محسن رضایی در اختتامیه دوره مبلغین جهان اسلام در قم:
نباید برخی از دوستان ما خوششان بیاید که رئیس یک کشور متزلزل به ما بگوید اگر به پای میز مذاکره نمی‌آمدید، با شما وارد جنگ می شدیم. غلط می‌کردید که با ما بجنگید. شما اگر می‌توانستید با ما می‌جنگیدید... سفیر آلمان در ایران به من گفت که چند فرمانده سپاه بیایند آلمان و بگویند که در برابر داعش چه کرده‌اند؛ آنجا رسانه‌ها واقعیت‌ها را در مورد شما نشان نمی‌دهند.
کد خبر: ۷۲۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰ 17 March 2019

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین اختتامیه دوره مهارت‌های کاربردی تبلیغ با موضوع مبلغین جهان اسلام و گام دوم انقلاب گفت: دشمنان نشان دادند که به کنوانسیون ها و تعهدات پایبند نیستند، باید از ما حساب ببرنند ،تا دیپلماسی جلو برود.

به گزارش «تابناک»، دکتر محسن رضایی روز یکشنبه ۲۶ اسفند در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) شهر قم در جمع علما و مدرسین حوزه علمیه قم و مبلغین جهان اسلام با تبریک اعیاد ماه رجب و میلاد فرخنده امام جواد الائمه(ع) و مولی الموحدین(ع) گفت:امیدوار هستم این پرچمی که به نام ائمه بزرگوار و خاندان پیامبر در ایران برافراشته شده به همه اهداف خودش در گام دوم انقلاب به ویژه در ایران برسد.

دکتر رضایی با اشاره به آیات قرآن گفت: امروز وقتی به جهان اسلام نگاه می کنیم در سراسر ممالک اسلامی یک جنگ ظالمانه آشکار و پنهان وجود دارد. از یمن تا میانمار به صورت اشکار، و در کشوهای دیگر دست های پنهان به ظلم و ستم و غارت منابع اسلامی مشغول هستند. کمتر ممکلت اسلامی است که مورد دستبرد ظالمان نباشد. بعد از چهل سال توطئه های مختلف امروز ایران را محاصره اقتصادی کرده اند و نمی‌توانیم کشتی های خود را به کشورهای دیگر بفرستیم و پول نفت مان را به آسانی دریافت کنیم. سالهاست که استعمارگران، با کینه و خصومت تاریخی با مسلمانان برخورد می‌کنند.

وی افزود: ملت ایران در برابر این جنگ نابرابر ایستاده و با شجاعت تمام ندای دفاع ازخود و مسلمانان عالم را بلند کرده، ایران اسلامی است. دو سه قرن ظلم و کشتار اروپایی ها و امروز ستم استکبار جهانی را شاهد بودیم. در حوادث سوریه و نقاط دیگر جهان، ظلم به مسلمانان را می بینیم. چند روز پیش در نیوزیلند که کشور آرامی در آنسوی جهان است، مهاجمان به اتدازه یک صندوق مهمات را در مسجد برده اند و نمازگزاران را به گلوله بسته اند و حالا رسانه ها و مقامات غربی می گویند یک نفر عصبانی شده و کاری کرده! مگر این حرف ها قابل قبول است. حرف ما این است که این کشتارها باید پایان پیدا کند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: باید دشمن را ناامید کنیم و بترسانیم. دشمن بدون ترس می‌کشد، غارت می‌کند و به اشغالگری می‌پردازد. باید دشمن را با قوی شدند خود دست یابی به قدرت های اقتصادی وفن اوری، ناامید کنیم. جهان اسلام و علما و حوزه ها باید قوی شوند. تنها تجهیزات و سلاح منظور نیست. باید روحیه و فناوری و رسانه را در اختیار داشته باشیم. باید اقتصاد جهان اسلام را احیا و تقویت کنیم. باید رضایت مردم را به عنوان یک مولفه قدرت به دست بیاوریم. انقلاب اسلامی باید به دنبال ساخت یک تمدن بزرگ در جهان باشد تا در برابر دشمن حرفی برای گفتن داشته باشیم. جنگ ما برای آرامش، صلح و عدالت است. ما با تجاوزگری و بی عدالتی می‌جنگیم و به ملت های به پاخاسته در برابر ظلم کمک می‌کنیم.

دکتر رضایی گفت: گام دوم انقلاب بر دو نکته تاکید دارد. یکی عدالت فراگیر است. در گام دوم باید عدالت همه جانبه را بنا کنیم. آرمان ما تمدن بزرگ اسلامی و قله های آخری است که باید صعود کنیم. راهی جز این نداریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز در جهان اسلام، دشمن از طریق نفوذ و جنگ و غارت وارد شده و زبان دیپلماسی با دست خالی را نمی شناسد. دشمن ما به هیچ اصولی تعهد ندارد. ایران چه سخاوتمندانه در مذاکرات شرکت کرد، آمریکایی ها به توافق پایبند نبودند و اروپایی ها بر سر تعهدات خود نمانده‌اند. امضای خود را عمل نمی‌کنند. می‌گویند اگر عمل کنیم مسیر ایران برای همه ملل اسلامی الگو می‌شود و باز می‌شود.

استاد دانشگاه جامع امام حسین گفت: نباید برخی از دوستان ما خوششان بیاید که رئیس یک کشور متزلزل به ما بگوید اگر به پای میز مذاکره نمی‌آمدید، با شما وارد جنگ می‌شدیم. غلط می‌کردید که با ما بجنگید. شما اگر می‌توانستید با ما می‌جنگیدید. باید دشمنان از ما حساب ببرند تا دیپلماسی جلو برود. این ها نشان دادند که به کنوانسیون ها و تعهدات پایبند نیستند. می‌گوییم که تعهد و ضمانت بدهید که از پالرمو و سی اف تی علیه ایران استفاده نکنید. به دوستان وزارت خارجه هم گفتیم که ضمانت هایی لازم است. ولی آنها این کارها را نمی‌کنند. می‌خواهند معیشت را بر مردم ما سخت کنند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: اسلام هراسی و داعش را دشمنان راه انداختند درحالیکه ه انقلاب اسلامی دشمنان عهد شکن و متجاوز را می ترساند. انظام اسلامی برای هیچ ملتی تهدید نیست. ولی دولت‌های غربی در صحنه افکار عمومی مخاطبان خودرا لاررایران می تدسانند. سفیر آلمان در ایران به من گفت که چند فرمانده سپاه بیایند آلمان و بگویند که در برابر داعش چه کرده‌اند؛ آنجا رسانه‌ها واقعیت‌ها را در مورد شما نشان نمی‌دهند.

در ابتدای این برنامه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر هاشمی شاهرودی، در خصوص اهداف و دستاوردهای دوره مهارت های کاربردی تبلیغ به ایراد سخنرانی پرداخت. همچنین حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه، در سخنانی، به آغاز گام دوم انقلاب اسلامی در چهارمین دهه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی یک اندیشه است فراتر از مرزها و جغرافیا. انقلابی اسلامی آغاز یک عصر جدید و یک نقطه عطف در تاریخ بشریت محسوب می شود.

در پایان این برنامه از شیخ عیسی قاسم، عالم مبارز بحرینی با حضور دکتر محسن رضایی تقدیر شد و هدیه این دوره به فرزند ایشان تقدیم شد. همچنین از خدمات علمی آیت الله سید محمود خطیب و حجت الاسلام سید علی هاشمی شاهرودی، سید رضی نوری و جمعی از مبلغین غیر ایرانی تجلیل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار