کد خبر: ۷۲۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 13 March 2019
 

 

تابناک / احمد رضی ظهر سه شنبه در جلسه آموزش، پژوهش و فناوری استان گیلان در سالن جلسات استانداری سابق برگزار شد، اظهار کرد: سرفصل آغاز، بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری بر آموزش پژوهش و فناوری تأکید شده است.

وی ادامه داد: بنا بر ابلاغیه استاندار گیلان به تمامی فرمانداران ستاد پژوهش و فناوری گیلان علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز تشکیل می‌شود.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به هماهنگی و همکاری مناسب بین مدیران آموزش عالی در استان گیلان، گفت: همکاری خوبی بین مدیران استان با دانشگاه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی با دانشگاه گیلان در بحث تحقیقات علمی وجود دارد.

رضی با تاکید بر اینکه دانشگاه گیلان یک دانشگاه تجمیع و بدور از تجزیه است، افزود: دانشگاه گیلان در راستای ارتقای علمی و آموزشی و همگرایی ظرفیت گام‌های بلندی برمی دارد.

لزوم حمایت وزارت علوم در حوزه اعتبارات از دانشگاه گیلان

وی با اشاره به محدودیت دانشگاه گیلان در استفاده از ردیف‌های اعتباری، بیان کرد: لازم است علاوه بر رفع محدودیت‌ها، حمایت‌های مالی وزارتخانه شامل دانشگاه گیلان شود.

رئیس دانشگاه گیلان در ادامه به میزان دانشجویان و تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: در استان گیلان ۱۰۵ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند که ۵۸ درصد از این دانشجویان دختر هستند.

وی با بیان اینکه ۸۸ درصد دانشجویان دانشگاه گیلان را دانشجویان بومی تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: ۶۰ درصد در مقطع کارشناسی، ۱۸ درصد در مقطع کاردانی، ۱۹.۵ درصد در مقطع کارشناس ارشد و ۲.۵ درصد نیز در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه گیلان تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته گیلان وجود مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی متعدد بوده که برخی از آن‌ها فعالیت بین‌المللی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار