کد خبر: ۷۲۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 17 March 2019

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان بر ضرورت تکمیل پروژه های در دست احداث مجموعه کتابخانه ها، خصوصا کتابخانه مرکزی رشت تا پایان سال۱۴۰۰تاکید کرد.

به گزارش منجیل خبر به نقل از ایلنا از رشت، ارسلان زارع در دیدار با کرمی که در استانداری گیلان صورت گرفت، ضمن ابراز خرسندی از اقدامات مثبت و سازنده مجموعه کتابخانه‌های عمومی گفت: به دلیل علاقمندی به مقوله کتاب و کتابخوانی، کلیه فعالیت های این مجموعه را به خوبی رصد کردم و از مشکلات و مسائل آن آگاهم.

 

زارع کتابخانه‌های عمومی را مراکز ترویج دانش و آگاهی برای عموم مردم عنوان کرد و با بیان اینکه دانایی و آگاهی جامعه جز با توجه به کتاب و کتابخوانی میسر نمی‌شود، از تجربه کشورهای پیشرو در این حوزه به عنوان الگوی مناسب برای پیشرفت و توسعه علمی و فرهنگی در کشور یاد کرد.

 

معاون استاندار گیلان به فرهنگ دیرینه ایران زمین در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و علمی نیز اشاره کرد و گفت: اگر خواهان پیشرفت در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و هنری هستیم می بایست با تکیه بر دانایی گام برداریم.

وی همچنین استان گیلان را دارای پیشینه غنی فرهنگی با وجود عالمان بسیار گرانقدر دانست و گفت: گیلانیان با وجود چنین ظرفیت های مهمی باید جایگاه بسیار بالاتری در کشور داشته باشند.

زارع بر ضرورت تدوین برنامه مدون توسعه محور و نیز تشکیل منظم جلسات انجمن برای رفع مشکلات و موانع تاکید کرد و از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خواست در گزارشی نیازمندی های مجموعه را عنوان و در نخستین جلسه انجمن استان مطرح کند.

وی در پایان صحبت های خود بر ضرورت تکمیل پروژه های در دست احداث مجموعه کتابخانه ها، مخصوصا کتابخانه مرکزی رشت تا پایان سال۱۴۰۰تاکید کرد.

 

کتابخانه های عمومی پاتوق دوستداران کتاب و محل ارتباط دوسویه با عموم مردم هستند

پریسا کرمی در این دیدار با برشمردن اقدامات ویژه مجموعه کتابخانه ها در سال گذشته یکی از مهمترین ظرفیت های آن را جوان بودن میانگین سنی کارکنان و نیز استفاده از بانوان در بخش اعظمی از این مجموعه عنوان کرد.

کرمی با بیان اینکه امروز در گیلان ۱۱۲باب کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و روستایی به مردم استان خدمات‌رسانی می‌کنند،گفت: پس از تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کلیه اقدامات انجام شده در کتابخانه ها با محوریت تبدیل این مکان فرهنگی به پاتوق دوستداران کتاب و ارتباط دوسویه با عموم مردم شد و در این زمینه برنامه های بسیاری نظیر دوره های آموزشی، نشست های مختلف کتابخوانی، انجمن و کانون های ادبی و نیز نشست های علمی و ایجاد بخش های مستقل کودک در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان همچنین به منابع درآمدی ناپایدار این مجموعه نیز اشاره و سهم نیم درصدی کتابخانه ها از محل درآمدهای هفتگانه شهرداری ها را تنها منبع هزینه کرد عنوان کرد.

کرمی همچنین عدم تحقق درآمدهای کتابخانه ها از این محل را موجب وقفه در فعالیت های فرهنگی دانست.

وی در پایان صحبت های خود ضمن ارائه گزارش از روند پیشرفت پروژه های در دست احداث خاطر نشان کرد: کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه مرکزی شمال کشور در صورت تکمیل بخش بسیار زیادی از مشکلات در حوزه مطالعاتی مردم را برطرف می کند. پریسا کرمی همچنین اظهار امیدواری کرد با رویکرد جدید مسئولین استانی در خصوص تکمیل پروژه های نیمه تمام استان، شاهد اتمام ساخت کتابخانه مرکزی رشت در آینده ای نزدیک باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار