کد خبر: ۷۲۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 14 March 2019

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: سبک زندگی اکثر مردم ما غربی شده و متاسفانه همه دغدغه والدین تامین دنیای فرزندان است، از این رو وظیفه کنونی ما تقویت اراده و عقیده مردم است.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: سبک زندگی اکثر مردم ‌غربی شده است

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در همایش گرامیداشت علمای واقف استان گیلان در رشت اظهار داشت: علمای واقف مروجان فرهنگ شیعه و شخصیت‌های برجسته گیلانی هستند و ترویج امور اقتصادی و اخلاقی بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه هیچ شغلی برای انسان بالاتر از ترویج احکام خدا نیست گفت: رسالت اصلی پیامبران ترویج آیات قرآن و شریعت دینی برای هدایت انسان و جامعه بود و وظیفه کنونی ما احیای ارزش‌های مد نظر بزرگان دین در جامعه است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه خمس در بسیاری از کشورها به صورت قانون اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: عمل به قوانین، احکام و شریعت اسلام باعث پیشرفت و تعالی جامعه شده و خیر دنیا و آخرت را از آن ما می‌کند.

بیشتر بخوانید
  • امام جمعه رشت: نحوه هزینه‌کرد بودجه‌های تخصیص یافته به گیلان نیازمند نظارت است

  • امام جمعه رشت: امیدواریم استعفای دولتمردان برای فراموش کردن دردهای مردم نباشد

  • امام جمعه رشت: مدیرانی که حقوق‌های 20 میلیونی می‌گیرند اوضاع سخت اقتصادی برایشان قابل لمس نیست

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تاثیرات وقف روی انسان اعلام کرد: انسان برای وقف باید اراده کند که بخشی از اموال خود را که با رنج به دست آورده در اختیار سایران قرار دهد که این امر باعث تقویت اراده انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه وقف در نزد غیر مسلمانان نیز ارزش محسوب می‌شود تصریح کرد: وقف موجب می‌شود که انسان بعد از مرگ نیز از ثمرات ثروت خود بهره ببرد و باعث تاسف است که در حال حاضر این امر پسندیده در جامعه ما کمرنگ شده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ضمن اشاره به موقوفات امام علی(ع) گفت: مردم مدینه هنوز هم از آب چاهی که ایشان حفر کرده بودند استفاده می‌کنند و همه علمای دین با وقف اموال خود به مردم یادآوری می‌کنند که بعد از مرگ نیز می‌توان از ثروت خود بهره گرفت.

وی با بیان اینکه انسان عامل اصلی بدبختی و خوشبختی خودش است تصریح کرد: خواجه نصیر طوسی در زندان شرحی بر کتاب ابن سینا نوشت که هنوز هم در جهان فلسفه یک شاهکار عظیم محسوب می‌شود و با این کارش توانست یک وقف علمی ماندگار کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اعتقاد به آخرت اتفاقات خوشایند زیادی را در زندگی انسان رقم می‌زند خاطرنشان کرد: انسان باید برای وقف کردن به آخرت معتقد باشد و بداند که اثر کار خود را در آخرت می‌بیند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه موقوفات جامعه معلول اراده و عقیده مردم است افزود: سبک زندگی اکثر مردم ما غربی شده و متاسفانه همه دغدغه والدین تامین دنیای فرزندان است، از این رو وظیفه کنونی ما تقویت اراده و عقیده مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اعتقاد به وقف که برای دنیا و آخرت انسان نافع است در بین مسلمانان کمرنگ شده گفت: به تعبیر امام علی(ع) اگر انسان مال خود را وقف نکند بعد از مرگ نظاره‌گر نابودی تلاش‌های خود در دنیا خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار