کد خبر: ۷۲۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 07 March 2019

تابناک / رئیس جمهور گفت: سال 97 را برغم همه دشواری‌هایی که وجود داشت سالی پرافتخار می‌دانم و مردم با صبر و ایستادگی مثال‌زدنی در مقاطع مختلف افتخارآفرینی کردند و مردم اعتماد کامل داشته باشند که دولت از همه توان خود برای رفع مشکلات و بهبود شرایط آنان استفاده می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه توسعه و برگزیدگان استان گیلان گفت: دولت به تنهایی قادر نیست مشکلات کشور را حل کند و ما در سیاست و فرهنگ و اقتصاد حضور مردم را نیاز داریم.

رئیس جمهور گفت: سال 97 را برغم همه دشواری‌هایی که وجود داشت سالی پرافتخار می‌دانم و مردم با صبر و ایستادگی مثال‌زدنی در مقاطع مختلف افتخارآفرینی کردند و مردم اعتماد کامل داشته باشند که دولت از همه توان خود برای رفع مشکلات و بهبود شرایط آنان استفاده می‌کند.

دکتر روحانی با بیان اینکه مردم شریف استان گیلان در همه مقاطع همواره پشتیبان انقلاب و نظام بودند با تقدیر از حضور مردم در مراسم استقبال، اظهار داشت: مشاهده احساسات پرشور و لبخند مردم در مسیر تردد مرا شرمنده می‌کند، چرا که امسال مردم سال سختی را تحمل می‌کنند، اما وقتی از دیدن خادم خود ابراز محبت کرده و لبخند می‌زنند، معنایش این است که اگر چه مشکل داریم، اما در عین حال می‌فهمیم که شرایط چیست و کسانی که بار مسئولیت را بر دوش دارند، در شرایط عادی قرار ندارند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی با تلاش مسئولین سرمایه‌گذار وارد ایران می‌شود اما به محض خروج از کشور، بلافاصله از خزانه‌داری آمریکا با او تماس گرفته و او را نسبت به فعالیت در ایران تهدید می‌کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت آمریکا به دروغ ادعا می‌کند که تنها با نظام و حکومت ایران مشکل دارد و این ادعا یک دروغ بی‌شرمانه است. آنان حتی برای ساخت یک مرکز دارویی برای مردم اعمال فشار می‌کنند.

دکتر روحانی کاری که حکومت آمریکا انجام می‌دهد را جنایت علیه بشریت دانست و گفت: مشکل آنان برجام و مذاکرات هسته‌ای نیست. امروز آنان با همه ملت‌ها مشکل دارند و بر مردم یمن، ونزوئلا و کشورهای مختلف جهان و حتی دوستان خود فشار می‌آورند. حکومت آمریکا ظاهراً از آزار دیگران لذت می‌برد و افتخارش را این می‌داند که از تعهدات بین‌المللی به راحتی خارج می‌شود و این با منطق، عقل و سیاست سازگار نیست.

رئیس جمهور گفت: جماعتی که امروز در آمریکا سر کار است، تنها با ملت ایران مشکل ندارد، بلکه دنیای امروز گرفتار آن شده است و دنیا روزگار سختی را سپری می‌کند به گونه‌ای که حتی سران اروپایی از تعبیرات به مراتب تندتری علیه حکومت آمریکا استفاده می‌کنند.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به سخنان یکی از برگزیدگان، مبنی بر اینکه نگرانی‌هایی نسبت به تداوم مسیر سال 92 و 96 دارد، گفت: نگرانی به مانند شک و تردید می‌ماند، اگر شکی ما را به ایمان راستین و تعقل درست بکشاند، بی‌تردید ارزشمند است، اما شکی که سستی و خانه‌نشینی را به همراه داشته باشد، مفید نیست.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر نگرانی باعث شود که تلاش و فعالیت خود را افزایش داده و وحدت و همدلی را تقویت کنیم، مقدس و ارزشمند است و در مقابل اگر نگرانی باعث شود تا روحیه ما خسته گردد، آن نگرانی به درد نمی‌خورد.

دکتر روحانی هدف اصلی دشمنان را ایجاد یأس و ناامیدی در مردم دانست و گفت: دشمنان به دنبال این هستند که مردم را خسته کرده و اعتماد بین مردم و مسئولین را از بین ببرند. بی‌تردید اگر مردم به مسئولین و خادمان خود اعتماد نداشته باشند، هیچ کاری پیش نخواهد رفت و همه پروژه‌هایی که امروز در استان به بهره‌برداری رسید، در سایه اعتماد بوده است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: متأسفانه بعضی از حرف‌هایی که در گوش و ذهن مردم دمیده می‌شود، اخبار و تحلیل‌های دروغ است و نباید به آن توجه داشت.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت در کنار مردم و بخش خصوصی مشغول کار و تلاش شبانه‌روزی است، گفت: اینکه در یک روز این حجم از پروژه در یک استان افتتاح می‌شود، نشان‌دهنده گوشه‌ای از فعالیت‌های انجام شده است و باید توجه داشت که نباید وجود مشکلات باعث شود که کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی که انجام می‌گیرد، فراموش شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز دشمنان با همه بغض و کینه‌ای که نسبت به ملت ایران دارند به سوی ما سنگ پرتاب می‌کنند و بدون تردید میدان جنگ و مبارزه بدون هزینه نیست.

دکتر روحانی گفت: امروز دولت در کنار سایر قوا برغم اختلاف سلیقه‌هایی که وجود دارد مشغول تلاش و خدمت‌رسانی است و همه باید در این مسیر در کنار یکدیگر باشیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز دشمن خود را برای مبارزه و جنگ بسیج کرده است و در این راه پول کشورهای مرتجع منطقه، کینه صهیونیست‌ها و دشمنی سردمداران آمریکا در کنار هم مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

دکتر روحانی گفت: همه تلاش دولت از ابتدا بر این بوده که با دنیا در چارچوب عزت و مصالح مردم، تعامل برقرار کند و در این راه کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: زمانی که آقای ظریف و همکارانش عازم مذاکره هسته‌ای بودند، آنها را فرا خوانده و اعلام کردم که در روند این مذاکرات یک خط قرمز دارم که اگر مراعات نشود هیچ توافقی را نخواهم پذیرفت و آن خارج شدن از فصل 7 منشور سازمان ملل متحد و لغو قطعنامه‌ها است و این شرطی بود که بر روی آن کاملاً تأکید داشتم.

دکتر روحانی اضافه کرد: در تاریخ سازمان ملل نظیری وجود ندارد که کشوری تحت فصل 7 قرار بگیرد و بدون اینکه آن را اجرا کند، از آن خارج شود و برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران از فصل 7 خارج شد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: فصل 7 به معنای قرار داشتن در مرز جنگ است و کشوری را که تحت فصل 7 قرار می‌دهند به معنای آن است که هر کاری می‌توانند علیه آن انجام دهند که مرحله آخر آن جنگ است.

دکتر روحانی اضافه کرد: در این راستا رئیس جمهور فرانسه به طور علنی و در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که در سال 91، 5 کشور متفقاً تصمیم به جنگ علیه ایران گرفتیم و وقتی انتخابات سال 92 پیش آمد و شما روی کار آمدید شاهد تغییر شرایط بودیم، لذا از تصمیم خود دست نگه داشتیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات 92 و شگفتی‌آفرینی آنها کشور را از جنگ حتمی نجات داد. این تحلیل نیست، بلکه گفته‌های رئیس جمهور فرانسه در یک جلسه علنی و مطبوعاتی است. با این شرایطی که حاکم بود، توانستیم کشور را از فصل 7 بدون آنکه یک لحظه قطعنامه را اجرا کنیم، خارج شویم.

دکتر روحانی گفت: قطعنامه 2231 یکی از افتخارات دولت یازدهم است و کسی به آمریکا اعتماد نکرده است چرا که تضمینی بالاتر از سازمان ملل و شورای امنیت وجود ندارد و کاری که امروز آمریکا علیه ایران انجام می‌دهد در حقیقت علیه سازمان ملل و شورای امنیت است. ما به کسی اعتماد نکردیم و بر مبنای بدبینانه‌ترین شرایط وارد مذاکره شدیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر ایستادگی و حمایت مردم نبود، نمی‌توانستیم در مذاکرات به موفقیت برسیم، گفت: در جریان مذاکرات آمریکایی‌ها به یکی از اعضای تیم مذاکره کننده، گفته بودند که سفرهای استانی رئیس جمهور و حضور مردم در این سفرها را دنبال می‌کنند. لذا قطعاً حمایت و حضور مردم باعث قدرت و روحیه مسئولین است و دشمنان از این حضور و رأی مردم می‌ترسند.

دکتر روحانی با تأکید و تلاش برای رفع مشکلات گفت: دولت به تنهایی قادر نیست، همه مشکلات را حل و فصل کند و همه باید برای غلبه بر مشکلات دست به دست هم بدهیم و بدون تردید در دنیای سیاست، اقتصاد و فرهنگ، نیازمند حضور و مشارکت مردم هستیم و حضور مردم می‌تواند قدرت بزرگی را خلق کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن به دنبال ناامید و متزلزل کردن اراده مردم است، گفت: انتقاد هیچ اشکالی ندارد و دولت کاملاً از آن استقبال می‌کند و آن را حق آحاد مردم می‌داند. ممکن است که اشتباه داشته باشیم و خود را عقل کل نمی‌دانیم و نیازمند انتقاد و پیشنهادات اساسی، فرهیختگان، علما و مردم هستیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: هیچ شکی ندارم که اگر با هم باشیم، پیروز خواهیم بود و شکست نمی‌خوریم.

رئیس جمهور گفت: وظیفه دولت این است که سختی‌ها و مشکلات را حل و فصل کند و همه تلاش دولت در یکسال گذشته این بود که در تأمین کالاهای اساسی مشکلی وجود نداشته باشد و کالا در بازار موجود بوده و با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار بگیرد.

دکتر روحانی لزوم اعتماد متقابل مردم و مسئولین را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: دولت صد در صد به مردم اعتماد دارد و امیدواریم مردم هم به دولت و مسئولین اعتماد داشته باشند و بدانند که دولت به فکر مردم است و شبانه‌روز برای رفع مشکلات و بهبود شرایط مردم تلاش می‌کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بی‌تردید اگر به تلاش‌ها ادامه دهیم، خداوند نیز ما را تنها نمی‌گذارد و وعده داده است که اگر تلاش کنیم حرکت و نصرت در پیش خواهد بود.

در این دیدار تعدادی از برگزیدگان و نخبگان استان گیلان دیدگاه‌ها و پیشنهادات و انتقادات خود را در موضوعات مختلف مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار