رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از واکسیناسیون بیش از 273 هزار رأس گوسفند و بز در این شهرستان  علیه بیماری آبله خبر داد
کد خبر: ۷۲۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 18 March 2019

273 هزار راس گوسفند در قزوین علیه بیماری آبله واکسینه شده است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از واکسیناسیون بیش از 273 هزار رأس گوسفند و بز در این شهرستان  علیه بیماری آبله خبر داد.
به گزارش تابناک قزوین، مهدی جلوخانی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین عنوان کرد:با تلاش واحد مبارزه با بیماری‌های دامی، تعداد 273هزارو774 رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله در سال 97 واکسینه شدند.
 جلوخانی اظهار داشت: آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی واگیر، شدید و اغلب کشنده (به خصوص در دام‌های جوان) است که در بین آبله دام‌های اهلی بسیار خطرناک بوده و غالباً از طریق طاول‌های خشکیده حیوانات مبتلاء انتشار می‌یابد. وی تشریح کرد: این بیماری به دلیل درصد واگیری زیاد و ایجاد تلفات و خسارات اقتصادی فراوان حائز اهمیت می‌باشد. واکسیناسیون دام‌ها در روستاها از جمله اقدامات مؤثر در کنترل و پیشگیری این بیماری محسوب می‌شود که اداره دامپزشکی قزوین نسبت به واکسیناسیون دام‌های منطقه اقدام است.
 وی در پایان گفت: با توجه به اینکه ایمنی حاصله در مادر نمی‌تواند از طریق جفت به جنین انتقال یابد، لذا نوزاد دام‌های تازه زایمان کرده در معرض آلودگی هستند؛ بنابراین تغذیه نوزادان از آغوز مادران ایمن در 24 ساعت اول پس از تولد تأکید می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار