کد خبر: ۷۲۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 17 March 2019

 

طرفداری- پس از اجلاس امروز اعضای فیفا، جیانی اینفانتینو گفتگویی با خبرنگاران داشت و از تصمیمات مهم فیفا درباره تورنمنت های مهم سال های آینده گفت.

به نقل از Football-Italia؛ اینفانتینو گفت:

شما در مقابل اینفانتینویی شادمان قرار گرفته اید؛ من همیشه خوشحال هستم، به خصوص امروز که تصمیمات مهمی اتخاذ کردیم. در مورد افزایش تعداد تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ به نتیجه رسیدیم و حالا تحت شرایطی خاص که در موردش بحث کردیم، ایده افزایش تعداد تیم ها از ۳۲ به ۴۸ عملی است.

در سال ۲۰۱۷ این ایده مطرح شد تا در جام جهانی ۲۰۲۶ عملیاتی شود اما سپس با درخواست ۱۰ فدراسیون منطقه آمریکای جنوبی روبرو شدیم که در همین جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از وجود ۴۸ تیم بهره ببریم. وظیفه داریم که به این درخواست رسیدگی کنیم و ۹۰% اعضا با ۴۸ تیمی شدن جام جهانی قطر موافق هستند اما این کار به همین سادگی هم نیست. باید فاکتورهای متعددی را ارزیابی کنیم و اکنون با کشور قطر در حال بررسی همین موضوع هستیم. از وضعیت (سیاسی) آن منطقه آگاه هستیم. خوش شانس هستیم که در فوتبال فعالیت می کنیم بنابراین باید فقط نگران مسائل مربوط به فوتبال باشیم.

از واکنش قطری ها نسبت به افزایش تعداد تیم ها خوشحال شدم و نمی خواهیم در آینده افسوس این را بخوریم که چرا این ایده را بررسی نکردیم. هرچه بیشتر، شادتر! (افزایش تعداد تیم های درگیر با جام جهانی، افراد بیشتری را در سطح جهان خوشحال می کند.)

لازم به ذکر است تصمیم نهایی در مورد ۴۸ تیمی شدن جام جهانی، تیر ماه سال آینده گرفته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار