کد خبر: ۷۲۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 14 March 2019

تابناک / لطفی بر لزوم پرهیز از برخورد احساسی و برداشت سلیقه‌ای و جناحی نسبت به پیام گام دوم انقلاب تاکید کرد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «نصرت الله لطفی» در نشست تقدیر و تشکر از مسئولان کارگروه‌ها و فعالان ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان گیلان‌ که امروز (پنج‌شنبه، ۲۳ اسفند) در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد، گفت: با توجه به روزهای پایانی سال و علی‌رغم دعوت سایر استان ها داوطلبانه به گیلان آمدم زیرا یک احساس دین نسبت به لحظه شناسی مردم انقلابی  این استان و همدلی مسئولان آن می کردم.


قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن قدردانی از ملت بزرگ ایران برای خلق حماسه یوم الله 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مردم، نقش آفرین اصلی همه صحنه های انقلاب هستند و ما خود را مدیون این مردم می دانیم. وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی متکی به مردم است و علی‌رغم چهل سال توطئه، شیطنت، جنگ سخت، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان، با اقتدار و گستره تاثیرگذاری مضاعفی به پیش می رود.


قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همه نظام ها را شکست پذیر دانست به‌جز نظامی که به مردم متکی باشد و افزود: قوام انقلاب اسلامی به ایمان مردم است. امروز مردم به جد با چالش اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و کشور بالاترین نرخ تورم سالیان گذشته را تجربه کرده و نابه‌سامانی اقتصادی بی‌سابقه است اما راهپیمایی باشکوه 22 بهمن امسال در چنین شرایطی رقم خورد و دشمنان را مایوس کرد.


وی انقلاب اسلامی را الهام گرفته از عاشورای حسینی دانست و اضافه کرد: اوج انقلاب اسلامی ایران در راهپیمایی تاسوعا و عاشورای سال 57 بود که موجب یاس آمریکا و کشورهای استکباری شد.


لطفی، حماسه حسینی را درهم پیچنده فتنه سال 88 دانست و یادآور شد: فراموش نمی کنیم که در سال 96 نیز مردم با تکیه بر ایمان خود، التهابات ناشی از چالش اقتصادی، شرایط اجتماعی و افزایش دقیقه‌ای قیمت‌ها را خنثی کردند. البته برخی ها از این چالش ها تعبیر به بحران می کنند اما بدانند کشور و نظام گرفتار بحران نیست و چالش‌های اقتصادی با تدبیر مسئولان رفع خواهد شد.


وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری راهپیمایی یوم الله 9 دی را تجلی دست قدرت الهی دانستند، عنوان کرد: راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز تجلی دست قدرت الهی برای حفظ دین خدا بود زیرا امروز سرنوشت دین مبین اسلام با سرنوشت نظام جمهوری اسلامی گره خورده است و همانگونه که امام راحل فرمود، حفظ جمهوری اسلامی از اعظم فرایض است.


قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مردم ایران را از بهترین و بی‌نظیرترین مردم تاریخ از صدر اسلام تاکنون دانست و گفت: امسال نخستین بار بود که راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در بیش از 10 هزار روستا برگزار شد و آمار و گزارشات مستند نشان‌دهنده رشد 50 درصدی حضور مردم در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه تنگناهای اقتصادی و بمباران تبلیغاتی و فضای مخرب مجازی است.


لطفی با اشاره به بارش برف و باران و برودت هوا در ایام بزرگداشت چله انقلاب، خاطرنشان کرد: آحاد ملت ایران به نام حفظ دین و آرمان امام و شهدا با توکل بر پروردگار متعال در روز 22 بهمن به صحنه آمدند؛ البته شرایط طبیعی و غیرطبیعی دست به دست داده بودند تا نگران حضور جمعیت در راهپیمایی باشیم اما برودت هوا و تعطیلات پنج روزه پیش از 22 بهمن هم در اراده این مردم بی‌تاثیر بود.


وی با تاکید بر لزوم بهره برداری از تجربه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای آینده، تصریح کرد: اتحاد، انسجام و همدلی در بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی با حفظ سلایق و گرایش‌های سیاسی در سایه مصلحت اسلام و نظام جواب داد و پذیرای همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی درون نظام شدیم. مردم نیز به عینه دیدند که مسئولان بدون در نظر گرفتن جریان سیاسی برای روشنگری و خدمتگزاری صادقانه تلاش می‌کنند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با ابزار گله مندی از برخی بیانات در جریان برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان، یادآور شد: علی‌رغم بصیرت، دیانت، دشمن‌شناسی و همدلی مردم گیلان در سایه زعامت نماینده ولی فقیه در استان، متاسفانه برخی با این بصیرت همراهی نکردند و قضاوت‌های غیرمنصفانه آنان با واقعیت همخوانی نداشت. چگونه است که نماینده‌ای در گیلان به خودش این اجازه را می‌دهد که در فضای مجازی جمله «ای کاش سخنرانان‌های 22 بهمن از یک طیف خاص انتخاب نمی‌شدند تا ضمن شرکت در راهپیمایی انگیزه‌ای هم برای گوش‌دادن د!» را منتشر کند؟

وی با اشاره به عضویت همه نهادهای انقلابی، ارگان‌های دولتی، تشکل‌های مردمی و اساتید حوزوی و دانشگاهی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، عنوان کرد: تشکیل یک جلسه امنیتی در گیلان به منظور تصمیم‌گیری درباره سخنران مراسم 22 بهمن شهر رشت و ورود فرماندار این شهرستان به این موضوع، غیرقابل قبول است.

لطفی با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر برگزاری مردمی مراسم بزرگداشت انقلاب تاکید دارند، گفت: مگر می‌شود مسئولان یک استان گرد هم آیند، تدبیر کنند و برای سخنران مراسم 22 بهمن تصمیم بگیرند، سپس عده‌ای مخالفت کنند؟ باید برای نظر و تصمیم اعضای ستاد بزرگداشت انقلاب احترام قائل شد؛ هرگز اجازه نخواهیم داد که تصمیمات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نادیده گرفته شود.

وی یکی از تصمیمات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را انتخاب سخنران مراسم 22 بهمن امسال برای مراکز استانی دانست و متذکر شد: فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن را ملاک کار خود قرار دادیم و به دنبال برقراری یک تعادل بین همه سلایق سیاسی بودیم.
 
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را مهمتر از هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: همگان با هر سلیقه و نظری به انقلاب اسلامی تعلق دارند و هیچ حزب و جناح و گروه سیاسی درون نظام نباید احساس نادیده گرفته شدن داشته باشد. بر این اساس سخنران گیلان دکتر جلیلی انتخاب شد؛ به همین ترتیب دکتر نوبخت در اردبیل و دکتر قالیباف در بوشهر و دکتر جهانگیری در فارس سخنرانی کردند. لذا در نگاه کلان همه سلایق را دیده بودیم و بهتر از این امکان نداشت.

وی با بیان اینکه قضاوت‌کنندگان غیرمنصف باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: به لطف خداوند همدلی موجود در برنامه‌های بزرگداشت چله انقلاب نشان داد می‌توانیم با حفظ همه گروه‌ها و تفکرات، مصلحت نظام و منافع ملی و امنیت کشور را اولویت اول کار خود قرار دهیم و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

لطفی، یوم‌الله 12 فروردین سال 98 را پایان بخش فعالیت ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: پیام «گام دوم انقلاب» که با دستان مبارک مقام معظم رهبری تدوین و نهایی شده، جامع‌ترین، فراگیرترین و معتبرترین سند بالادستی است و ماموریت آتی ما را مشخص می‌کند. در این سند افق 50 ساله نظام تحت عنوان مرحله پنجم از مراحل پنج‌گانه دیده شده تا از انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی و جامعه اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم و آماده ظهور خورشید عالم‌تاب حضرت ولی‌عصر(عج) شویم لذا نباید بگذاریم این سند به فراموشی سپرده شود.

وی بر لزوم پرهیز از برخورد احساسی و برداشت سلیقه‌ای و جناحی نسبت به پیام گام دوم انقلاب تاکید کرد و یادآور شد: پیام گام دوم انقلاب در یوم‌الله 22 بهمن صادر شد لذا باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار