نماینده مردم گرگان در مجلس میزان خسارت و تعداد کشته و همچنین وضعیت مناطق سیل زده استان گلستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۲۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 23 March 2019
آخرین اخبار از میزان خسارت سیل‌ گلستان

نورمحمد تربتی‌نژاد نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده شهرستان آق قلا اظهار داشت: در پی بارندگی‌های شدید روز دوشنبه (27 اسفند 97) سیل به راه افتاد و محور‌های خوش‌ییلاق و توسکستان، بسته شد و سد‌های استان گلستان از جمله بوستان و گلستان سر ریز و آب‌های اضافی باعث طغیان رودخانه‌ها و به راه افتادن سیلاب شد.

وی با بیان اینکه پس از اینکه شهرستان گنبد‌کاووس چند روزی در زیر آب بود در حال حاضر سیل به آق‌قلا رسید و بخشی از شهر و روستا‌ها زیر سیل هستند، افزود: برخی از مردم در آبگرفتگی‌ها گرفتار شدند و برخی دیگر به مساجد، مدارس و حسینیه‌ها منتقل شده‌اند و بخشی از مردم علیرغم آبگرفتگی در خانه‌ها زندگی می‌کنند.

نماینده مردم گرگان در مجلس با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران و سیار نهاد‌های امدادرسان در حال امدادرسانی به سیل زده‌ها هستند، اضافه کرد: علاوه بر این، مردم از طریق غذا‌های کنسروی، آب و سایر اقلام در حال کمک رسانی هستند.

تربتی‌نژاد درباره میزان خسارت وارده بر اثر سیل گفت: بخش عمده‌ای از زمین‌های زراعی آسیب دیده و محصولات زراعی و باغی از بین رفته است، خانه‌های مسکونی هم آسیب زیادی دیده‌اند که از میزان دقیق آن اطلاعات دقیق وجود ندارد و همچنین طبق آخرین آمار در سراسر استان 4 نفر از هموطنان بر اثر سیل و ریزیش دیوار منازل جان خود را از دست داده‌اند.

نماینده مردم گرگان در مجلس اظهار داشت: وزرای اقتصاد و کشور وارد استان گلستان شده‌اند و قرار است لاریجانی رئیس مجلس و جهانگیری نماینده رئیس جمهور نیز برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده به استان گلستان سفر کنند.

انتهای‌ پیام/

 

ارسال پست مهمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار