کد خبر: ۷۲۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 17 March 2019
نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری برای تکمیل راه‌آهن رشت به قزوین به بندر انزلی گفت: افتتاح این راه‌آهن کار بسیار باارزش و بزرگی برای کشور و استان گیلان بود که اگر دولت بتواند اعتبارات لازم را بدهد تا سه سال آینده این راه‌آهن تکمیل و تا انزلی ادامه پیدا خواهد کرد.

 

اجرایی شدن راه‌آهن قزوین - رشت به انزلی تا 3 سال  آینده

حسن خسته‌بند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با بیان اینکه اجرایی شدن راه‌آهن قزوین به انزلی باعث توسعه اقتصادی گیلان می‌شود اظهار کرد: استان گیلان به علت همسایه بودن با کشورهای آسیای میانه دارای ظرفیت بسیار بالایی به لحاظ توسعه اشتغال و ترانزیت کالاست که با اجرایی شدن راه‌آهن قزوین به انزلی و سپس به آستارا می‌تواند بسیار به توسعه استان کمک کند.

وی با اشاره به تلاش مسؤولین برای افتتاح راه‌آهن رشت به قزوین گفت: در دوران رئیس‌جمهور قبلی پروژه راه‌آهن رشت به قزوین پیشرفت ۱۷ درصدی داشت که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این پروژه پیشرفت بیش از ۳۲ درصدی و در آغاز دولت دوازدهم به بهره‌برداری رسید.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه اگر راه‌آهن قزوین به رشت تا شهرستان بندر انزلی ادامه پیدا کند توجیه اقتصادی دارد تصریح کرد: یکی از اهداف مهم راه‌اندازی این راه‌آهن توسعه اشتغال و پیشرفته اقتصادی بوده که اگر می‌خواهیم این امر محقق شود طبق مصوبه انجام‌شده باید راه‌آهن قزوین - رشت تا انزلی ادامه و این پروژه تکمیل شود.

خسته بند با ابراز امیدواری برای تکمیل راه‌آهن رشت به قزوین به بندر انزلی بیان کرد: افتتاح این راه‌آهن کار بسیار باارزش و بزرگی برای کشور و استان گیلان بود که اگر دولت بتواند اعتبارات لازم را بدهد تا سه سال آینده این راه‌آهن تکمیل و تا انزلی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با تأکید بر لزوم  توجه مسؤولین به بحث ترانزیت کالا در استان گیلان افزود: گیلان علاوه بر جاذبه‌های گردشگری برای جذب توریست دارای ظرفیت بالا برای ترانزیت کالا است که اگر راه‌آهن قزوین به رشت تکمیل و تا انزلی ادامه پیدا کند بسیار برای استان مفید خواهد بود.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر افتتاح سه پست اسکله و سیلوهای ذخیره‌سازی  روغن، گندم در مجتمع بندر انزلی گفت: آمریکا با اعمال تحریم‌های ظالمانه سعی در تحت‌فشار قرار دادن ملت ایران را دارد که با افتتاح سیلوهای روغن، گندم در مجتمع بندر انزلی می‌توان تحریم شکست و به ذخیره‌سازی کالا کمک کرد.

خسته‌بند تکمیل ورزشگاه تختی بندر انزلی را جزو پروژه‌های با اعتبارات ملی عنوان و تصریح کرد: در سفر هیئت دولت به استان گیلان مصوب  شد که دولت ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای تکمیل این ورزشگاه داده و ۱۰ میلیارد بعدی را از اعتبارات استانی و توسط استاندار و پنج میلیارد بعدی از طرف نماینده مجلس دریافت و برای تکمیل این ورزشگاه هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه برای تکمیل ورزشگاه تختی بندر انزلی مشکل اعتباری نخواهیم داشت اظهار کرد: از سه طریق اعتبار برای تکمیل این ورزشگاه در نظر گرفته‌شده است تا بتوانیم این ورزشگاه را در اسرع وقت و به بهترین شکل تکمیل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار