کد خبر: ۷۲۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 10 March 2019

تابناک / نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد جدی از وضعیت بهداشت و درمان استان گیلان گفت: بستری کردن بیماران آن هم در راهروی بیمارستان‌های استان وجهه گیلان را در سطح کشور زیر سئوال می‌برد.

جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت: زیرساخت‌های بهداشت و درمان گیلان به هیچ عنوان مناسب نبوده و پاسخگوی نیازها نیست به طوری‌که بستری کردن بیماران آن هم در راهروی بیمارستان‌ها وجهه این استان را در کشور زیر سئوال می‌برد.

نماینده مردم رشت در مجلس ورود خیل عظیمی از مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات سال به گیلان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: وقتی مسافری به گیلان سفر می‌کند و جهت درمان مشکل خود در راهروی بیمارستان بستری می‌شود ذهنیت بسیار بدی در وی نسبت به این استان شکل می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه امکانات و زیرساخت‌های درمانی گیلان در شأن مردم فهیم این استان نیست تصریح کرد: مردم استان گیلان به ویژه در شهر رشت با مشکلات بسیاری در حوزه درمان مواجه‌اند و امکانات موجود به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای آنان نیست.

بیشتر بخوانید

بیمارستان‌های گیلان پاسخگوی نیاز مردم استان نیست

10 محور ارتقای سامانه‌های اطلاعات بیمارستانی مشخص شد

مرکزی| 400 بیمارستان در کشور امکان جمع‌آوری خون بند ناف را دارند

کوچکی‌نژاد با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از وزراء هیئت دولت به استان گیلان بیان داشت: تصمیمات و مصوبات خوبی در این سفر به ثمر رسید که یکی از آن‌ها احداث مگاهاسپیتال به عنوان یکی از نیازهای جدی استان گیلان بود که امیدواریم با اهتمام ویژه دولت تحقق پیدا کند.

نماینده مردم رشت در مجلس در مورد وضعیت زیرساخت‌های گردشگری استان گیلان نیز خاطرنشان کرد: امکانات و زیرساخت‌های گردشگری به غیر از حوزه گردشگری دریایی که سازمان منطقه آزاد انزلی برای آن زحمات فراوانی کشیده است وضعیت چندان مطلوبی در استان گیلان ندارد.

وی با تأکید بر اینکه گیلان با این همه جذابیت‌ها و مواهب طبیعی چشم‌نواز هنوز جایگاه مشخصی در حوزه گردشگری خارجی ندارد ابراز داشت: گردشگران خارجی که به کشور سفر می‌کنند عمدتاً پس از ورود به ایران بلافاصله عازم شهرهایی نظیر اصفهان،‌ شیراز و یزد می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در قانون برنامه جنگل‌های شمال نیز به عنوان هدف گردشگری معرفی شده‌اند خاطرنشان کرد: ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف می‌کند اما آنان به دلیل موانع اداری رغبتی به این کار ندارند.

کوچکی‌نژاد جذب مشارکت‌های بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در گیلان را ضروری دانست و گفت: به علت وجود یکسری پیچیدگی‌ها در دستگاه‌های دولتی بخش خصوصی زمینه را برای سرمایه‌گذاری مناسب نمی‌بیند و در نتیجه تمایلی برای ورود به حوزه گردشگری ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار