کد خبر: ۷۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 05 August 2015

سردبیر گیلان نو یادداشتی را خطاب به یکی از اعضای شورای شهر رشت نوشته است که عینا به نقل منتشر می گردد. یادداشتی که نکات جالبی در آن به چشم می خورد!

موسوی روزان اخیرا گفت و گویی را با یکی از سایت های خبری داشته است که در آن به نکات جالبی اشاره کرده است. در خصوص اظهارات وی، مواردی به ذهنم رسید که حیفم آمد با خوانندگان فهیم در میان نگذارم!

چندی پیش بود که رضا موسوی روزان گفتگویی را با سایت دیارمیرزا انجام داده و در آن به نکات جالبی اشاره کرده است. فارغ از راستی آزمایی های اظهارات این عضو شورا، تناقضاتی که در رفتار و گفتار این عضو شورا از منظر نویسنده به چشم می خورد، سبب نگارش این یادداشت شد که امیدوارم انتشار آن سبب شود تا ایشان در گفتگو با برخی سایت های دم دستی خود نسبت به شبهات موجود پاسخ دهند.

آقای روزان! پس آن همدلی و همزبانی چه شد؟!

جناب موسوی روزان در گفتگوی خود با سایت دیارمیرزا، با بیان اینکه تا لحظه ی آخر عضویت در شورا خود را مدافع جدی همکارانش می داند، گفته است: "این مسئله بدان معنا نمی تواند باشد که وقتی عضوی از شورا نسبت به مدیران شهری و اعضای شورا از الفاظ توهین آمیز استفاده کند نسبت به او تذکر داده نشود. اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و اینگونه اظهارات اعمال، افکار و آرای آنها را زیر سوال می برد."

جناب آقای روزان! آیا آنچه که در گفتگوی خود بیان کردید، عملاً با نطق های شما در شورا تفاوتی ندارد؟ بنده به عنوان فردی که در اکثر جلسات شورا به عنوان خبرنگار حضور فعال داشته ام، بارها به یاد دارم که شما همواره با تاکید بر نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، به همدلی و همزبانی در میان اعضای شورا اعتقاد داشتید.

از شما چه پنهان، آن زمان که آقای رفیعی، اظهارات خود را در صحن شورا مطرح کردند سکوت شما را در راستای همان همدلی و همزبانی ارزیابی کرده و در دل به شما احسنت گفتم! هر چند از معدود دفعاتی بود که این کار را کردم!

اما با کمی توجه به مصاحبه اخیرتان و البته گفتگوهای قبلی تان با برخی دیگر از سایت های خبری، این سوال به ذهنم خطور می کند که پس آن همدلی و همزبانی چه شد؟! نکند هر کجا که نظر اکثریت با نظر شما مخالف است، سایر اعضای شورا را به همدلی و همزبانی البته با خود! دعوت می کنید؟!

اصلاً اصرار شما مبنی بر ورود دستگاه قضایی در زمینه اظهارات یک عضو شورا، ریشه در چه چیزی دارد؟ مگر شما در جایگاه مدعی العموم نشسته اید که برای دستگاه محترم قضایی و قضات عادل و شجاع آن خط مشی تعریف می کنید؟! مطمئن باشید که اگر جرمی صورت پذیرفته باشد، دستگاه قضایی در راستای احقاق حقوق مردم با هیچ فردی و در هیچ جایگاهی از جمله خود شما رودربایستی ندارد. آیا بهتر نیست تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق موکلانتان به کار ببندید که هم خیر دنیایتان در آن است و هم آخرتتان!

آقای روزان! خون شما از شهروندان رنگین تر است؟!

جناب روزان در قسمتی دیگری فرمودید که خود را مدافع جدی همکارانتان می دانید!  

سوال بنده از شما اینست که مگر با رای 14 عضو دیگر شورا وارد پارلمان محلی شده اید؟ پس حقوق حقه مردمی که به شما رای داده اند، چه می شود؟ در صحبت های شما هیچ اشاره ای به شهروندان فهیم رشتی نشده و متاسفانه اینگونه در نظر نگارنده استنباط می شود که همکاران شورایی تان به 8000 و اندی نفری که باعث شدند تا در این جایگاه قرار بگیرید، ارجحیت دارند!

جناب آقای روزان! شما که خود را مدافع حقوق همکاران تان در شورای شهر می دانید، آیا آن روز در جلسه که یکی از اعضاء شورا به سرکار خانم دکتر پیشگر اهانت کرد واکنشی نشان دادید؟ آیا در قبال توهین یکی از اعضای شورا به خبرنگار سیمای رشت پرس واکنشی نشان دادید؟! آیا خانم پیشگر همکار شورایی تان نیست و خبرنگار سیمای رشت پرس جز همان مردمی که وکیلشان هستید، نمی باشد؟!

آیا خون شما و همکاران شورایی تان که روی صندلی نرم شورای شهر نشسته بودید از خبرنگار پایگاه خبری رشت پرس که برای تهیه خبر نزدیک به دوساعت سرپا ایستاده بود رنگین تر است؟


آقای روزان؛ شما وکیل مردم اید و بنده وکیل شهردار!

آقای موسوی روزان! در جایی گفته اید: "وقتی مطالبی که می بایست در صحن دادگاه مطرح شود به یکباره در صحن شورا مطرح می شود طبیعی است بنده باید چنین خواسته ای داشته باشم و آن فرد نیز باید پاسخگوی اعمال خود باشد. کسی که وکیل پایه یک دادگستری است و به قوانین آگاهی کامل دارد از او انتظار می رود که قانون را زیر پا نگذارد و به آن احترام بگذارد."

جناب آقای روزان! اگر شما از جایگاه حقوقی خود در شورا این خواسته را دارید که شهردار از طریق دستگاه های قضایی و نظارتی پیگیر نطق آقای رفیعی باشد، بد نیست که بدانید آقای رفیعی نیز از باب جایگاه حقوقی و نظارتی بر عملکرد شهردار اظهارات خود را مطرح کرده اند، بنده نیز به عنوان یک شهروند از آقای شهردار عاجزانه تقاضا دارم که نسبت به ادعاهای آقای رفیعی اقامه دعوی کنند و تا در دادگاه صالحه انقلاب، راستگو مشخص و کذاب هم شناسایی شود تا سیه روی شود هر که در او غش باشد! هر چند که با توجه به این اظهارات شما کاملا مشخص است که شما وکیل مردم اید و بنده وکیل شهردار!!

آقای روزان! مشکل شما با فیلمبرداری از جلسات چیست؟


آقای روزان در قسمتی از اظهاراتتان از آقای صابر به عنوان ریاست شورا خواسته اید که این مساله را مشخص کند که آیا هر کسی می تواند از جلسات شورا فیلمبرداری و بعدا از آن بهره برداری کند؟! بعد هم گفته اید که در هیچ کجای کشور چنین چیزی وجود ندارد!

سئوال بنده از شما این است؛ که آیا در قانون، ماده، بند و یا تبصره ای در خصوص ممنوعیت فیلمبرداری خبرنگاران از جلسه آمده است؟ فکر نمی کنم در هیچ جایی از قانون شوراها این موضوع منع شده باشد.

در ضمن بد نیست که بدانید؛ شورای شهر انزلی(همین شهری که فاصله چندانی با رشت یعنی حوزه انتخابیه حضرتعالی ندارد) بلافاصله بعد از برگزاری جلسات شورای شهر، فیلم و خبر کامل جلسه را در خروجی سایت خود قرار می دهد. حالا اگر در رشت چنین چیزی مرسوم نبوده، باید این را به حساب ضعف بزرگی دانست که در روابط عمومی شورای شهر رشت وجود دارد!

لازم به ذکر است این را هم بدانید که شهروندان عادی نیز حق دارند در جلسات عادی شورای شهر شرکت کنند، چرا که قانوناً منعی در این خصوص وجود ندارد. ای کاش شورای شهر رشت هم با تبعیت از شورای شهر لاهیجان، جلسات را در مکان بزرگتری برگزار می کرد تا شهروندان فهیم رشتی نیز بتوانند در جلسات حاضر باشند.

در ضمن بد نیست که اعضاء شورای شهر بعد از گذشت دو سال از عمر شورا، یکبار اعمال و نوع رفتار و گفتار خود در صحن علنی را ببینند و شاید این فیلم تلنگری برای تغییر رفتارشان در شورا باشد!!

حتما می پذیرید که اگر از جلسات شورای شهر سوم تصویربرداری می شد و خبرنگاران دلسوزی که این روزها در گرما و سرما بدون هیچگونه چشمداشتی در جلسات شورا حاضر بوده و آن زمان که جنابعالی مشغول تناول میوه های مختلف هستید، سر پا ایستاده اند و البته از گزند توهین های برخی همکارانتان نیز در امان نیستند، در دوره سوم شورا نیز بودند هیچگاه آن اتفاقات شوم نمی افتاد لذا سوال بنده از شما این است که آقای روزان! مشکل شما با فیلمبرداری از جلسات چیست؟

آقای روزان! راست می گویید، مدافع شهرداری هستید!

آقای روزان در قسمت دیگری از اظهارتتان گفته اید که وکیل مدافع شهردار نیستید، اما مدافع حقوق شهرداری و حامی عملکرد شهردار رشت و همچنین رای جمعی اعضای شورا هستید. همچنین گفته اید اینگونه نیست که حالا چون به شما اتهام وکیل مدافع شهردار را زده اند، دیگر نباید از عملکرد خوب شهرداری دفاع کنید.

آقای روزان! توجه کرده اید که در گفتگوی خودتان چند بار اظهار داشتید که مدافع حقوق شهرداری و حامی عملکرد شهردار هستید، و در مقابل چند بار از حقوق شهروندان سخن به میان آورده اید! اصلا این که وکیل نیستید اما مدافع حقوق شهرداری هستید یعنی چه؟! مگر نه اینکه باید مدافع حقوق مردم در برابر شهرداری باشید؟!

اصلاً آیا شما مدافع تمام رفتار ها و اعمال خاص آقای شهردار هم هستید؟ مدافع آدامس جویدن وی در صحن علنی شورای شهر رشت هم هستید؟! آیا شما هیچ انتقادی بر عملکرد آقای ثابت قدم ندارید؟ اگر تا کنون انتقادی از عملکرد شهردار داشته اید، لطفا یک مورد را با کمک سایت های همسو با خودتان منتشر کنید.

آیا در دوره های شهرداران پیشین یکبار شد که در نطق های تان بر عملکرد شهرداران وقت (در زمانی که در راس کار بوده باشند) انتقاد کنید؟ اگر بوده لطفاً بیان فرمایید!

آیا آن زمان که شهردار رشت شهروندان دلواپس و منتقد را " ابله" نامید، واکنشی نشان دادید؟! آیا آن زمان که برخی سایت های ارزشی مدعی شدند که در جریان نشست شهردار رشت با برخی خبرنگاران، نام اصحاب فتنه به میان آمده است، موضع گیری داشتید؟ آقای روزان! راست می گویید مدافع شهرداری هستید!

آقای روزان! شهامت اقرار دارید؟!

آقای روزان در قسمتی دیگر گفته اید: "برخی مدعی شده اند که وزارت کشور از اختیارات خود برای تائید صلاحیت شهردار رشت استفاده کرده است. حال سوال من از از دستگاه های امنیتی و نظارتی این است که آیا یک« پایگاه خبری» به پرونده های دستکاه نظارتی دسترسی داشته یا ارتباطی با آنها برقرار کرده که چنین ادعایی مطرح کرده است؟! اگر اینگونه نیست دستگاه های نظارتی و امنیتی وارد عمل شوند و جلوی انتشار اینگونه اخبار و اظهارات تبلیغاتی را بگیرند."
 
آقای روزان! آیا شما علاقه خاصی به پلیسی کردن قضایا و امنیتی جلوه دادن تمامی جریانات دارید؟! آیا این موضوع ریشه در سابقه حضور شما در سازمان زندان ها دارد؟ حتما می دانید که عضویت شورای شهر با زندانبانی تفاوت فراوان دارد!

اگر منظور از پایگاه خبری مورد نظرتان "گیلان نو"  بوده است که امیدوارم در این صورت شهامت اقرار به آن را داشته باشید، شما را مجددا به خواندن مطلب مطرح شده دعوت می کنم تا به ماهیت سوالی بودن ادعای فوق پی ببرید.

آقای روزان! شما هم بعلههههه!!!!

آقای روزان در بخش دیگری از اظهارات خود گفته اید که در دانشگاه قزوین تدریس می کنید و صراحتاً بیان کرده اید که گاهی اوقات برای رفت و آمد از خودروی شورا استفاده نموده اما هیچگونه حق ماموریت و هزینه ای اعم از بنزین و راننده برای انجام کارها از شورا دریافت نکرده اید!!!

سوال بنده اینست که آیا دریافت کردن حق ماموریت و بنزین و راننده را از امتیازات ویژه خود می دانستید که حالا صحبت از دریافت نکردن آن می کنید؟! مگر می شود که شما به قزوین برای تدریس به دانشگاه بروید و حق ماموریت هم دریافت کنید؟

بامزه تر اینکه گفته اید اگر آقای عباس صابر ریاست شورا بفرمایند حاضر هستید همه ی هزینه ها را پرداخت کنید چون نمی خواهید مدیون کسی باشید!!

سئوال بنده از شما این است که آیا این کار شما استفاده شخصی از بیت المال محسوب نمی شود؟ آیا آقای عباس صابر در کسوت مرجعیت و صادر کننده فتوا در شورای شهر هستند که بخواهند استفاده شخصی از خودرو را در شرایط خاص!! با ارایه جزئیات حلال و یا حرام اعلام کنند! آیا برای جبران خسارت وارده به بیت المال باید آقای صابر به شما دستور دهند؟!

آقای روزان! شما که همواره در نطق های تان به سخنان حضرت علی و نهج البلاغه اشاره می کنید، آیا ماجرای عقیل و حضرت علی و آهن گداخته را نخوانده اید؟ آقای روزان! شما هم بعلههه!!!


آقای روزان! کافر همه را به کیش خویش پندارد!


در پایان هم گفته اید که «گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند» و البته عنوان کرده اید که "نمی خواهم به فرد خاصی اشاره کنم"

بنده هم در پاسخ به شما به یک ضرب المثل اشاره کرده و همچون شما می گویم که "نمی خواهم به فرد خاصی اشاره کنم" 

کافر همه را به کیش خویش پندارد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار