستان/‏جنگل‌تراشی و ‎#غارت_طبیعت که اوج نفوذ سرمایه‌داری مصرفی غربی است در جای خود مذموم است. رانت‌خواری روحانیت و آقازاده‌هایشان هم در جای خود جرم است و مردم جلویش خواهند ایستاد. اما تحلیل غیرعلمی و «علت‌یابی» فیک و غیرمسئولانه درباره سیل، چیزی جز آمدنیوزی کردن سیاست و‌ ‎#غارت_امید نیست

آسِیِد پویان حسین‌پور: ‏رهبری برای رسیدگی به ‎#سیل_گلستان_مازندران به رییس ستاد کل نیروهای مسلح مأموریت داد..
گمانم چرایی این دستور، به اندازه کافی واضح هست و توضیح اضافه لازم ندارد. فقط اینکه مقامات دولت لیبرال‌ها غیرت اگر داشتند، الان باید خودکشی دسته‌جمعی می‌کردند!

مرتضی گل‌پور: ‏درست ترش این بود که ‎#وزیر_کشور هم برکنار بشه؛ چون هم با مرخصی استاندار موافقت کرد و بدتر اینکه در رسانه ها سعی کرد این مرخصی و غیبت رو توجیه کنه.

بهروز عزیزی: ‏برکناری استاندار ‎#گلستان دستاورد فضای مجازی است.
اگر مطالبه افکار عمومی در توئیتر و سایر رسانه ها نبود، ‎#مناف_هاشمی بدون کوچکترین مشکلی به کار خود ادامه میداد.
برقراری عدالت که از مهمترین مطالبات ‎#رهبر_انقلاب در گام دوم است با نظارت افکار عمومی از طریق فضای مجازی محقق خواهد شد

محمد جهانگرد: ‏بحث [عزل استاندار گلستان] فقط فشار شبکه های اجتماعی نیست
یادمونه در دولت احمدی‌نژاد، حاج بابایی بعد قضیه اتش سوزی مدرسه عذرخواهی تمسخرامیز کرد.

احسان: ‏آقای جهانگیری حالا که استاندار رو عوض کردی قربون دستت منشی خودتم عوض کن مرسی

علیرضا صلواتی: ‏جناب مستطاب آقای دکتر روحانی برادر من وقتی تسلیم فشارها می‌شوید و معاون شهردار جهادی تهران جناب قالیباف را به استانداری میگمارید، امروز این شمائید که بایستی پاسخگوی ناهنجاری‌های مدیریتی ‎#سیل_گلستان_مازندران باشید!

امیر تنها: ‏حضور ‎#جهانگیری عین حضور بزرگ فامیل تو یه مشکل خانوادگی بود، کاری ندارم این چندسال خیلی منزوی و منفعل عمل کرده، ولی وقتی رفت عزل کرد و تشر زد حس خوبی بود، حسی که خیلی وقت بود نداشتیم حس نداشتن یک ‎#مدیرقاطع

الاهه: ‏والا من که یه خبرنگار دون پایه هستم سر شلوغی ‌های دی‌ماه۹۶ زنگ زدن گفتن از مرخصی برگرد، یارو اینقدر نشسته تا عزلش کردن.

مازیار خسروی: ۱) اگر آموزش امداد ندیده‌ای حضورت کار بقیه را سخت‌تر می‌کند
۲) هر جور دلت می‌خواهد لایک جمع کن اما به جو بی‌اعتمادی به هلال‌احمر دامن نزن

پوریا استرکی: ‏استاندار گلستان ‎#مناف_هاشمی برکنار شد
یک‌بار دیگر دو موضوع یادآوری شد:
۱. قدرت شبکه‌های اجتماعی
۲. توجه ‎#روحانی به خواست مردم و علت حمایت ما از او
پ.ن: امیدوارم فرصت و میز در مسوولیت دیگری برای مناف فراهم نشود.
روی ‎#برنانیوز که برای مناف ماله‌کشی کرد سیاه

حسین دلیریان: ‏رهبر انقلاب در اقدامی کم سابقه -شاید هم بی سابقه- به سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح دستور دادند که امکانات نیروهای مسلح را برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده گسیل کند
به نظرتون علت اینکه رهبر انقلاب به نیروهای مسلح چنین دستوری دادند، چیست؟

مسعود بهنود: ‏از تهمت زدن به دیگران میترسم/ اما…
اگر آقای رییسی واقعا در پی کشف حقیقت پیرامون جنگلخواری هستند. پرونده فرزندان[…] را از دادگستری مازندران بخواهند، اگر پرونده توسط حراست ق.ق یا بازرسی کل گم نشده باشد خواهند دانست که افزودن یک صفر به هکتار جنگلهای اجاره شده، چه کرده است.

علیرضا معزی: ‏در حال حاضر جدای از مسؤولان ‎#هلال_احمر و رییس ‎#ستاد_بحران که چند روز است در منطقه‌اند، امروز رییس مجلس، وزرای کشور و اقتصاد،نماینده ولی‌فقیه درسازمان هلال احمربه منطقه رفته‌اند. بعدازظهر نیز دکتر جهانگیری به ‎#گلستان می‌رود.اگرچه نبودجناب ‎#مناف_هاشمی کماکان یک نقص انکارنشندنی است.

مجید دری: ‏عزل ‎#مناف_هاشمی استاندار گلستان نه دردى را درمان ميكند و نه زخمى را التيام ميبخشد.اما حداقليست تا مسئولين بفهمند مسئولند نه ولى نعمت.
وحالا نوبت پاسخگويى و عزل ‎#رحمانى_فضلى وزير كشورست به دليل اين انتصاب نابجا.تا وزرا بفهمند انتصاب غلط ميتواند دامن خودشان راهم بگيرد.

الهام: ‏وزیر کشوری که راحت غیبت استاندارش رو در همچین وضعیتی توجیه می‌کنه یا باید برکنار باشه یا استیضاح.

محمود صادقی: ‏اگر رییس جمعیت هلال احمر مراقب فساد در حوزه کاری خود بود قطعا برای انجام وظیفه در حوادثی مانند ‎#سیل_گلستان آمادگی بیشتری داشت؛ فساد و اختلاس دربیمارستان ایرانیان دوبی، ساختمان طالقانی، پروژه مهاباد و پروژه زمین ازگل نمونه های نگران کننده ای از شیوع مناسبات ناسالم در جمعیت است.

حسام‌الدین قاموس مقدم: ‏یک سین، تمام هفت‌سین را با خود برد: سیل

احسان رستگار: ‏احسنت به مسئولیت‌پذیری ‎#شهردار_تهران که دروضعیت یافت‌می‌نشدن ‎#استاندار_گلستان،کمک‌های سخت‌افزاری به‌علاوه نرم‌افزاری(مسئول ارشد هماهنگی موتوری سازمان پسماندشهرداری تهران)رابه ‎#گلستان اعزام کرده:
۱دستگاه لودر
۱دستگاه بیل مکانیکی
۳دستگاه کمرشکن
۱۰دستگاه کامیون کمپرسی

مجید قربانی: ‏فرض کنید گلستان سیل اومده و احمدی نژاد رییس جمهوره
احمدی نژاد رفته قشم استاندارش هم رفته خارج
اونوقت لاریجانی و علی مطهری و محمود صادقی و روزنامه های زنجیریشون چه بلایی سر خودشون و احمدی نژاد می اوردن!
میخوام بگم ما مردم برا اینا تا زمانی آدمیم که منافع حزبیشون در خطر نباشه!

زهرا طباخی: ‏اقدامات تیم های مختلف در کمک به سیل زدگان گلستان و مازندران را گزارش و تبلیغ کنید. برای تخریب دولت، ارتش، سپاه، هلال احمر، امام جمعه و سایر مسوولین و نهادها اکانت های منافقین کافی هستند!
کاری از دست تان برنمی آید؟ ‎#همدردی، حفظ آرامش بهترین واکنش است.

ای‌لیا: ‏توییت می‌کنن هیچ مسولی اونجا توی سیل نیست در حالیکه تمامی دستگاههای دولتی و غیر دولتی دارن امدادرسانی می‌کنن. هلال احمر میگه داریم امدادرسانی می‌کنیم ولی وسعت تخریب بالاست و زمان‌ میبره و رفتن مردم عادی هم برای کمک فقط دست و بالشون رو میبنده، بذاریم کارشون رو بکنن.

محمدرضا باقری: ‏نمی‌گیم وزیرکشور، استاندار گلستان رو دست و پا بسته بندازه تو سیل! ولی لااقل یه دعواش بکنه!
مشکل برخورد نکردن با مناف هاشمی نیست، مشکل اینه که کارش رو قبیح نمیدونن

جواد دلیری: ‏مسولان محلی و ملی درباره سیل ‎#گلستان و کارهای انجام شده و برنامه ها و تدابیرشان بیشتر از تلویزیون اطلاع رسانی کردند درحالی که مردم در کوچه و خیابان و دید و بازدید نوروزی از تلفن ها استفاده می کنند
رسانه شناسی و مخاطب شناسی آن هم هنری است ،نه ؟

سهیل پازکی: ‏طرف شماره کارت گذاشته که کمک کنید،علت اعتماد بهش:اقامتگاه بومگردی در گلستان داره!
اولین گزارش: دارم جت اسکی میبرم! آخرین گزارش: مسیرهای منتهی بسته شده، نیاید، ما خودمونم گیرافتادیم!

بنجامین آزاد: ‏دو روز کاسبی مصیبت نکنید. دو روز کاسبی سیاسی، اقتصادی و لایکی از مصیبت مردم نکنید

سیدعلی مجتهدزاده: ‏وقتی يک کارمند بدليل تاخير وغيبت در محل کار تنزل درجه ميگيرد درخواست پاسخگويی ‎#وزير_کشور و محاکمه ‎#مناف_هاشمی استاندار نالايق گلستان که در زمان وقوع بحران و پس از درمحل خدمت حاضر نبوده انتظاری منطبق بر حق و ‎#عدالت است

محمد مساعد: ‏تلخ اینکه ‎#مناف_هاشمی استاندار گلستان بخاطر غیبتش در ‎#سیل_گلستان نگران آینده شغلی‌اش هم نیست؛
سال۸۳ در برف سنگین گیلان استاندار اعلام می‌کرد وضع عادی است اما لو رفت او اصلا در گیلان نیست! آبروریزی بزرگی بود اما خب بالاخره ایشان حالا وزیر مملکت است!
همین ‎#سلطانی‌فر را عرض می‌کنم

جبین‌شناس: ‏کاش خبر برکناری استاندارو یه‌هویی بهش ندن؛ مثلا اولش بگن میز کارت خراب شده بردیم دادیم تعمیر.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار