کد خبر: ۷۲۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 14 March 2019

 

تابناک / حمید ضیایی‌پرور، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مطبوعات مکتوب در کشور ما وضعیت خوبی ندارد، اظهار داشت: ۳۰ خبرگزاری‌ در کشور ما مجوز دارند که کل اروپا این تعداد خبرگزاری وجود ندارد!

حمید ضیایی‌پرور، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره رسانه و مدیریت شهری شهر رشت گفت: قدرت و حاکمیت زبان و تریبون به اندازه کافی دارد که صحبت کند اما مردم چنین امکاناتی ندارند و رسانه‌ها تنها وسیله‌ای هستند که می‌توانند مطالبات مردم را بیان کنند.

رسانه در ایران جایگاه احزاب شده است | رسانه معلم همه است

وی افزود: بهترین نقش رسانه این است که صدای مردم باشد و اگر بتواند به درستی این نقش را ایفا کند می‌تواند جایگاه خود را حفظ نماید اما متاسفانه در ایران این نقش مخدوش شده است و رسانه جایگاه احزاب و رسانه‌نگار فعال سیاسی شده است.

ضیایی‌پرور با بیان اینکه یکی از کارکردهای رسانه آموزش است، اظهار کرد: رسانه در همه زمینه‌ها می‌تواند به مردم آموزش دهد و می‌توان گفت رسانه معلم همه است.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه نقد و نظارتِ رسانه کارکرد سوم رسانه است، تصریح کرد: امروز متاسفانه رسانه سرگرم کننده را با تربیون موعظه اشتباه گرفتیم.

۳۰ خبرگزاری‌ در کشور ما مجوز دارند که کل اروپا این تعداد خبرگزاری وجود ندارد!

وی با بیان اینکه مطبوعات مکتوب در کشور ما وضعیت خوبی ندارد، اظهار داشت: ۳۰ خبرگزاری‌ در کشور ما مجوز دارند که کل اروپا این تعداد خبرگزاری وجود ندارد!

ضیایی‌پرور ادامه داد: تیراژ مطبوعات ما با استانداردهای جهانی قابل مقایسه نیست و همین امر سبب شده است که مرجعیت رسانه‌ای داخل به خارج از کشور انتقال داده شود.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد اظهار کرد: رسانه‌هایی جریان اصلی رسانه هستند که به صورت مشخص و دارای شناسنامه هستند و بر اساس اصول عمل می‌کنند.

با مشکل «فیک‌نیوز» مواجه هستیم

وی افزود: امروز با موضوعی به نام «فیک‌نیوز» یا اخبار جعلی مواجه هستیم و این افراد مقید به اخلاق رسانه‌ای نیستند.

ضیایی‌پرور با بیان اینکه امسال برای ۷۰۰ نفر در ۱۷ استان کشور کارگاه آموزشی برگزار کردیم، گفت: به شورا و شهرداری رشت پیشنهاد می‌کنم جشنواره رسانه و مدیریت شهری را یک پله بالاتر ببرند و به جشنواره‌ای تخصصی با محوریت مشخص تبدیل کنند.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد با اشاره به اینکه در مدت چند سالی که جسنواره خزر به میزبانی روسیه برگزار می‌شود ۴ کشور همسایه برنده جشنواره می‌شوند، اظهار کرد: امسال وزرات فرهنگ و ارشاد تصمیم گرفت که سه استان حاشیه دریای خزر در این جشنواره شرکت نمایند و اگر گیلان شرکت در این جشنواره شرکت نکند استان‌های مازندارن و گلستان جایزه را خواهند برد.

به گزارش دیارمیرزا مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: ما پیشنهاد دادیم که سال بعد میزبانی جشنوار رسانه خزر را برعهده گیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار