واکنش داور سفارشی برنامه استعدادیابی نسبت به یک واکنش؛
تابناک گیلان / غیبت شماری از چهره‌ها در برنامه‌های نوروزی آشکار نشد، تا آنکه داور سفارشیِ برنامه گرانقیمت «عصر جدید» به آن واکنش نشان داد و از خودتحریمی چهره‌ها نسبت به تلویزیون گلایه کرد؛ اتفاقی که برگرفته از رفتار مدیر شبکه سوم سیما در حذف عادل فردوسی‌پور در واپسین روزهای سال و فراخوان پرویز پرستویی است و با توجه به سکوت هنرمندان و ورزشکاران، مشخص نیست ابعاد آن چقدر وسیع بوده است!
کد خبر: ۷۲۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 23 March 2019

تابناک گیلان / غیبت شماری از چهره‌ها در برنامه‌های نوروزی آشکار نشد، تا آنکه داور سفارشیِ برنامه گرانقیمت «عصر جدید» به آن واکنش نشان داد و از خودتحریمی چهره‌ها نسبت به تلویزیون گلایه کرد؛ اتفاقی که برگرفته از رفتار مدیر شبکه سوم سیما در حذف عادل فردوسی‌پور در واپسین روزهای سال و فراخوان پرویز پرستویی است و با توجه به سکوت هنرمندان و ورزشکاران، مشخص نیست ابعاد آن چقدر وسیع بوده است!

به گزارش «تابناک»؛ حذف غیرقابل دفاع عادل فردوسی‌پور از شبکه سوم سیما همچنان با واکنش‌هایی روبه روست و چهره‌هایی همچون علی دایی در نوروز نیز در این زمینه پیام دادند و با عادل همراهی کردند. با این حال همچنان تندتر و شدیدترین واکنش متعلق به پرویز پرستویی بازیگر پیشکسوت و توانمند است که با توجه به سابقه خود و خانواده‌اش، نتوانستند او را مورد هجمه قرار دهند و مدافعین علی فروغی، مدیر شبکه سوم سیما، در قبال واکنش تندش سکوت کردند.

پرستویی در روزهای پیش از آغاز سال نو در پست حساب اینستاگرام خود نوشته بود: «این عکس متعلق به علی فروغی است. مدیر شبکه سه. کسی که باعث شده فرزند بیست ساله عادل فردوسی پور به گروگان گرفته بشه! با دقت به چهره اش نگاه کنید بخصوص کاپشن اش . شما رو یاد کسی نمی اندازه؟ خیلی کم خوابی نداره؟ بگذریم. میخوام گپی با دوستان هنرمند و ورزشکار بزنم.

من که تکلیفم با تلویزیون روشنه، قبلا هم عنوان کردم که صدا و سیما مرگ منم از رسانه اش اعلام نکنه. اگه پشت گوشش و دید منم در صدا و سیما خواهد دید. حالا حرفم با دوستان هنرمند و ورزشکاره امیدوارم جسارت بنده رو به بزرگی خودشون ببخشند. از دیشب در فضای مجازی پست های مختلفی گذاشته شده و همه به اتفاق از عدم حضور عادل عزیز در برنامه نود متاسف هستند. مثلا رامبد جوان عزیز از عادل خواسته نفس عمیق بکشه و حتی گفته نگران نباش مردم و ما در کنارت هستیم؛ چجوری اش رو نمی فهمم!»

کدام چهره‌ها به برنامه‌های تحویل سال تلویزیون در حمایت از فردوسی‌پور «نه» گفتند؟

پرستویی افزوده بود: «و از بزرگان جامعه ورزشی که تقریبا خبری نیست! به خدا بنده قصد انقلاب ندارم. ولی میخوام یه تقاضا اول از دوستان خودم اگه ورزشی هستند و برنامه ۹۰ رو دوست دارند، اگه ورزشکارانی که این برنامه براشون مهمه، در ایام عید در هیچ کدام از برنامه های عید شرکت نکنند و برنامه پرکن نباشند، که این به اصطلاح مدیران هر کاری که دلشون خواست با آدم هایی مثل عادل فردوسی پور، استاد شجریان، زنده یاد ناصر ملک مطیعی، محسن امیر یوسفی و... بکنند.

بگذارید صداوسیما متوجه بشه که اگر هنرمندان ورزشکاران و فرهیختگان عرصه موسیقی و دیگر مفاخر نباشند، باید کرکره صدا و سیما رو پایین کشید. آقای حمید استیلی عزیز یه گل به آمریکا زده هنوز در طول سال چندین باراز ایشون و به مناسبت های مختلف دعوت می کنند تا احساس خودش و بعد از زدن گل به امریکا بگه. آقای علیرضا بیرانوند عزیز پنالتی رونالدو گرفته کلی از ایشون در برنامه ها دعوت کردند و... ولی امیر علی اکبری حریف آمریکایی خودش و در ۲۶ اسفند امسال، در چهار دقیقه ناک اوت کرد، اما دریغ از یه خبر. ولی تا دلتون بخواد این روزها بنا به تخریب جهان پهلوان تختی گذاشتند... .

اگه جسارت می کنم‌ و میگم در ایام نوروز در هیچ یک از برنامه های سال تحویل و... شرکت نکنید به نظرم احترام به خودتان گذاشته اید. بگذارید حتی مسئولین مهم مملکتی بدانند که این مدیران تازه به دوران رسیده نه تنها کار درستی نمی کنند بلکه روز به روز نارضایتی مردم رو بیشتر می کنند. صدا و سیما متعلق به مردمه و انسان های لایقی که مردم دوستشون دارند. یک بار هم شده بیاییم به حرف هایی که میزنیم عمل کنیم. همین.»

این هزینه‌ای است که علی فروغی با حذف عادل فردوسی‌پور به تلویزیون تحمیل کرد و ابعاد آن نامشخص بود تا اینکه بشیر حسینی داور سفارشی برنامه «عصر جدید» که در برنامه تحویل سال نو نیز حضور داشت، در پستی در حساب اینستاگرام خود نوشت: «وقتی دنیا ایران رو تحریم می‌کنه، ایرانی نباید با خودتحریمی، مردم را از حال خوش و همدلی با خودش محروم کنه. ما با اقوام هفتاد رنگ ایران، با افتخار و بدون هیچ گونه کمبود، سالمون رو تحویل و همدیگه رو بغل کردی»؛ تعابیری که به وضوح نشان می‌دهد، چهره‌های متعددی دعوت شده‌اند و دست رد به سینه تلویزیون زده‌اند.

مشخص نیست، دقیقاً چه چهره‌هایی به برنامه‌های تحویل سال تلویزیون در حمایت از فردوسی‌پور «نه» گفته‌اند اما با این پیام واضح داور مورد علاقه عناصر شبکه سوم سیما، احتمالاً شمار آنهایی که پاسخ منفی داده‌اند، قابل توجه بوده است؛ در غیر این صورت چه حاجتی به این نوع واکنش عصبی و شتابزده بود؟!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار