کد خبر: ۷۲۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 18 March 2019
دبیر ستاد خدمات سفر استان گیلان گفت: سال گذشته ۹ میلیون مسافر به استان سفرکردند و ‌این انتظار را داریم که امسال ۱۲ میلیون نفر به استان گیلان سفرکنند، این استان توانایی پذیرایی از ۱۷ میلیون نفر را دارد.

 

آمادگی استان گیلان برای پذیرایی از ۱۷ میلیون گردشگر

به گزارش خبرگزاری فارس امیر انتخابی امروز در نشست خبری با بیان اینکه استان گیلان برای میزبانی از گردشگران در آمادگی کامل است اظهار کرد: استان گیلان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی به لحاظ جذب گردشگر و توریست است و به همین دلیل و با تدابیر اندیشیده شده توسط مسؤولان این استان در آمادگی کامل است.

وی با اشاره به میزان گردشگر سفرکرده به استان گیلان در سال گذشته گفت: سال گذشته ۹ میلیون مسافر به استان سفرکرده و ‌این انتظار را داریم که امسال ۱۲ میلیون نفر به استان گیلان سفرکرده و این استان توانایی پذیرایی از ۱۷ میلیون نفر را دارد.

دبیر ستاد خدمات سفر گیلان با اذعان به اینکه استان گیلان باید از ظرفیت گردشگری برای اشتغال جوانان استفاده کند تصریح کرد: استان‌هایی مانند خراسان رضوی و مازندران به علت داشتن زیرساخت‌های مناسب از ظرفیت گردشگری نهایت استفاده را کرده و برای جوانان خود اشتغال ایجاد می‌کنند لذا اگر استان گیلان هم می‌خواهد از ظرفیت گردشگران استفاده کند باید زیرساخت‌های مناسب را فراهم کنیم.

امیر انتخابی لازمه پیشرفت استان گیلان در حوزه گردشگری را معرفی نمادهای این استان دانست و افزود: استان گیلان دارای نمادهای بسیاری است که سعی داریم با برگزاری جشنواره نوروزی در موزه روستایی گیلان، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و برپایی سفره هفت‌سین در ورودی شهرها این نمادها را به گردشگران معرفی کنیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه دستگاه‌های نظارتی بر اماکن گردشگری بیان کرد: اگر می‌خواهیم باعث افزایش حضور گردشگران در استان گیلان شده و‌ از ظرفیت آنان استفاده کنیم باید ارائه خدمات گردشگری را زیاد و از اماکن گردشگری محافظت و نظارت کنیم تا مسافران در آرامش کامل به سفر خود بپردازند.

دبیر ستاد خدمات سفر گیلان با بیان اینکه با هر اماکن گردشگری که گران‌فروشی در آن صورت گیرد برخورد خواهیم کرد گفت: در ایام نوروز عیدهای سودجو از حضور گردشگران نهایت استفاده را کرده و با گران‌فروشی باعث ناراحتی مردم و مسافران خواهند شد به همین دلیل دستگاه‌های نظارتی با این اماکن و افراد برخورد قانونی می‌کنند.

امیر انتخابی با اشاره به معرفی آئین‌های نوروزی برای گردشگران افزود: استان دارای آئین‌های نوروزی بسیار زیادی از حمله نوروز خوانی است که ثبت ملی شده است که سعی داریم این سنت‌های محلی را برای گردشگران معرفی کنیم.

وی با اذعان به اینکه برای معرفی جاذبه‌های گردشگری گیلان بانک اطلاعات گردشگری را درست کرده‌ایم‌ تصریح کرد: استان گیلان دارای بعضی از جاذبه‌ها است که مردم و گردشگران ناشناخته بوده به همین دلیل با تشکیل بانک اطلاعات معرفی گردشگری، دادن بروشور و نصب اعلان‌ها سعی داریم تا این جاذبه‌ها را برای گردشگران معرفی کنیم.

دبیر ستاد خدمات سفر گیلان با تأکید بر فرهنگ بالای استان گیلان به لحاظ گردشگری گفت: استان گیلان دارای مزیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری است ولی علاقه به این ویژگی‌ها گیلان دارای فرهنگ بسیار غنی بوده به‌طوری‌که کپی از قدیمی‌ترین شهرهای که مردم در آن سکونت کرده‌اند در گیلان قرار دارد که باید به این ویژگی توجه ویژه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار